Δεν σημειώθηκαν δυστυχήματα με επιβατικά αεροσκάφη πουθενά στον κόσμο, διαπιστώνουν δύο εκθέσεις -της ολλανδικής εταιρείας To70 και του Δικτύου Ασφαλείας Αερομεταφορών.
Κι αυτό, όπως επισημαίνεται, συνέβη παρότι ο αριθμός των πτήσεων ήταν ο μεγαλύτερος μέχρι σήμερα.
Ωστόσο, η έκθεση του To70 επισημαίνει ότι παρά τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας των επιβατικών αεροσκαφών, αυτό το «υπερβολικά» χαμηλό ποσοστό δυστυχημάτων πρέπει να αποδοθεί στην «καλή τύχη».
Η έκθεση του Δικτύου Ασφαλείας Αερομεταφορών επισημαίνει, σύμφωνα με το Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι συνολικά σημειώθηκαν δέκα μοιραία ατυχήματα που προκάλεσαν 79 θανάτους τον περασμένο χρόνο συγκριτικά με τα 16 με τα 303 θύματα το 2016.
Το Δίκτυο αναφέρεται σε δυστυχήματα που αφορούν πολιτικά αεροσκάφη με άδεια μεταφοράς τουλάχιστον 14 ανθρώπων.
Το πιο σοβαρό δυστύχημα το 2017 σημειώθηκε τον Ιανουάριο όταν ένα τουρκικό φορτηγό αεροπλάνο συνετρίβη σε χωριό του Κιργιστάν σκοτώνοντας το τετραμελές πλήρωμά του και 35 ανθρώπους στο έδαφος.
Και το δυστύχημα με τα περισσότερα θύματα μεταξύ επιβαινόντων σημειώθηκε την περασμένη παραμονή Πρωτοχρονιάς όταν ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος τύπου Cessna 208 Caravan συνετρίβη στη δυτική Κόστα Ρίκα σκοτώνοντας 12 επιβάτες και πλήρωμα.
Καμία από τις εκθέσεις δεν λαμβάνει υπόψη δυστυχήματα με στρατιωτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, γεγονός που σημαίνει ότι η μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή τον περασμένο χρόνο είναι η συντριβή ενός βιρμανικού στρατιωτικού μεταγωγικού αεροσκάφους τύπου Y-8 τον Ιούνιο με 122 νεκρούς επιβαίνοντες και πλήρωμα, το οποίο δεν περιελήφθη στις στατιστικές. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται και αεροπορικά δυστυχήματα με μικρότερα αεροσκάφη.
Οι θάνατοι από αεροπορικά δυστυχήματα μειώνονται σταθερά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Το 2005 σημειώθηκαν περισσότεροι από 1.000 θάνατοι επιβαινόντων σε επιβατικά αεροσκάφη σε ολόκληρο τον κόσμο, σύμφωνα με το Δίκτυο.
Το τελευταίο μοιραίο αεροπορικό δυστύχημα με επιβατικό αεροπλάνο σημειώθηκε τον Νοέμβριο του 2016 στην Κολομβία και το τελευταίο με εμπορικό επιβατικό αεροπλάνο, με περισσότερους από 100 νεκρούς, σημειώθηκε στην Αίγυπτο ένα χρόνο νωρίτερα.
Ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας Έντριαν Γιανγκ υπογραμμίζει ωστόσο ότι η πολιτική αεροπορία εξακολουθεί να περιλαμβάνει «πολύ μεγάλους κινδύνους».
Ο ίδιος σημειώνει ότι ζητήματα νέας τεχνολογίας, όπως η πιθανότητα ανάφλεξης εν πτήσει μπαταριών λιθίου ιόντων καθώς και ζητήματα «ψυχικής υγείας και σωματικής κόπωσης» περιλαμβάνονται στους παράγοντες επικινδυνότητας για την αεροπορική βιομηχανία.
Επίσης, όπως τονίζει ο Γιανγκ, αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξαν «αρκετά σοβαρά ατυχήματα χωρίς θύματα», ανάμεσά τους και η «εντυπωσιακή» διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα ενός αεροπλάνου της Air France τύπου A380.