ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Γιατί πρέπει να ρίξετε τη θερμοκρασία στο υπνοδωμάτιο

Newsroom eleftherostypos.gr

 Πώς η ήπια χαμηλή θερμοκρασία στον χώρο που κοιμάστε καταπολεμά διαβήτη και παχυσαρκία

   Ίσως να σας αρέσει να χουχουλιάζετε κάτω από ζεστά σκεπάσματα ή να φουντώνετε καλοριφέρ και θερμαντικά σώματα λίγο πριν πέσετε για ύπνο, εντούτοις, εάν πάσχετε από διαβήτη ή ανησυχείτε για τις «τσιμπημένες» τιμές του σακχάρου σας, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε πριν πέσετε… στα ζεστά. Κι αυτό διότι η υψηλή θερμοκρασία στο υπνοδωμάτιο, καθώς κοιμάστε, μπορεί να… φουντώσει και το σάκχαρό σας! Επιπλέον, μάλιστα, δεν σας βοηθά να χάσετε βάρος…

Οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνουν τον μεταβολισμό, οι πιο υψηλές… τον κοιμίζουν

Αμερικανοί επιστήμονες εξέτασαν τον τρόπο με τον οποίο η θερμοκρασία στον χώρο που κοιμάται ένα άτομο επηρεάζει μακροπρόθεσμα τα λιπώδη κύτταρα στον οργανισμό του και συμπέραναν ότι οι ήπιες χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνουν τον μεταβολισμό του και τον βοηθούν να διατηρήσει ή και να μειώσει το σωματικό του βάρος.

Οι ερευνητές από το Κλινικό Ερευνητικό Κέντρο του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας των ΗΠΑ, υποστηρίζουν ότι οι χαμηλότερες θερμοκρασίες κατά τις ώρες του ύπνου, αυξάνουν τον «καφέ λιπώδη ιστό» (καλά λιπαρά) του ατόμου, καθώς και την τάση του για μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στην καθημερινότητά του. Ως εκ τούτου, καταφέρνει να ξοδεύει πιο αποτελεσματικά τα αποθέματα γλυκόζης στο αίμα του και να έχει και άλλα μεταβολικά πλεονεκτήματα.

Ρίξτε τον θερμοστάτη από τους 27 στους 19 βαθμούς Κελσίου

Οι επιστήμονες εξέτασαν με ποιόν τρόπο η μακροχρόνια έκθεση σε ήπιες χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζει τα λιπώδη κύτταρα σε υγιείς και αδύνατους (χωρίς περιττά κιλά) άντρες εθελοντές. Οι εθελοντές πέρασαν τέσσερις συνεχόμενους μήνες όπου κοιμόντουσαν το βράδυ σε δωμάτια ελεγχόμενης θερμοκρασίας. Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να εκτελέσουν τις φυσιολογικές, καθημερινές τους δραστηριότητες.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι ερευνητές διατηρούσαν τη θερμοκρασία όλη τη νύχτα στα δωμάτια που κοιμόντουσαν οι συμμετέχοντες:

  • στους 24 βαθμούς Κελσίου για τον πρώτο μήνα,
  • στη συνέχεια στους 19 βαθμούς Κελσίου για τον δεύτερο μήνα,
  • και πάλι στους 24 για τον τρίτο μήνα και, τέλος,
  • στους 27 βαθμούς Κελσίου για τον τέταρτο μήνα.

Αυξάνεται το «καλό» λίπος, μειώνεται ο κίνδυνος διαβήτη

Διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν διπλάσιο καφέ λιπώδη ιστό και βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη όταν κοιμόντουσαν σε θερμοκρασία 19 βαθμών Κελσίου.

Ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Francesco S. Celi, υποστηρίζει ότι μπορεί η έρευνα αυτή να έγινε σε αδύνατους, υγιείς ανθρώπους, αλλά αποδεικνύει την σωστή θεωρητική σκέψη, ότι η ενεργοποίηση του καφέ λιπώδους ιστού μπορεί να έχει μεταβολικά οφέλη, όπως ο μειωμένος κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Κατάθλιψη και συμπληρώματα διατροφής. Τι ισχύει τελικά;

Leonidas Kallidonis

Και μετά τη νηστεία… πασχαλινή κραιπάλη;

Leonidas Kallidonis

Κερδίζει διαρκώς έδαφος η δίαιτα της βασικής ινσουλίνης

Leonidas Kallidonis

Σπάμε – και φέτος – σοκολατένια αυγά, χωρίς φόβο για αύξηση του σακχάρου

Leonidas Kallidonis

Μην σας μπερδεύουν τα πολλά πρόσωπα της υπογλυκαιμίας

Leonidas Kallidonis

Έχω διαβήτη. Μπορώ να νηστέψω τη Σαρακοστή;

Leonidas Kallidonis

Μετά το εμβόλιο… ώρα για τσεκ απ

Leonidas Kallidonis

Θεραπεία της υπέρτασης «στα μέτρα» κάθε ασθενούς

Leonidas Kallidonis

Απαραίτητη σε όλους η καμπύλη σακχάρου κάθε 3 χρόνια

Leonidas Kallidonis