Την πτώση «συγκράτησε» μερικώς καθώς το κανάλι της λιανικής (σούπερ μάρκετ) και Cash and Carry, όντας και το μόνο που παρέμεινε σε λειτουργία, παρουσίασε μικρή αύξηση 2%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης, το οποίο λειτούργησε συνολικά μόλις 6 μήνες, εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% των αλκοολούχων ποτών.
«Τα στοιχεία του κλάδου αντανακλούν το ισχυρότατο πλήγμα στο ευρύτερο οικοσύστημα εστίασης και τουρισμού, το οποίο θα μπορούσε να ξεπεραστεί μόνο με ένα δυνατό θετικό σοκ στην αγορά, όπως είναι η μείωση της φορολογίας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕνΕΑΠ.
Προσθέτει, δε, ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας έδωσαν τη χαριστική βολή στον ήδη βεβαρημένο από την υψηλή φορολογία και το λαθρεμπόριο κλάδο των αλκοολούχων ποτών, βασικό προμηθευτή των επιχειρήσεων εστίασης και φιλοξενίας.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 1η θέση στην Ε.Ε.-27 σε σχέση με το κατά κεφαλήν εισόδημα αναφορικά με το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) των αλκοολούχων ποτών, ενώ ταυτόχρονα ο ΕΦΚ είναι έως και 4,5 φορές υψηλότερος από τον μέσο όρο γειτονικών και τουριστικά ανταγωνιστικών χωρών.
«Αυτή η συνθήκη έχει οδηγήσει τη χώρα σε δυσμενή θέση μειώνοντας την ανταγωνιστικότητα του εγχώριου τουριστικού πακέτου, ενώ από τη διεθνή εμπειρία έχει αποδειχθεί ότι η υψηλή φορολογία αυξάνει σημαντικά τα κίνητρα λαθρεμπορίου και παραβατικότητας», καταλήγει η ΕνΕΑΠ.
Η έκτακτη ανακοίνωση των σούπερ μάρκετ Lidl προκάλεσε σεισμό στην αγορά
Σε λειτουργία η πλατφόρμα «agora delivery» για τη δημιουργία eshop
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr