Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
Με ανακοίνωσή της λοιπόν η ΓΣΕΒΕΕ αξιολόγησε θετικά την τροπολογία του υπουργείου Εργασίας για τις απολύσεις γιατί, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της, «μία σειρά εργασιακών ρυθμίσεων που νομοθετήθηκαν την τελευταία διετία δημιούργησαν δυσβάστακτο γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος ιδίως για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, που δεν έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν οργανωμένα λογιστήρια και νομικά τμήματα, χωρίς μάλιστα να προσδίδουν ένα καλύτερο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων».
Αυτά ανέφεραν οι μικρομεσαίοι, ενώ αντίστοιχη ήταν η δήλωση της Ενωσης των Εμπορικών Συλλόγων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δύο μήνες πριν από τις εκλογές θέλησε να εμφανιστεί «φιλεργατική» προσθέτοντας εμπόδια στην επιχειρηματικότητα με το πρόσχημα της αποτροπής απολύσεων.
Ο γνωστός εργατολόγος Γιάννης Καρούζος με δηλώσεις του στο in.gr τόνισε ότι «η διάταξη που καταργεί τον βάσιμο λόγο απόλυσης επαναφέρει το καθεστώς των απολύσεων που στη χώρα μας ίσχυε από το 1920. Οι απολύσεις στη χώρα μας ελέγχονταν από τα δικαστήρια ως προς την καταχρηστικότητά τους, δεν χρειαζόταν και ήταν περιττή η διάταξη για τον βάσιμο λόγο». Ο ίδιος, που είχε εκπροσωπήσει με επιτυχία σε δικαστικές υποθέσεις εκατοντάδες εργατικά σωματεία και εργαζόμενους, πρόσθεσε ότι «η διάταξη του βάσιμου λόγου γραφειοκρατικοποιούσε τις απολύσεις και στιγμάτιζε τους εργαζόμενους στην αναζήτηση επόμενης εργασίας τους» ενώ επισήμανε ότι η νέα διάταξη δεν θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ γιατί σε μία τέτοια περίπτωση «εκατοντάδες απολύσεις που έχουν στο μεταξύ μεσολαβήσει θα είναι στον αέρα, οι εργαζόμενοι θα απολέσουν τα δικαιώματά τους και οι επιχειρήσεις θα βρεθούν σε δικαστικές περιπέτειες».
Οπως επισημαίνουν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς, το πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων ήταν πλήρες και ουσιαστικό. Σε συνθήκες υψηλής ανεργίας, όπως επικρατούν ακόμη στη χώρα μας, η προστασία των εργαζομένων θα προκύψει μόνο εάν υπάρξει οικονομική ανάπτυξη και ισχυρότερη ζήτηση στην αγορά εργασίας.
Αυτά πρέπει να εξηγούνται από την κυβέρνηση ώστε να μη μένει αναπάντητη η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ που δημιούργησε τη γενιά εργαζομένων των 350 ευρώ όταν έχτισε την κομματική του δύναμη καταγγέλλοντας τους μισθούς των 700 ευρώ. Οταν ο Τσίπρας ολοκλήρωνε την καταστροφική διαπραγμάτευση του πρώτου εξαμήνου του 2015 με την προκήρυξη του δημοψηφίσματος και το κλείσιμο των τραπεζών αναλογίσθηκε ότι εκείνη τη στιγμή μείωνε τα εισοδήματα όλων των εργαζομένων κατά 10% με 15% μέσω των νέων μνημονιακών μέτρων και της επιστροφής της οικονομίας στην ύφεση;
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα είναι στην πράξη φιλεργατική εφόσον με την πολιτική της δημιουργήσει ποιοτικές θέσεις εργασίας με υψηλές αποδοχές και μειώσει τις φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες ώστε να μπορούν να δραστηριοποιηθούν χωρίς να υπολογίζουν ότι το 80% των εισοδημάτων τους θα κατευθυνθεί σε φόρους και εισφορές.
Στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ η μείωση της ανεργίας δεν συνοδεύθηκε από μεγέθυνση της οικονομίας. Το ΑΕΠ παραμένει σε επίπεδα οριακά υψηλότερα από του 2014 ενώ οι περισσότερες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται είναι ορισμένου χρόνου καθώς συνδέονται με την εποχικότητα του τουρισμού ή μερικής απασχόλησης.
Η νέα κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει σε ουσιαστικές ελαφρύνσεις στην παραγωγή. Η μείωση των εισφορών, η σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και οι χαμηλότεροι φορολογικοί συντελεστές θα δημιουργήσουν χώρους στην οικονομία για προσλήψεις με καλύτερες αποδοχές για τους εργαζόμενους.
ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ «ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ»
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής με τη συνέντευξή του στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» ανέδειξε το σκάνδαλο του έργου της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Οπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, ενώ όλα ήταν έτοιμα το 2015 για να δημοπρατηθεί ως ενιαίο έργο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το έσπασε σε εργολαβίες δήθεν για να τονώσει τον ανταγωνισμό και πήρε όλες τις λάθος αποφάσεις με αποτέλεσμα σήμερα αντί για έργο να υπάρχει ένα κουφάρι και αντί για εργοτάξιο ένας απέραντος σκουπιδότοπος 50.000 τόνων απορριμμάτων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε μέσω διαγωνισμών τις εργολαβίες στον Καλογρίτσα, ο οποίος αποδείχθηκε ότι δεν πληρούσε τις οικονομικές προϋποθέσεις για να το υλοποιήσει. Πέντε χρόνια μετά το έργο παραμένει στα χαρτιά και το συγκεκριμένο οδικό τμήμα είναι από τα πιο θανατηφόρα σε όλη τη χώρα. Ενα ακόμη «έργο» της περιόδου Τσίπρα.
Από την έντυπη έκδοση
Ο Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου