Πρόκειται για ένα είδος σφήκας που ενδημεί στην Κεντρική και Νότιο Αμερική, καθώς και στην Καραϊβική και προκάλεσε προβλήματα στην αεροπορία της Αυστραλίας για πρώτη φορά το 2013, όταν προκάλεσε καθυστέρηση σε πτήση της Etihad Airways προς τη Σιγκαπούρη.
Όσο το αεροσκάφος βρισκόταν ακόμη στο έδαφος, οι συντηρητές παρατήρησαν ότι ένας από τους ειδικούς σωλήνες στο εξωτερικό του αεροπλάνου, που μετράνε την ταχύτητα του ανέμου, είχε μπλοκάρει εντελώς, καθώς είχε γεμίσει με λάσπη.
Απ’ ό,τι φαίνεται, οι σωλήνες και οι τουρμπίνες των αεροπλάνων αποτελούν ένα ιδανικό μέρος για να χτίσουν τις φωλιές τους τα έντομα, τα οποία με αυτό τον τρόπο εξαπλώνονται ταχύτατα σε ολοένα και περισσότερες περιοχές, ενώ ταχύτατη είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, και η αναπαραγωγή του είδους.
Το είδος θεωρείται πως έφτασε στην Αυστραλία μέσω πλοίου, ενώ εικάζεται ότι οι σφήκες ήταν παρούσες στο αεροδρόμιο από το 2012.
Προκειμένου να ελέγξουν την έκταση του προβλήματος, ειδικοί κατασκεύασαν πλαστικά ομοιώματα σωλήνων διαφορετικών τύπων αεροπλάνου και τα εγκατέστησαν σε διαφορετικά σημεία του αεροδρομίου, μετά το περιστατικό με την πτήση της Etihad.
Έκτοτε, έχει διαπιστωθεί ότι 93 σωλήνες έχουν μπλοκάρει πλήρως, γεγονός που δείχνει ότι το πρόβλημα παραμένει και αυξάνει την ανησυχία για διασπορά του φαινομένου σε γειτονικές πόλεις, ακόμη και σε περιοχές εκτός της Αυστραλίας.
Είναι προφανές ότι το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί, με τους ειδικούς ωστόσο να προβληματίζονται, καθώς το είδος δεν θεωρείται αγροτικό παράσιτο ούτε απειλή για την ανθρώπινη υγεία, γεγονός που τους αποτρέπει από το να προβούν στην πλήρη εξόντωσή του.
ΗΠΑ: Ο νέος υπουργός Άμυνας του Τραμπ παρά λίγο θα σκότωνε άνθρωπο με τσεκούρι - Τι τατουάζ έχει [βίντεο]
Η χρησιμοποίηση θηρευτών όπως τα πτηνά για τον περιορισμό του πληθυσμού του θεωρείται επίσης αδύνατη, καθώς τα πουλιά αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τα αεροπλάνα απ’ όσο οι σφήκες.
«Παγκοσμίως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε άλλα ζητήματα διαχείρισης της άγριας ζωής στα αεροδρόμια, κυρίως όσον αφορά τα πτηνά που αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τις πτήσεις», λέει ο Alan House, οικολόγος που ασχολείται με το θέμα.
«Οι σφήκες αποτελούν μικρότερο ρίσκο. Οι πιθανότητες να συμβεί κάτι εξαιτίας τους είναι πολύ μικρές, αλλά δεν παύουν να είναι υπαρκτές».
ΠΗΓΗ: CNN
«Δεν υπάρχει διπλό σύστημα για την καταγραφή κρουσμάτων» – Τι λένε στον «Ε.Τ.» από την Επιτροπή
Τελευταία ευκαιρία για σύνταξη πριν από τα 67 έχουν 1 εκατ. ασφαλισμένοι [αναλυτικοί πίνακες]
Κορωνοϊός: Παράταση στο lockdown και Χριστούγεννα όπως… Πάσχα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr