Ωστόσο, οι τεράστιες ουρές που η αναμονή τους ξεπέρασε και τις έξι ώρες και ένα σύστημα το οποίο συνεχώς «πέφτει» φέρνουν τους πολίτες στα όρια των αντοχών τους. Μέχρι και περιστατικά λιποθυμίας ηλικιωμένων ανθρώπων σημειώθηκαν ενώ δεν έλειψαν και οι εντάσεις, αφού αγανακτισμένοι επιβάτες λίντσαραν εργαζόμενους των εκδοτηρίων, με την παρέμβαση της Αστυνομίας να κρίνεται απαραίτητη προκειμένου η επίθεση να λήξει αναίμακτα.
Το υπουργείο από πλευράς του πάντως αποποιείται εν μέρει τις ευθύνες και εκτιμά πως η παράταση μέχρι τις 5 Νοεμβρίου είναι αρκετή. Σύμφωνα με τα όσα είπε στον Ελεύθερο Τύπο ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, το πρόβλημα με τις ουρές στα εκδοτήρια ενδεχομένως να μην ήταν τόσο έντονο αν η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν είχε απαγορεύσει την έκδοση των καρτών μέσω του Διαδικτύου. Οπως εξήγησε, «η αρχική πρόβλεψη ήταν αυτή, όμως, επειδή υπήρξε η συγκεκριμένη εξέλιξη, εναλλακτικά δώσαμε τη δυνατότητα κατάθεσης φακέλων».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε ερώτηση για τις ουρές στα εκδοτήρια, απάντησε ότι «έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μία φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μία φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του. Είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης».
Το πρόβλημα ενδεχομένως να μην ήταν τόσο έντονο αν η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν είχε απαγορεύσει την έκδοση μέσω του Διαδικτύου»
Ωστόσο, τόνισε πως σε κάθε περίπτωση οι πολίτες δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται και πως οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για αυτό. Ταυτόχρονα, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε τη συγγνώμη του για όσους έχουν υποστεί ταλαιπωρία τις τελευταίες ημέρες: «Να ζητήσουμε συγγνώμη για όσους επιλέγουν να εκδώσουν ηλεκτρονική κάρτα αναμένοντας στα εκδοτήρια των κεντρικών σταθμών».
Εντύπωση πάντως προκάλεσε ο συσχετισμός που έκανε για τις ουρές στα εκδοτήρια με αυτές στις τράπεζες. «Ακόμη και για αυτούς τους συμπολίτες μας θα είναι ταλαιπωρία για μία και τελευταία φορά, σε αντίθεση με τις καθημερινές ουρές στις τράπεζες».
Ενδεικτική του χάους που επικρατεί είναι η προτροπή των υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ σε πολίτες που περίμεναν χθες το απόγευμα στο σταθμό Καλλιθέας τουλάχιστον 2,5 ώρες να φύγουν διότι στις οκτώ έκλειναν και δεν θα προλάβαιναν να εξυπηρετηθούν. Οι ίδιοι καταγγέλλουν πως «πολλές φορές δεν προλαβαίνουν καν να πάνε στην τουαλέτα, ενώ κάνουν αφιλοκερδώς υπερωρίες για να λειτουργήσει το όλο σύστημα».
Ιδιαίτερη παράκληση στο επιβατικό κοινό απηύθυνε και ο ΟΑΣΑ για τη χρήση της διαδικασίας του ανοιχτού φακέλου για έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, ώστε να εκλείψουν οι ουρές στα εκδοτήρια.
Το υπουργείο Μεταφορών σε επικοινωνία με τα Σωματεία Εργαζομένων
Νωρίτερα χθες, σε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του πρόεδρου του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), Σπύρου Ρεβύθη, συζητήθηκε η προοπτική να δοθούν περισσότερες μέρες παράταση για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αλλά και να υπάρξει πρόβλεψη να δίνεται από το μηχάνημα εισιτήριο αξίας 1,40 ευρώ.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 140.000 προσωποποιημένες κάρτες και εκτιμάται πως στις αρχές Νοεμβρίου θα έχει τεθεί σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα έχουν κλείσει οι θύρες.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου