Τι γίνεται λοιπόν με τους νέους που γεννήθηκαν από το 1982 έως την αλλαγή της χιλιετίας και είναι γνωστοί και ως millennials, echo boomers αλλά και baby losers; Παρά το γεγονός ότι έχουν άπειρες δυνατότητες να γνωρίσουν κάποιον και να συνομιλήσουν μαζί του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις δημοφιλείς εφαρμογές γνωριμιών τύπου Tinder, επικοινωνούν λιγότερο από κοντά και δεν αποζητούν την απευθείας επαφή.
Η ευκολία πρόσβασης σε πορνογραφικό υλικό, η ανησυχία τους ότι θα πέσουν θύματα εκμετάλλευσης, αλλά και το γεγονός ότι δεν έχουν οικονομική ανεξαρτησία και μένουν τις περισσότερες φορές στο πατρικό τους, εξηγούν επίσης την τάση. Η προηγούμενη γενιά νέων ανθρώπων που εμφάνιζε το υψηλότερο ποσοστό αποχής, ήταν το 1920, λένε οι αναλυτές.
Θεωρητικά, οι εφαρμογές και ιστοσελίδες γνωριμιών θα έπρεπε να βοηθούν τους millennials να βρουν πιο εύκολα σύντροφο, λέει η Τζιν Τουένγκι, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο. «Παρ’ όλα αυτά η τεχνολογία μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, εάν οι νέοι περνούν τόσο χρόνο στο διαδίκτυο, ώστε να μην αλληλεπιδρούν από κοντά», εξηγεί, αποδίδοντας επίσης το φαινόμενο στην «ονλάιν» ευχαρίστηση –από το πορνογραφικό υλικό, μέχρι τα παιχνίδια.
Η εν λόγω γενιά, προσθέτει, ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για την ασφάλειά της, γεγονός που φαίνεται και στη μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ, αλλά και την επιλογή ασφαλών χώρων σε φοιτητικές εστίες. «Είναι μία γενιά που αποφεύγει το ρίσκο και αυτή η συμπεριφορά επηρεάζει προφανέστατα και τη σεξουαλική της συμπεριφορά» καταλήγει.
Οι σημερινοί 20χρονοι είναι πιο προστατευμένοι, λιγότερο περίεργοι, και περιμένουν περισσότερο για να ξεκινήσουν την ερωτική τους ζωή σε σχέση με τους γονείς τους. Αυτό είναι καλό για τη σεξουαλική και συναισθηματική τους υγεία. «Αν όμως παραιτούνται εντελώς από το σεξ, χάνουν όλα τα σημαντικά πλεονεκτήματα μίας ενήλικης, ρομαντικής σχέσης» καταλήγει η έρευνα.
Οι κοινωνιολόγοι χαρακτηρίζουν τους millennials ως γενιά Πίτερ Παν, επειδή καθυστερούν τα βήματα της ενηλικίωσης (καριέρα, στέγη, γάμο). Είναι η γενιά της Yahoo και της Google, των κινητών τηλεφώνων και του Facebook, η γενιά του iPhone που έχει απεριόριστη πρόσβαση σε πληροφορίες και οραματίζεται τον κόσμο ως ένα μέρος «ανοιχτό» 24ωρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
Διαβάστε περισσότερα στον Ελεύθερο Τύπο που κυκλοφορεί