Ελεύθερος Τύπος
BUSINESS

ΑΒΑΞ: Ο όμιλος έτοιμος να διεκδικήσει όλα τα μεγάλα έργα που θα δημοπρατηθούν

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ [email protected]

Τροχοδρομεί προς την κερδοφορία το 2021 ο όμιλος ΑΒΑΞ.

Ο επί θύραις ορυμαγδός νέων έργων, το Ταμείο Ανάκαμψης και η περαιτέρω σύσφιγξη συνεργασιών με ομίλους όπως η Μυτιληναίος, για τη διεκδίκηση και κατασκευή μεγάλων έργων, δίχως όμως μετοχικές συνεργασίες, διαμορφώνουν το κόκκινο χαλί για την επιστροφή σε κερδοφόρες χρήσεις.

Οπως επισήμαναν χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη οι κ.κ. Χρήστος Ιωάννου (πρόεδρος του ομίλου ΑΒΑΞ) και Κων/νος Μιτζάλης (διευθύνων σύμβουλος του γκρουπ), ο όμιλος ΑΒΑΞ είναι σε πλήρη ετοιμότητα για να διεκδικήσει όλα τα μεγάλα έργα που βγαίνουν προς δημοπράτηση τα επόμενα χρόνια.

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των συνολικών αποτελεσμάτων για το 2020, από τη διοίκηση της ΑΒΑΞ ειπώθηκε πως ο ενοποιημένος τζίρος θα υπερβεί τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA θα αγγίξει τα 45 εκατ. ευρώ.

Επίσης το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζονται η γραμμή 4 του μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ.

Τα επόμενα χρόνια η ΑΒΑΞ σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την εμπειρία και τις δυνατότητές της για να διατηρήσει και να μεγεθύνει το αποτύπωμά της στους κλάδους όπου δραστηριοποιείται.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη συμμετοχή της στην κοινοπραξία VINCI Highways SAS – VINCI Concesiones SAS – Μυτιληναίος, που διεκδικεί την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Επεκτάσεις μετρό

Σχετικά με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, μετά την παράδοση των τριών πρώτων σταθμών εντός 2020, το έργο εξελίσσεται απρόσκοπτα, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας.

Ακόμα, εντός του καλοκαιριού 2022 αναμένεται να παραδοθούν και οι τελευταίοι τρεις σταθμοί σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Για τη γραμμή 4 του μετρό, για την οποία η εταιρία αναδείχθηκε μειοδότης, η σύμβαση πρόκειται να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή το αργότερο πριν από το καλοκαίρι του 2021 ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί.

Με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά το μελετητικό έργο, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται πως θα εκκινήσουν στις αρχές του 2022. Αναφορικά με τις πρόδρομες εργασίες, οι διαδικασίες, όπως ενημερώνεται η εταιρία, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και αναμένεται να ξεκινήσουν έως τον Μάιο.

Επανέρχεται στην ελληνική αγορά ακινήτων

Οπως τονίστηκε, μετά την ανάπτυξη στη Μαρίνα Λεμεσού, η ABAΞ Development επανέρχεται στην ελληνική αγορά ακινήτων θεωρώντας τη χρονική συγκυρία κατάλληλη. Η αρχή θα γίνει με την εκμετάλλευση 2 ιδιόκτητων ακινήτων, στα Χανιά και την περιοχή του Ελληνικού, περιοχές στις οποίες θα κατασκευάσει οικιστικά έργα ανάπτυξης.

Αναφορικά με τις αγορές του εξωτερικού, η διοίκηση παρουσίασε την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό παραγωγής ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650 ΜW και αξίας 533 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ενώ η ΑΒΑΞ έχει ολοκληρώσει παρόμοιο σταθμό, ισχύος 1.500 MW, στην ίδια περιοχή.

Τέλος, αναφέρθηκε στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB, προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ, που επανασχεδιάζει τον ενεργειακό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού αναμένεται να τελεσφορήσουν εντός του 2021.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

Προτεινόμενα για εσάς

Τα 7 έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της Αθήνας

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

EuroMed 9: Ποια δρομολόγια του Μετρό δεν θα γίνουν – Τι ανακοίνωσε η ΣΤΑΣΥ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

ΣΤΑΣΥ: Κανονικά σήμερα όλα τα δρομολόγια του μετρό

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Μετρό Αιγάλεω: Συναγερμός μετά από τηλεφώνημα για βόμβα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Δύο εμβληματικά έργα αλλάζουν την Αττική

Χειρόφρενο σε Μετρό και ΗΣΑΠ από τις 21.00 έως τη λήξη βάρδιας

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Μετρό: Επεκτείνεται προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, Ίλιον, Πετρούπολη και Εθνική Οδό

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Γραμμή 4 του Μετρό: Πώς θα αλλάξει την Αθήνα – Πού θα δημιουργηθούν οι 15 σταθμοί

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Γραμμή 4 Μετρό: Ξεκινούν οι εργασίες μέσα στο καλοκαίρι – Από πού θα περνάει

Ελεύθερος Τύπος Newsroom