Με 2,5 εκατομμύρια χρήστες σε όλη την Ευρώπη και Μ. Βρετανία και 20 εκατομμύρια λίρες έσοδα, η εταιρεία στοχεύει να γίνει ο ηγέτης της ελληνικής αγοράς fintech, αποκτώντας 1 εκατομμύριο χρήστες στην Ελλάδα έως το 2030.
Με 150 εκατομμύρια ευρώ αποτίμηση και 30% των χρηστών της να πληρώνουν συνδρομή μέσω των προγραμμάτων των 2 και 9,9 ευρώ, η Plum ετοιμάζεται να καταγράψει κέρδη σε επίπεδο EBITDA το 2025.
Η Plum διαφέρει από άλλες χρηματοοικονομικές εφαρμογές, καθώς επιτρέπει στους χρήστες της να επενδύσουν με μόλις 1 ευρώ και να αγοράσουν μισές μετοχές, δίνοντας πρόσβαση σε επενδυτικά προϊόντα που μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμα κυρίως σε θεσμικούς επενδυτές. Επιπλέον, προσφέρει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αποταμίευσης, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει τις δαπάνες των χρηστών και να τους βοηθήσει να αποταμιεύσουν χωρίς κόπο.
Η στρατηγική συμμαχία με τη Eurobank
Η δυναμική επέκταση της Plum στην Ελλάδα ενισχύεται από τη Eurobank, η οποία επένδυσε 10 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία και προσφέρει πλέον στους πελάτες της πρόσβαση στις καινοτόμες υπηρεσίες της Plum μέσω των ψηφιακών της καναλιών. Αυτή η συνεργασία δίνει ώθηση στην Plum, καθώς η Eurobank μπορεί να επιταχύνει τη διείσδυσή της στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα οι πελάτες της Plum αποκτούν πρόσβαση σε τραπεζικά προϊόντα, όπως δάνεια και άλλες υπηρεσίες, που η fintech εταιρεία δεν προσφέρει.
Ο Βίκτωρας Τροκουδης, ιδρυτής και CEO της Plum, τονίζει πως η ελληνική fintech σκηνή έχει τεράστιες προοπτικές, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ψηφιακά χρηματοοικονομικά εργαλεία. «Η Ελλάδα είναι μια στρατηγική αγορά για εμάς. Έχουμε ήδη βοηθήσει εκατομμύρια χρήστες στο εξωτερικό να επενδύσουν και να αποταμιεύσουν έξυπνα, και θέλουμε να κάνουμε το ίδιο και εδώ», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ανάπτυξη και διεθνής επέκταση
Η Plum διαθέτει ήδη παρουσία σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Για το 2024, η προσοχή της εταιρείας είναι στραμμένη στην Ελλάδα και τη Γαλλία, ενώ το 2026 σχεδιάζει να επεκταθεί στη Γερμανία και την Αυστρία.
Η εταιρεία διαθέτει ήδη 370.000 ενεργούς πελάτες στην Ευρώπη και απασχολεί περισσότερους από 200 εργαζομένους στα γραφεία της σε Λονδίνο, Αθήνα, Λευκωσία και Παρίσι, ενώ η Αθήνα αποτελεί ένα από τα τρία κέντρα ανάπτυξης (engineering hubs) της Plum. Παράλληλα, σχεδιάζει να ενισχύσει την ομάδα της στην Ελλάδα, έχοντας 20 ανοικτές θέσεις εργασίας.
Μια ελληνική startup στο επίκεντρο του fintech μετασχηματισμού
Η Plum δεν είναι μια ακόμα fintech. Είναι η πρώτη ταιρεία που καταφέρνει να ανταγωνιστεί διεθνώς τις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου και να εδραιωθεί σε μεγάλες αγορές, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε αντίθεση με άλλες fintech εταιρείες που δίνουν έμφαση μόνο στις συναλλαγές, η Plum επικεντρώνεται στην έξυπνη διαχείριση χρημάτων, στην αποταμίευση και στις επενδύσεις, αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες AI και αυτοματοποίησης.
«Το μοντέλο της Plum είναι μοναδικό γιατί συνδυάζει την αποταμίευση, την επένδυση και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε μία πλατφόρμα», σημειώνει ο Δημήτρης Καζάκος, Διευθυντής Ψηφιακών Υπηρεσιών της Eurobank.
Το μέλλον της Plum στην Ελλάδα και οι προοπτικές της αγοράς
Η ελληνική αγορά fintech βρίσκεται σε φάση ταχείας ανάπτυξης. Τα επόμενα χρόνια, οι καταναλωτές θα αναζητούν εναλλακτικές τραπεζικές λύσεις, πιο προσιτές, ψηφιακές και φιλικές προς τον χρήστη. Η Plum επιδιώκει να καλύψει αυτό το κενό και να διαμορφώσει το νέο τοπίο στις προσωπικές οικονομικές υπηρεσίες.
Μάλιστα, η εταιρεία δεν αποκλείει μελλοντική εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον χώρο των fintech, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο στρατηγικών συνεργασιών ή εξαγορών για την περαιτέρω ανάπτυξή της.