Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

Καφές. Αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης;

Newsroom eleftherostypos.gr

«Αληθεύει ότι ο καφές εξαντλεί τα αποθέματα ασβεστίου από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα τον μεγαλύτερο κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης»;Για τους διατροφολόγους, αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά σημεία αντιπαράθεσης και προβληματισμού.

Η μεγάλη κατανάλωση καφέ έχει συνδεθεί στο πλαίσιο ορισμένων μελετών με τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος, ωστόσο άλλες μελέτες δείχνουν ότι οι φανατικοί λάτρεις του ροφήματος δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τη σκελετική τους υγεία.

Οι μελέτες που «αθωώνουν» τον καφέ…

Εκτενείς μελέτες εθνικής εμβέλειας σε διάφορες χώρες υποδεικνύουν ότι «δεν υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι ο καφές μπορεί να προκαλέσει κατάγματα» επισημαίνει ο Δρ Ρόμπερτ Ρέκερ, διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Οστεοπόρωσης στο Πανεπιστήμιο Creighton.

Ενδεικτικά, μελέτη στη Σουηδία στην οποία συμμετείχαν πάνω από 61.000 γυναίκες και είχε διάρκεια περίπου 20 χρόνια, υπέδειξε ότι η κατανάλωση τεσσάρων φλιτζανιών καφέ καθημερινά συσχετίζεται με μια μικρή μείωση της οστικής πυκνότητας χωρίς όμως αυτή να συνοδεύεται από περισσότερα κατάγματα.

Παράλληλα, επισκόπηση (μετα-ανάλυση) που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και η κατανάλωση οκτώ φλιτζανιών καφέ ημερησίως «δεν συσχετίζεται με σημαντικό κίνδυνο όσον αφορά τις πιθανότητες κατάγματος και πτώσης», ιδιαίτερα σε υγιείς ενήλικες που λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες ασβεστίου.

Τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ συνιστούν στις γυναίκες 51-70 ετών 1.200 mg ασβεστίου την ημέρα και στους άντρες ίδιας ηλικίας 1.000 mg την ημέρα.

Και οι μελέτες που τον καταδικάζουν…

Όσο για την απώλεια ασβεστίου λόγω της κατανάλωσης καφέ, έχει παρατηρηθεί ότι όσο αυξάνεται η πρόσληψη καφεΐνης αυξάνεται και η ποσότητα ασβεστίου που απορρίπτεται μέσω των ούρων. Ωστόσο, όσο περισσότερο ασβέστιο χάνεται μέσω των ούρων, τόσο περισσότερο θα απορροφά ο οργανισμός από τις διάφορες διαθέσιμες πηγές, όπως τα γαλακτοκομικά ή τα συμπληρώματα διατροφής.

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση

Συμπερασματικά, η κατανάλωση καφέ, ακόμη κι αν είναι μεγάλη, δεν αποτελεί απειλή για τη σκελετική υγεία αρκεί να λαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες ασβεστίου που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

 

Προτεινόμενα για εσάς

«Μυρμηγκιάζουν» τα άκρα σας; «Ψαχτείτε» για διαβητική νευροπάθεια

Leonidas Kallidonis

Γιαούρτι: το εθνικό μας προϊόν «σπάει κόκκαλα» στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

Leonidas Kallidonis

Οστεοπόρωση και πτώσεις ηλικιωμένων: ένα επικίνδυνο κοκτέιλ

Leonidas Kallidonis

Η εμμηνόπαυση επιβάλλει διατροφικές αλλαγές

Leonidas Kallidonis

7 συνέπειες της πρόωρης εμμηνόπαυσης

Leonidas Kallidonis

Τι πρέπει να προσέχουν κορίτσια και γυναίκες που ασκούνται συστηματικά

Leonidas Kallidonis

Αβγό: ένα μεγάλο «χάπι βιταμίνης»

Leonidas Kallidonis

Λιθίαση ουροποιητικού: μην χάνετε χρόνο!

Leonidas Kallidonis

Αυξήστε την οστική σας πυκνότητα με κουρκουμά

Leonidas Kallidonis