Με αυτή την επιχειρηματολογία που βέβαια επιβεβαιώνεται ως ένα βαθμό από το γεγονός ότι το 1/3 των παιδαγωγικών πήρε πέρσι την κατιούσα με μόρια εισαγωγής που δεν άγγιζαν ούτε τα 10.000, υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας την απόφασή του να καταργήσει από την επόμενη χρονιά, δηλαδή από τις Πανελλήνιες του Ιουνίου 2018, το 4ο επιστημονικό πεδίο.
Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός των επόμενων ημερών, υπάρχει τροπολογία που ορίζει την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου που αφορά τις παιδαγωγικές σχολές. Αντί της απομόνωσής τους, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει το άλλο άκρο, να τις ανοίξει απ’ όλα τα επιστημονικά πεδία (σ.σ. όπως π.χ. συμβαίνει με τα ΤΕΦΑΑ).
Οι υποψήφιοι θα μπορούν να κάνουν τους συνδυασμούς μαθημάτων της επιλογής τους ώστε να ανοίξουν ένα ή δύο επιστημονικά πεδία και θα έχουν παράλληλα πρόσβαση στα παιδαγωγικά.
Πέραν της ορθότητας ή μη της παραπάνω απόφασης, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την τακτική των αιφνιδιαστικών τροπολογιών και μάλιστα μέσω διαρροών, καθώς ακόμα το εν λόγω νομοσχέδιο δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα.
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Το περσινό Βατερλώ
Πέρσι για πρώτη φορά τα παιδαγωγικά διαχωρίστηκαν σε ξεχωριστό πεδίο και για την εισαγωγή σε αυτά ήταν απαραίτητη η εξέταση σε επιπλέον μάθημα: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για όσους προέρχονταν από τη θεωρητική κατεύθυνση, Ιστορία Γενικής Παιδείας γι’ αυτούς από τη θετική κατεύθυνση και τα οικονομικά. Η πρώτη εφαρμογή πέρσι οδήγησε στην κατακρήμνιση των βάσεων, αλλά και σε περιορισμένο αριθμό ενδιαφερομένων, καθώς λίγοι ήταν αυτοί που πήραν το ρίσκο ενός πέμπτου μαθήματος για να ξεκλειδώσουν το 4ο επιστημονικό πεδίο.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, τα παιδαγωγικά τμήματα ήταν αυτά που ζήτησαν την άρση του «πέμπτου» μαθήματος. Βέβαια, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει αντιδράσεις με πρώτη την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, η οποία διαμαρτύρεται σημειώνοντας ότι «οι δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά».
Πληροφορίες από στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι στις συναντήσεις που είχε η ηγεσία με τους πανεπιστημιακούς των παιδαγωγικών τμημάτων τέθηκε στο τραπέζι το ζήτημα του χαμηλού επιπέδου των υποψηφίων που εισήχθησαν πέρσι σε αυτά τα τμήματα. Ειδικότερα, κρίθηκε ότι τα αποτελέσματα δεν ήταν θετικά και πρακτικά αποδείχτηκε ότι το πέμπτο μάθημα δεν λειτούργησε με το σκεπτικό που έπρεπε. «Πολλοί υποψήφιοι βασίστηκαν στις επιδόσεις των άλλων τριών μαθημάτων και το μάθημα βαρύτητας, το οποίο υποτίθεται ότι θα ξεχώριζε και τις δυνατότητές τους σε αντικείμενο άλλης κατεύθυνσης από αυτήν που εξετάζονταν, κατέγραψε πολύ χαμηλές επιδόσεις» υποστήριξε πηγή του υπουργείου Παιδείας.
Βέβαια, λύση για το ζήτημα της παντελούς έλλειψης επαφής με τα διδακτικά αντικείμενα των διαφορετικών κατευθύνσεων δεν έχει βρεθεί. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι συζητήθηκε με τα παιδαγωγικά τμήματα και προτάθηκε ενισχυτική διδασκαλία των φοιτητών σε όσα μαθήματα παρουσιάζουν «κενά», όμως αυτό έγκειται στα ίδια τα τμήματα και δεν μπορεί να αποφασιστεί από το υπουργείο Παιδείας.
Αντιδράσεις
Πάντως η απόφαση του υπουργείου βρίσκει απέναντί της την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, η οποία κάνει λόγο για «εξορισμό της μαθηματικής ικανότητας από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων». Σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η ΕΜΕ καλεί το υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού. Ζητούμε να ανοίξει ένας έντιμα αντιπροσωπευτικός, υπεύθυνος και δημοκρατικός διάλογος του ΙΕΠ και του υπουργείου με τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα».
Μηχανογραφικό
Προσθήκη των τμημάτων Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του ΤΕΙ Αθήνας και του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 γίνεται στο μηχανογραφικό δελτίο για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ από τον Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Ομάδας Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου