Η τεχνολογία πληροφοριών γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη με την πάροδο του χρόνου – αυτό φαίνεται να δίνει περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες εφαρμογής στην επιστήμη της Αρχαιολογίας. Τα δεδομένα που προκύπτουν από τις ανασκαφές μπορούν πλέον να μεταφερθούν σε ψηφιακούς χάρτες, τα ευρήματα να αναπαρασταθούν τρισδιάστατα και στη συνέχεια να τοποθετηθούν στο «αρχαίο σκηνικό» με τη χρήση εικονικής πραγματικότητας. Kαι οι επαγγελματικές προοπτικές φαίνεται να βελτιώνονται, καθώς ενδιαφέρον για την Αρχαιολογία υπάρχει πλέον όχι μόνο στον κινηματογράφο, αλλά και στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.
Φυσικά οι παραδοσιακές πρακτικές στη σπουδή της Αρχαιολογίας δεν έχουν εξαφανιστεί – τουναντίον οι εκπαιδευτικές εκδρομές και οι επιτόπιες έρευνες παραμένουν υποχρεωτικές. Παράλληλα με την είσοδο της τεχνολογίας στον κλάδο, οι αρχαίες γλώσσες και η ιστορία εξακολουθούν να είναι τα μαθήματα που υπερτερούν στο πρόγραμμα σπουδών για τους επίδοξους αρχαιολόγους: «Η μελέτη της βιβλιογραφίας είναι περίπου το 90% των σπουδών», τονίζει μάλιστα ο Χαγκενόιερ στη συνέντευξή του στη Welt.
Θα εξαφανιστούν τα αρχαία ελληνικά από τα γερμανικά γυμνάσια;
Παρόλα αυτά γεγονός είναι ότι το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές επιστήμες φαίνεται να επισκιάζει τις ανθρωπιστικές σπουδές, δημιουργώντας ερωτηματικά για το αν είναι σε θέση να επιβιώσουν στις σχολικές κατευθύνσεις. Δημοσίευμα στηνSüddeutsche Zeitungεπισημαίνει πως στα σχολεία της Βαυαρίας οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι διαφορετικές κατευθύνσεις: ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, τέχνη, οικονομία, γλώσσες, φυσικές επιστήμες και τεχνολογία.
ΗΠΑ: Άγνωστα παραμένουν τα κίνητρα της 15χρονης που άνοιξε πυρ σε σχολείο στο Ουισκόνσιν
Σύμφωνα με την εφημερίδα του Μονάχου βέβαια, κατά τη διάρκεια της τελευταίας σχολικής χρονιάς περίπου οι μισοί μαθητές από την όγδοη τάξη και μετά, ηλικίας δηλαδή περίπου 14 χρονών, επέλεξαν την κατεύθυνση φυσικών επιστημών και τεχνολογίας. Στο γυμνάσιο Τερέζιεν στο Μόναχο, το οποίο προσφέρει στους μαθητές τη γλωσσική και ανθρωπιστική κατεύθυνση, μόλις επτά παιδιά φέτος μαθαίνουν αρχαία ελληνικά – από τους 680 εγγεγραμμένους μαθητές. Σύμφωνα ωστόσο με τη διευθύντρια του σχολείου αυτό οφείλεται κυρίως στην πανδημία, καθώς επί δύο χρόνια το μάθημα γινόταν εξ αποστάσεως και δεν κατάφερε να πείσει τους μαθητές για την αξία των αρχαίων ελληνικών και οι καθηγητές να τους μεταδώσουν τον ενθουσιασμό τους για τις αρχαίες γλώσσες.
O ενθουσιασμός για τις ανθρωπιστικές επιστήμες είναι κάτι το οποίο δεν λείπει και από τον Μίχαελ Χοτς, ο οποίος διευθύνει εδώ και πάνω από μία δεκαετία το Γυμνάσιο Βίλχελμ στο Μόναχο. Μιλώντας στη δημοσιογράφο της Süddeutsche Zeitung, τονίζει ότι όταν κάποιος μαθαίνει λατινικά ή αρχαία ελληνικά «δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει απαραίτητα αρχαιολόγος ή φιλόσοφος». Στο ερώτημα μάλιστα που θέτουν πολλοί «για ποιο λόγο χρειάζεται κανείς τις συγκεκριμένες γλώσσες» απαντά πως ίσως η απάντηση να γίνεται ξεκάθαρη με μία δεύτερη ή ακόμη και τρίτη ματιά: Διευκολύνουν την πρόσβαση σε άλλες ξένες γλώσσες ενώ θέτουν και τις βάσεις για την πνευματική λειτουργία και την αντίληψη, των μαθητών.
Πηγή: DW
Ειδήσεις σήμερα
Φωτιά στο Μάτι: Εικόνες ντροπής – Διεκόπη η δίκη λόγω ακαταλληλότητας της αίθουσας
Ηλίας Ζερβός: Πέθανε ο γνωστός ηθοποιός – «Έφυγε» σε ηλικία 65 ετών