DUNE****
(ΗΠΑ, 2021)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΤΕΝΙ ΒΙΛΝΕΒ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΙΜΟΤΕ ΣΑΛΑΜΕ, ΟΣΚΑΡ ΑΪΖΑΚ, ΤΖΟΣ ΜΠΡΟΛΙΝ
Ο πλανήτης Αρράκις, απ’ όπου συγκεντρώνεται ένα πολύτιμο μπαχαρικό απαραίτητο για τη μετακίνηση στο Διάστημα, έρχεται υπό τον έλεγχο του Οίκου των Ατρειδών, αλλά αυτό προκαλεί την αντίδραση του αυτοκράτορα, ο οποίος σύντομα διατάζει τη δολοφονία της οικογένειας και τον τερματισμό της ηγεμονίας τους. Ο γιος της οικογένειας, Πολ, είναι η τελευταία τους ελπίδα, καθώς πιστεύεται ότι είναι ο Εκλεκτός.
Ο Ντενί Βιλνέβ υπογράφει μια ακόμα υπερπαραγωγή επιστημονικής φαντασίας, αλλά το κάνει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Το «Dune», όπως και στο παρελθόν το «Blade Runner» και η «Αφιξη», δεν είναι βιντεογκέιμ που προσπαθούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις με ταχύτατο μοντάζ και δράση φτιαγμένη στον υπολογιστή. Ο Καναδός σκηνοθέτης επιβάλλει αργούς ρυθμούς, δίνει χρόνο στους ήρωές του να μας δείξουν ποιοι είναι, πώς σκέφτονται και πώς λειτουργούν και, αντί για μέταλλο, προτάσσει την πέτρα και την άμμο της ερήμου. Με λίγα λόγια, ο Βιλνέβ βάζει τον άνθρωπο στο επίκεντρο και όχι τη βροχή των λέιζερ ή τα εξελιγμένα γκάτζετ. Η συμβολή της μουσικής του Χανς Τσίμερ είναι καθοριστική, όπως επίσης και ο… αέρας που φυσά στην έρημο του πλανήτη Αρράκις.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ***
(THE LAST DUEL)
ΑΓΓΛΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΙΝΤΛΕΪ ΣΚΟΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΑΤ ΝΤΕΪΜΟΝ, ΜΠΕΝ ΑΦΛΕΚ, ΑΝΤΑΜ ΝΤΡΑΪΒΕΡ
Ο Ρίντλεϊ Σκοτ επιστρέφει στις ταινίες εποχής με ένα πραγματικό γεγονός για το οποίο όμως κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς έχει συμβεί τελικά. Και, με αυτό ως δεδομένο, ο βετεράνος σκηνοθέτης παραθέτει τρεις διαφορετικές εκδοχές της ίδιας ιστορίας, χωρίς όμως αυτές να διαφοροποιούνται ιδιαίτερα.
Στη Γαλλία του 14ου αιώνα ο ιππότης Ζαν ντε Καρούζ προκαλεί τον πρώην φίλο του Ζακ Λε Γκρις σε μονομαχία ενώπιον του βασιλιά. Τον κατηγορεί ότι βίασε τη σύζυγό του Μαργκερίτ μετά από δική της ομολογία. Ο Λε Γκρις αρνείται την κατηγορία και ο βασιλιάς αποφασίζει ότι, αν εκείνος κερδίσει τη μονομαχία, η Μαργκερίτ θα καεί στην πυρά για ψευδή κατηγορία. Αυτή ήταν η τελευταία νόμιμη μονομαχία που έγινε στη Γαλλία.
Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ο Ρίντλεϊ Σκοτ υπογράφει μια τυπική μεσαιωνική ιστορία όπου οι άνδρες αρκετά συχνά οδηγούνται στα πεδία των μαχών. Στο τρίτο μέρος όμως της ταινίας ο λόγος δίνεται στη γυναίκα της υπόθεσης, η οποία καθοδηγεί τις πράξεις των ανθρώπων γύρω της με καθαρή σκέψη και αποφασιστικότητα. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ ξέρει να στήνει σκηνές βίας και πολεμικών συρράξεων, κι αυτό το καταφέρνει και εδώ. Αλλά, όταν ο λόγος δίνεται στη γυναίκα, οι εντάσεις δεν είναι αρκετά υψηλές για να υπογραμμίσουν το λόγο ύπαρξης αυτής της ταινίας.
ΚΟΛΕΚΤΙΒ****
(COLLECTIVE)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2020
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΝΑΝΑΟΥ
Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν αυτό το ντοκιμαντέρ.
