Με αφορμή το τραγικό τροχαίο στο Ψυχικό, άνοιξε στον δημόσιο διάλογο το ζήτημα σχετικά με τους ηλικιωμένους και την οδήγηση.
Αποφεύγοντας τις επικίνδυνες «εν βρασμώ» κρίσεις, θα προσπαθήσουμε με ψυχραιμία να δούμε ποιο είναι το νομικό πλαίσιο που διέπει τις ανανεώσεις των αδειών οδήγησης στις μεγάλες ηλικίες, τα κενά του και τις χρόνιες «ελληνικές παθογένειες» που δυστυχώς διέπουν οποιαδήποτε έκφανση του κράτους ως αδειοδοτικό και ελεγκτικό όργανο.
Τι ισχύει για τις ανανεώσεις διπλωμάτων
Ο νόμος ορίζει ότι μετά τα 65 έτη ηλικίας, οι οδηγοί οφείλουν ανά τριετία να ανανεώνουν τις άδειες οδήγησης τους. Η διαδικασία περιλαμβάνει γνωμάτευση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, οι οποίοι και θα αποφανθούν αν ο εξεταζόμενος πληροί τις προϋποθέσεις που τον καθιστούν ικανό για να συνεχίσει να οδηγεί.
Μετά τα 80 έτη της ηλικίας, πέραν του παθολόγου και του οφθαλμίατρου, οι οδηγοί που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα τους, θα πρέπει επίσης να λάβουν γνωμάτευση από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο. Οι ιατροί, μπορούν αναλόγως των ευρημάτων να θέσουν περιορισμούς στην οδήγηση που έχουν να κάνουν με οκτώ συνισταμένες, όπως μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα κίνησης, μέγιστο επιτρεπόμενο «βεληνεκές» από την έδρα, οδήγηση μόνο κατά την ημέρα, κ.ο.κ.
Παράλληλα , οι ιατροί ορίζουν το πότε θα πραγματοποιηθεί η επανεξέταση των ηλικιωμένων, με το διάστημα αυτό, να μην υπερβαίνει από το νόμο τα δύο έτη…
…διαβάστε τη συνέχεια στο Autotypos.gr