Ράβε-ξήλωνε θα γίνει το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με πρωτεργάτη τον ίδιο τον κ. Γαβρόγλου, ο οποίος συστήνει επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχει και η ΟΛΜΕ, που είχε απορρίψει πρόσφατα σχεδόν το σύνολο της πρότασης του υπουργείου Παιδείας. Ή τουλάχιστον αυτό υποσχέθηκε ο υπουργός σε συνάντηση που είχε χθες με τους συνδικαλιστές, οι οποίοι πριν από λίγες μέρες σε δελτίο Τύπου απέρριπταν στο σύνολο αλλά και όλα τα επιμέρους σημεία του νέου Λυκείου και του τρόπου εισαγωγής.
Ο διάλογος φαίνεται ότι δεν σταματάει ποτέ για το υπουργείο Παιδείας, το οποίο πριν από ενάμιση χρόνο διενεργούσε Εθνικό Διάλογο για το ίδιο θέμα, όπως και η σύσταση επιτροπών φαίνεται να μη σταματάει ποτέ για τον κ. Γαβρόγλου, που ακολουθεί την εν λόγω πρακτική σχεδόν σε κάθε θέμα που διαχειρίζεται το υπουργείο Παιδείας. Πρακτικά, βέβαια, τα χρονοδιαγράμματα ξεχειλώνουν ακόμα μια φορά από την ηγεσία, η δημόσια διαβούλευση μετατίθεται όπως και η θεσμοθέτηση για το Λύκειο και το εισαγωγικό σύστημα, όταν, βάσει δηλώσεων του υπουργού Παιδείας, θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά, ξεκινώντας από τους μαθητές της Β’ Λυκείου.
Στις πρώτες εκτιμήσεις της για την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, η ΟΛΜΕ είχε εναντιωθεί στις διπλές εξετάσεις Ιανουαρίου και Ιουνίου, στην προσμέτρηση της βαθμολογίας των εργασιών αλλά και στον περιορισμό των διδασκόμενων μαθημάτων. Σε αδιέξοδο οδηγήθηκαν και οι συζητήσεις για την καταγγελία του ΠΑΜΕ που αφορούσε αναπληρωτές που κοιμούνται σε παραλίες και στο δρόμο στα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, λόγω των υψηλών ενοικίων στις περιοχές. Η ΟΛΜΕ ζήτησε ευθύνες και λύσεις από το υπουργείο Παιδείας, όμως ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι το θέμα αφορά τους δήμους και παρέπεμψε σε ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα σε νόμο του υπουργείου Εσωτερικών. Πάντως, οι δήμαρχοι των δύο νησιών σε δηλώσεις τους διαψεύδουν τις καταγγελίες για διανυκτέρευση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους δρόμους των νησιών, χωρίς όμως να μην αναγνωρίζουν ότι υπάρχει πρόβλημα στη διαμονή τους.
Γκρίνιες για τις συγχωνεύσεις
Την ίδια ώρα, για ένα ακόμα φιλόδοξο πρότζεκτ, αυτό της πανεπιστημιοποίησης των δύο ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, έχουν εκφραστεί οι πρώτες «γκρίνιες» αλλά και αντιδράσεις, μιας και από τα 40 τμήματα και κατευθύνσεις των δύο Ιδρυμάτων αναμένεται να μείνουν μόλις 22 με 23 τμήματα.
Οι συγχωνεύσεις σχολών και η σύσταση κατευθύνσεων έχουν προκαλέσει διαμαρτυρίες από διάφορα τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας, με τα σενάρια συγχώνευσης να έχουν οδηγήσει σε καταγγελίες για έλλειψη ακαδημαϊκού κριτηρίου εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού τμημάτων που ορίζει το προσχέδιο για το νέο Ιδρυμα.
Ενδεικτικά, το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας εναντιώνεται στη συγχώνευσή του με το τμήμα Δημόσιας Υγείας, σημειώνοντας ότι σε μια κοινωνική επιστήμη δεν γίνεται να διδάσκονται οι φοιτητές μαθήματα όπως Ανατομία, Φυσιολογία, Μικροβιολογία, Αρχές Υγιεινής που συναντώνται στα προγράμματα σπουδών του τμήματος Δημόσιας Υγείας. Παράλληλα, τα σενάρια κάνουν λόγο για συγχώνευση και με άλλα τμήματα όπως την Εργοθεραπεία, την Προσχολική Αγωγή, τη Διοίκηση Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας.
Αντίστοιχα, το τμήμα Γραφικών Τεχνών συζητείται να συγχωνευτεί είτε με… τη σχολή Μηχανικών με κατεύθυνση βιομηχανικού σχεδιασμού είτε με το τμήμα Φωτογραφίας.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου