Η Δημόσια Τηλεόραση, μετά από περίπου 10 χρόνια, ανακαίνισε και έβαλε σε λειτουργία το «Στούντιο Α» της Κατεχάκη, που από το 2013 είχε παραχωρηθεί στις υπηρεσίες Ασύλου του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Τον περασμένο Ιούνιο, με απευθείας επαφές του Κωνσταντίνου Ζούλα και τότε υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η χρήση των εγκαταστάσεων επέστρεψε στην ΕΡΤ. Μάλιστα, πριν λίγες εβδομάδες στεγάστηκε για πρώτη φορά ξανά ζωντανό πρόγραμμα της ΕΡΤ1, ενώ ο Κωνσταντίνος Ζούλας ανακοίνωσε πως στο «Στούντιο Α» θα γυριστεί το τηλεοπτικό ρεβεγιόν της ΕΡΤ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς με τον Σπύρο Παπαδόπουλο.
Σε πρόσφατη παρουσίαση των στοιχείων του ERTFLIX, συμπληρώνοντας δυόμισι χρόνια λειτουργίας, ο Κωνσταντίνος Ζούλας έδωσε σημαντικά στοιχεία για την απήχηση της πλατφόρμας. Αναλυτικότερα, το ERTFLIX έχει δύο εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 κάθε μέρα, και μόνο τον Οκτώβριο η πλατφόρμα δέχθηκε 9,7 εκατομμύρια επισκέψεις. Ο Κωνσταντίνος Ζούλας ισχυρίστηκε πως στην ουσία οι προβολές υπερδιπλασιάζουν την πραγματική τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΡΤ, τα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1, 2, 3) έχουν συνολικά -βάσει της Νielsen- μια μέση τηλεθέαση που στο λεγόμενο μερίδιο αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης, ποσοστό που αναλογεί μεσοσταθμικά σε περίπου 200.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα. Αν σε αυτούς προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ΕRTFLIX, προφανώς η θεαματικότητα της Δημόσιας Τηλεόρασης εκτοξεύεται στο διπλάσιο.
«Ξεπερασμένες μετρήσεις»
Στην ομιλία του ο Κωνσταντίνος Ζούλας ουσιαστικά έθεσε υπό αμφισβήτηση τα επίσημα στοιχεία της Nielsen, μιας και οι «ετεροχρονισμένες θεάσεις» που περιλαμβάνει στα ποσοστά τηλεθέασης αφορούν μόνο τις συσκευές των τηλεοράσεων, αλλά αφήνει εκτός τα κινητά, τα tablets και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αφορμή για αυτόν τον «προβληματισμό» μάλιστα είναι οι μετρήσεις που δείχνουν πως το 66% των χρηστών του ERTFLIX δεν χρησιμοποιεί μια συσκευή τηλεόρασης, αλλά μέσα όπως έξυπνες συσκευές και ιστοσελίδες. Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΡΤ, «η σημερινή παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στο χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση».
Τα νέα δεδομένα της εποχής στη θέαση του τηλεοπτικού περιεχομένου έκαναν από την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν τη Nielsen να δώσει για πρώτη φορά τη δυνατότητα στα κανάλια της μέτρησης ετεροχρονισμένης θέασης των προγραμμάτων τους για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής. Ενα εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως στο ανακοινώσιμο top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι έξι σειρές στις δέκα είναι παραγωγές της ΕΡΤ. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η μεγάλη αύξηση που καταγράφεται της τάξης του 20% ή 30% αφορά μόνον στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα τάμπλετ. Αν κάποιος δεν παρακολουθεί ετεροχρονισμένα από την τηλεόραση, δεν προσμετράται σε αυτό στο ποσοστό του 32%. Απαντήσεις πάνω σε αυτό το μη καταγεγραμμένο κοινό θεατών, ο πρόεδρος της ΕΡΤ έδωσε και στοιχεία αντίστοιχα για τις πρώτες θέσεις δημοτικότητας στο ERTFLIX στο ίδιο διάστημα των 9 εβδομάδων (από 12/9 έως 13/11) που προήλθαν μέσα από το YOUBORA, όπου διακρίνεται η μεγάλη επιτυχία των φετινών σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ με αριθμούς-ρεκόρ.
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Τα 9 διπλά επεισόδια του «Κάνε ότι κοιμάσαι» που προβλήθηκαν σ’ αυτό το διάστημα δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις και ακολουθεί το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» με 1,4 εκατ., τα «Καλύτερά μας χρόνια» με 1,1 εκατ., «Τα Νούμερα» με 840.000 προβολές, η «Φλόγα και άνεμος», η «Νύχτα του Αυγούστου» με περισσότερες από 500.000 προβολές. Το Σαββατοκύριακο η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5%, ενώ στον ίδιο πίνακα εμφανίζεται φέτος και μια απροσδόκητα αύξηση τις Τρίτες. Η εξήγηση είναι απλή, αφού η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το «Kάνε ότι κοιμάσαι», προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτή που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.
Το βραχιόλι της φωτιάς
Η νέα σειρά «Το βραχιόλι της φωτιάς» θα ανεβεί εξ ολοκλήρου στην πλατφόρμα και μετέπειτα θα παιχτεί σε εβδομαδιαία βάση στην ΕΡΤ1, ενώ οι θεατές του ERTFLIX θα έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν όλα τα επεισόδια μιας παραγωγής μυθοπλασίας από την πρώτη μέρα.
Ειδήσεις σήμερα
Μπλόκο στην …επιστροφή επιστρεπτέας προκαταβολής
Κιβωτός του Κόσμου: Μυστική κατάθεση ανήλικου για ασέλγεια από τον π. Αντώνιο