Τα περισσότερα από τα γεώγλυφα αυτά, στα οποία περιλαμβάνεται η φιγούρα μίας δολοφόνου φάλαινας και μίας γυναίκας που χορεύει, φαίνεται ότι έχουν φιλοτεχνηθεί από τον πολιτισμό των Παράκας πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια, εκατοντάδες χρόνια πριν οι άνθρωποι της Νάσκα δημιουργήσουν σε κοντινή περιοχή τα δικά τους γιγάντια σχέδια, δήλωσε ο Τζόνι Ισλα, ο αρχαιολόγος που συντονίζει τις προσπάθειες του περουβιανού υπουργείου Πολιτισμού για την διατήρηση των γεωγλύφων.
«Τα drones μας επέτρεψαν να διευρύνουμε την καταγραφή και να ανακαλύψουμε νέες ομάδες σχεδίων», δήλωσε ο Ισλα κατά την διάρκεια επίσκεψης των γεωγλύφων στην επαρχία της Πάλπα.
Όμως, αντίθετα με τις Γραμμές της Νάσκα, που φαίνονται μόνο από ψηλά, πολλές από τις επονομαζόμενες Γραμμές της Πάλπα έχουν χαραχθεί σε υψώματα και φαίνονται από το έδαφος, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.
Τα γεώγλυφα που δημιουργήθηκαν από τους πολιτισμούς των Νάσκα και των Παράκας είναι μνημεία της προ-Κολομβιανής ιστορίας του Περού και θεωρούνται αρχαιολογικά αινίγματα, διότι κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα για ποιον λόγο δημιουργήθηκαν, γιατί είναι τόσο μεγάλα και γιατί καλύπτουν μία τόσο μεγάλη χρονική περίοδο.
«Συνολικά μιλάμε για 1.200 χρόνια περίπου κατά την διάρκεια των οποίων δημιουργούνταν τα γεώγλυφα στην περιοχή», δήλωσε ο Τζόνι Ισλα.
Οι Γραμμές της Νάσκα έχουν ενταχθεί στα μνημεία της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco (1994), αλλά έχουν υποστεί φθορές από καταληψίες που αναζητούν τόπο για να εγκατασταθούν ή οδηγούς που λοξοδρομούν από παρακείμενο αυτοκινητόδρομο.
Η οργάνωση Greenpeace ζήτησε το 2014 συγγνώμη για την εγγραφή συνθήματος στο πλαίσιο εκστρατείας διαμαρτυρίας για τα καύσιμα δίπλα στο γνωστό γεώγλυφο που παριστάνει ένα γιγάντιο κολιμπρί και το οποίο υπέστη ζημίες κατά την διάρκεια της φωτογράφισης.
Το περιστατικό αυτό ώθησε το υπουργείο Πολιτισμού του Περού να εντείνει τις προσπάθειες για την προστασία των γεωγλύφων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]