Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το σκάφος έπεσε στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό, αλλά παρά την έρευνα που εκτείνεται σε 46.332 τετραγωνικά μίλια, το αεροπλάνο δεν βρέθηκε ποτέ πέρα από μερικά θραύσματα – μερικά από τα οποία ανακαλύφθηκαν σε μια παραλία στο Saint Denis στο νησί Reunion τον Ιούλιο του 2015 .
Ωστόσο, παρά τα πολλά κομμάτια του αεροπλάνου που βρέθηκαν, τίποτα πιο ουσιαστικό – συμπεριλαμβανομένων των συσκευών καταγραφής δεδομένων του σκάφους, που θα μπορούσαν να περιέχουν κρίσιμες πληροφορίες – δεν βρέθηκε ποτέ.
Τώρα, ο επιστημονικός δημοσιογράφος και ιδιωτικός πιλότος Jeff Wise με έδρα τις ΗΠΑ ξεκινά ένα νέο πείραμα, το οποίο πιστεύει ότι θα μπορούσε να κρατήσει το κλειδί για το πού μπορεί να συνετρίβη το αεροπλάνο. Το έργο Finding MH370 θα προσπαθήσει να διαπιστώσει εάν το αεροπλάνο όντως κατέληξε στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό τοποθετώντας ένα αντίγραφο ενός κομματιού συντριμμιών στο πιθανό σημείο της συντριβής και παρακολουθώντας εξ αποστάσεως την ανάπτυξη της θάλασσας σε αυτό το κομμάτι.
Μιλώντας στο FEMAIL, είπε: «Είναι η πιο μπερδεμένη περίπτωση – τα περισσότερα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα».
Παρομοίασε την υπόθεση με ένα άλλο αεροπορικό μυστήριο: την πτήση 447 της Air France, η οποία εξαφανίστηκε την 1η Ιουνίου 2009. Οι καταγραφείς πτήσης του σκάφους ανακτήθηκαν από τον Ατλαντικό Ωκεανό μόλις τον Μάιο του 2011 και η τελική έκθεση του 2012 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μηχανικά σφάλματα και λανθασμένη αντίδραση του πληρώματος είχαν προκαλέσει το ατύχημα.
Πρόσθεσε ότι, στην περίπτωση του MH370, η εξαφάνιση «μοιάζει με υπόθεση δολοφονίας-αυτοκτονίας πιλότου» όταν κάποιος κοιτάξει τις λεπτομέρειες – αλλά αυτό δεν έχει αποδειχθεί οριστικά.
Ο Wise, συγγραφέας του βιβλίου The Taking Of MH370, λέει ότι το αποτέλεσμα του νέου πειράματός του θα μπορούσε να βοηθήσει να δείξει η βελόνα προς την κατεύθυνση του τι συνέβη στο σκάφος.
Επί του παρόντος, η πιο σημαντική από τις πολλές θεωρίες είναι ότι η εξαφάνιση της πτήσης προκλήθηκε από φόνο/αυτοκτονία που έγινε από έναν από τους πιλότους του αεροπλάνου. Αυτό υποστηρίζεται από το γεγονός ότι οι συσκευές παρακολούθησης του αεροπλάνου ήταν απενεργοποιημένες στο πιλοτήριο, με αποτέλεσμα οι αρχές της Μαλαισίας να πιστέψουν ότι κάποιος τις είχε απενεργοποιήσει εσκεμμένα για να οδηγήσει το αεροπλάνο εκτός πορείας.
Ο κυβερνήτης ήταν ο 53χρονος Zaharie Ahmad Shah. Με 18.365 ώρες πτήσης, ήταν ένας από τους πιο ανώτερους καπετάνιους της Malaysia Airlines, έχοντας ενταχθεί στην εταιρεία το 1983.
Ο πρώτος του αξιωματικός ήταν ο Φαρίκ Χαμίντ, 27. Ήταν μια εκπαιδευτική πτήση για εκείνον – η τελευταία του πριν οριστεί να εξεταστεί για να γίνει πλήρως πιστοποιημένος πιλότος. Είχε ενταχθεί στην αεροπορική εταιρεία το 2007 και είχε ένα καλό ρεκόρ με 2.700 ώρες εμπειρίας πτήσης.
Όπως με κάθε πείραμα, υπάρχει η πιθανότητα τα πράγματα να πάνε στραβά – ο εξοπλισμός τηλεμετρίας θα μπορούσε να αποτύχει, με αποτέλεσμα την απώλεια της επικοινωνίας με το flaperon, για παράδειγμα. Ωστόσο, η τεχνολογία είναι ισχυρή και ο Wise είναι αισιόδοξος ότι αυτό το έργο προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη επιλογή για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το πού θα μπορούσε να βρίσκεται το MH370.
Ελπίζει ότι κάθε νέα πληροφορία που θα δώσει το έργο θα μπορούσε να ανοίξει εκ νέου την έρευνα με τις αρχές, οι οποίες φαίνεται να έχουν σταματήσει κάθε προσπάθεια εύρεσης του σκάφους, παρά την απουσία οριστικού συμπεράσματος για το τι συνέβη με το αεροπλάνο και τους 239 ανθρώπους που εξαφανίστηκαν .
«Δεν έχεις κάνει ό,τι μπορείς. Δεν έχεις. Σταμάτησες να προσπαθείς. Υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Και αν χρειαστεί να το κάνω μόνος μου, θα το κάνω ».
Ειδήσεις σήμερα
Μαρινέλλα: Έσκασε η είδηση – Απορροφάται το αιμάτωμα – Ποιες οι επόμενες κινήσεις των γιατρών
Κερατέα: Διαρροή υγραερίου σε πρατήριο καυσίμων στη Λεωφόρο Λαυρίου
Φάμελλος: Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο – Δεν θα αποκλείσω τον Κασσελάκη αν εκλεγώ
Γιατρός προειδοποιεί: Ναι στον αυνανισμό αλλά με μέτρο – Ποια προβλήματα υγείας μπορεί να κρύβει