Ολα ξεκινάνε από μια φρικτή βραδιά του Οκτωβρίου του 2015, όταν ένα κλαμπ στο Βουκουρέστι παραδόθηκε στις φλόγες με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες καθώς δεν υπήρχαν έξοδοι κινδύνου. Αυτό όμως είναι μόνο η αρχή, αφού στη συνέχεια οι τραυματίες χάνουν τη ζωή τους στα νοσοκομεία του Βουκουρεστίου από τις λοιμώξεις. Οταν οι οικείοι των θυμάτων θα φέρουν το θέμα σε πρώτο πλάνο, μια μικρή δημοσιογραφική ομάδα αθλητικής εφημερίδας θα κάνει έρευνα και θα φτάσει σε ανατριχιαστικά συμπεράσματα, πίσω από τα οποία κρύβεται βαθιά διαπλοκή και διαφθορά ικανή να ρίξει κυβερνήσεις. Και όντως αυτό συμβαίνει. Η κάμερα του Αλεξάντερ Ναναού είναι πάντα εκεί για να καλύπτει τα γεγονότα τη στιγμή που αυτά συμβαίνουν, αλλά ουσιαστικά η κάμερα βρίσκεται μόνιμα πίσω από τη δημοσιογραφική ομάδα που κάνει την έρευνα και τα αποτελέσματά της προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις στο πολιτικό σκηνικό της χώρας. Ούτε αρχειακό υλικό θα δείτε σε αυτή την ταινία ούτε ανθρώπους που μιλάνε σήμερα για τα γεγονότα που έζησαν στο παρελθόν. Σπάνια συναντάται κάτι τέτοιο στο χώρο του ντοκιμαντέρ και εδώ οφείλει κανείς να δώσει συγχαρητήρια στους συντελεστές της ταινίας για την οξυδέρκεια και την καθαρή σκέψη που τους οδήγησε να ακολουθήσουν την επικαιρότητα δίπλα σε εκείνους που τη διαμόρφωσαν.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Χαρακτηριστικά γνωρίσματα ***. Της Φερνάντα Βαλαντές, με τους Μερσέντες Χερνάντεζ, Ντέιβιντ Ιλέσκας
Μια μητέρα στο Μεξικό αναζητεί τον έφηβο γιο της που πριν από λίγους μήνες αποπειράθηκε να περάσει τα σύνορα με τις ΗΠΑ και η τύχη του αγνοείται. Την ίδια στιγμή, ο νεαρός Μιγκέλ έχει μόλις απελαθεί από τις ΗΠΑ, επιστρέφει στο Μεξικό και αναζητεί τη μητέρα του που είναι άφαντη. Οι δυο τους θα συναντηθούν και η τύχη τους από εκεί και μετά θα είναι κοινή.
Το βραβευμένο ντεμπούτο της Φερνάντα Βαλαντές μάς μεταφέρει σε μια περιοχή των συνόρων Μεξικού-ΗΠΑ όπου η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή τείνει προς το μηδέν, καθώς, εκτός από τον κίνδυνο σύλληψης και απέλασης, διάφορες συμμορίες απειλούν εκείνους που θα αποπειραθούν να περάσουν τα σύνορα. Σχεδόν πάντα με κίνδυνο της ζωής τους. Σε αυτό το απάνθρωπο και δυσοίωνο status quo επικεντρώνουν τα «Χαρακτηριστικά γνωρίσματα», όπου η απόγνωση και η απελπισία αντικατοπτρίζονται πλήρως στο σκοτεινό δεύτερο μέρος της ταινίας. Η ανάγκη για επαφή, στοργή, φροντίδα, οικειότητα χάνεται στα σκοτεινά μονοπάτια που οδηγούν στην άλλη πλευρά των συνόρων και τη θέση της παίρνουν ο τρόμος και το κενό όταν αντιλαμβάνεσαι ότι πουθενά τριγύρω δεν υπάρχει ένα χέρι να πιαστείς.
Κοντορίτο. Κινούμενα σχέδια των Αξελ Ορέλ, Εντουάρντο Σουλντ
Ο Κοντορίτο ξεκινάει μια ξεκαρδιστική περιπέτεια για να σώσει τον πλανήτη καθώς και τους αγαπημένους από έναν μοχθηρό εξωγήινο. Ταινία κινουμένων σχεδίων βασισμένη στον ομότιτλο ήρωα κόμικς του διάσημου Χιλιανού κομίστα Πέπο.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ιωάννα Τούνη: Ούτε η Αθηνά Ωνάση δεν είχε τέτοιο σπίτι σαν το δικό της
- Δέσποινα Βανδή: Στο κέντρο της Αθήνας με άφτιαχτο μαλλί και φόρμα
- Γιώργος Τσαλίκης: Σφάζει με το γάντι Γκουντάρα και Κάκκαβα – «Δεν έχω καμία δουλειά να τους μιλήσω»
- Πορτοσάλτε για την διαγραφή του από την ΕΣΗΕΑ: Δεν με ενδιαφέρει καθόλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr