Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ανακοίνωσε τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας και της Πληροφορικής για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου. Στόχος των απογευματινών μαθημάτων είναι στο τέλος της σχολικής χρονιάς η λήψη του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και Πληροφορικής.
Η πρωτοβουλία αυτή βρίσκεται ακόμα σε επίπεδο σχεδιασμού, παρά το γεγονός ότι έχει ανακοινωθεί πως θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβρη του 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», τα μαθήματα θα γίνονται απογευματινές ώρες και η διδασκαλία θα αφορά τρεις ώρες μαθημάτων την εβδομάδα. Η δημιουργία τμημάτων θα σχεδιαστεί βάσει της ζήτησης που θα υπάρξει από τους γονείς που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους αυτά τα μαθήματα. Αν και δεν έχουν οριστεί όλες οι λεπτομέρειες, έχει προβλεφθεί πως στην περίπτωση που το ενδιαφέρον σε ένα σχολείο είναι περιορισμένο, οι μαθητές που επιθυμούν να παρακολουθήσουν αυτά τα μαθήματα θα μπορούν να το κάνουν σε κάποιο άλλο σχολείο κοντά στο σπίτι τους.
Η συμβολή του σχολείου στη λήψη του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας δεν αποτελεί μια καινούργια εξαγγελία. Είχε γίνει παλαιότερα από την πρώην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου και είχε επαναληφθεί και από τον τέως υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος του Δημοτικού το 2016, η Αγγλική γλώσσα και η Πληροφορική διδάσκονται από την Α’ Δημοτικού.
Προσλήψεις
Τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα λειτουργούν σε σχολεία μετά την ολοκλήρωση του ωρολόγιου προγράμματος του Γυμνασίου και οι διδακτικές ανάγκες δεν θα καλυφθούν από τους εκπαιδευτικούς του πρωινού προγράμματος. Αντίθετα, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε προσλήψεις ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, ο αριθμός των οποίων θα οριστεί βάσει της ζήτησης που θα προκύψει.
Πρόσφατα, σε έρευνα της ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, κατεγράφη ότι οι ελληνικές οικογένειες ξοδεύουν μέσα σ’ ένα χρόνο 3,3 δισ. ευρώ σε παροχές εκπαίδευσης, τις οποίες δεν καλύπτει επαρκώς η δημόσια εκπαίδευση. Ειδικότερα, για τις ξένες γλώσσες εντός του 2015 δαπανήθηκαν 621.164.425 ευρώ. Αντίστοιχα σε μαθήματα Τέχνης και Πληροφορικής το ποσό έφτασε τα 184 εκατ. ευρώ.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου εκεί πρωταγωνιστούν τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα. Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ξοδεύουν οι γονείς στην εξωσχολική ενισχυτική διδασκαλία, δηλαδή σε φροντιστήρια εκπαίδευσης και ιδιαίτερα μαθήματα. Συνολικά, το ποσό των ελληνικών νοικοκυριών γι’ αυτές τις δύο παροχές εκπαίδευσης αγγίζει τα 753.633.197 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η κρίση δεν έχει επηρεάσει σχεδόν καθόλου τα ποσά αυτά, με τη μείωση των δαπανών να μην ξεπερνάει το 1,1% στα χρόνια της κρίσης.
Μόνιμοι διορισμοί
Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας έχει κάνει υψηλό λογαριασμό για την επόμενη σχολική χρονιά όσον αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών, ο Κώστας Γαβρόγλου προχωράει σε ενημέρωση και για τις μόνιμες προσλήψεις. Χθες σε ραδιοφωνική του συνέντευξη (ρ/σ 247) δήλωσε ότι οι πρώτοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν θα αναλάβουν τον Σεπτέμβριο του 2019.
Μέχρι τότε βέβαια ο υπουργός έχει πολύ δρόμο, καθώς όχι μόνο δεν έχει ανακοινωθεί το τριετές σχέδιο μόνιμων διορισμών αλλά ούτε έχει αποφασιστεί και ο νέος τρόπος διορισμού, καθώς το υπουργείο Παιδείας έχει απορρίψει το διαγωνισμό ΑΣΕΠ και θέλει να προχωρήσει σε μία λύση μοριοδότησης μέσω ΑΣΕΠ.
Νέες Πανελλαδικές
Εν τω μεταξύ, μετά τις φετινές Πανελλαδικές είπε ο υπουργός Παιδείας ότι θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το νέο εξεταστικό σύστημα, σεβόμενος τους υποψηφίους των εξετάσεων. Ο σεβασμός στους φετινούς υποψηφίους είναι αξιόλογος, όμως ο υπουργός επαναλαμβάνεται αποφεύγοντας όχι και τόσο επιμελώς να παρουσιάσει το σχέδιό του για τις νέες Πανελλαδικές.
Πέρσι, στις 7 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων, είχε προβάλει ακριβώς το ίδιο επιχείρημα. Ενας χρόνος έχει περάσει από τότε κι ακόμα ο υπουργός «κρύβεται» πίσω από τους υποψήφιους των Πανελλαδικών που ο ίδιος έχει δηλώσει πολλάκις ότι θα αλλάξει.
Ελπίδα Οικονομίδη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]