ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Δίαιτα MIND. Μειώνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ κατά 53%  

Newsroom eleftherostypos.gr

Η δίαιτα MIND είναι ένα διατροφικό πρόγραμμα που φαίνεται να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης της νευροεκφυλιστικής πάθησης

   Τα τελευταία χρόνια, οι επιστήμονες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο ρόλο της διατροφής στη νοητική λειτουργία και την απόδοση της μνήμης μακροπρόθεσμα. Πρόσφατα, λοιπόν, ερευνητές από το τμήμα διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο Rush του Σικάγο, κατάφεραν να σχεδιάσουν ένα μοντέλο δίαιτας που φαίνεται να παρέχει σημαντικά οφέλη για τον εγκέφαλο, χωρίς μάλιστα να επιβάλει αυστηρούς περιορισμούς.

Συνδυασμός Μεσογειακής δίαιτας και δίαιτας DASH

Στη συγκεκριμένη δίαιτα δόθηκε η ονομασία MIND (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay diet). Όπως υποδεικνύει και το όνομά της, η δίαιτα MIND συνδυάζει τη μεσογειακή διατροφή και τη δίαιτα DASH , δυο  διατροφικά προγράμματα που υποστηρίζει ένθερμα το Αμερικανικό Ινστιτούτο Υγείας.

Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Alzheimer’s & Dementia, επίσημο περιοδικό της Εταιρείας Νόσου Αλτσχάιμερ, η δίαιτα MIND μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης Αλτσχάιμερ έως και κατά 53%.

Τι περιλαμβάνει η δίαιτα MIND

  1. τουλάχιστον τρεις μερίδες προϊόντων ολικής άλεσης την ημέρα
    2. μία σαλάτα και ένα ακόμη λαχανικό την ημέρα
    3. ένα ποτήρι κρασί την ημέρα
    4. μία μερίδα ξηρών καρπών την ημέρα
    5. όσπρια μέρα παρά μέρα
    6. πουλερικό και μούρα (βατόμουρα, μύρτιλλα, goji berry κ.λπ.) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα
    7. ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα
    8. περιορισμό στις τροφές που βλάπτουν τον εγκέφαλο (λιγότερο από μία κουταλιά της σούπας βούτυρο την ημέρα, τυρί, αρτοποιήματα, τηγανητά, κόκκινο κρέας, γλυκά και έτοιμα γεύματα)

Η δίαιτα MIND σχεδιαζόταν για 10 ολόκληρα χρόνια

«Στόχος θα πρέπει να είναι να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα από τις πρώτες 7 κατηγορίες και όσο το δυνατόν λιγότερα προϊόντα από την 8η κατηγορία. Επίσης, για όσο περισσότερο καιρό ακολουθούμε τη δίαιτα MIND τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για τον εγκέφαλο», επισημαίνουν οι Αμερικανοί διατροφολόγοι.

Τροφή για το μυαλό

Η αποτελεσματικότητα της δίαιτας MIND βασίζεται σε δοκιμή που πραγματοποίησαν οι επιστήμονες από το Rush και η οποία περιελάμβανε 923 άτομα ηλικίας 58-98 ετών. Τα ερευνητικά δεδομένα, τα οποία κάλυπταν χρονικό διάστημα 10 ετών, κατέδειξαν την προληπτική δράση της συγκεκριμένης δίαιτας ενάντια στη νόσο Αλτσχάιμερ κατά 53%.

Δεν απαιτείται αυστηρή εφαρμογή της δίαιτας

Ακόμη, μάλιστα, και όσοι από τους συμμετέχοντες στην μελέτη δεν ακολούθησαν αυστηρά τους διατροφικούς κανόνες, αλλά απλώς ενσωμάτωσαν στο καθημερινό τους διαιτολόγιο τις γενικές οδηγίες, μείωσαν τον κίνδυνο της νόσου κατά περίπου ένα τρίτο. Οι ερευνητές τονίζουν, άλλωστε, ότι δεν είναι ανάγκη να τηρούμε πιστά τις επιταγές της δίαιτας MIND ώστε να επωφεληθούμε.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Τα προβλήματα όρασης ίσως επηρεάζουν τις νοητικές λειτουργίες των ηλικιωμένων

Leonidas Kallidonis

Οι Έλληνες… κάτω από τη βάση στο «μάθημα παχυσαρκίας»

Leonidas Kallidonis

Οι δύο Ιππότες και η άνοια – Οι νόμοι της βιολογικής φθοράς

Δημήτρης Ντόγκας

Σαν λευκό χαρτί…

Kon

Τα συμπληρώματα διατροφής που έχουν ανάγκη οι 50ρηδες

Leonidas Kallidonis

Η πανδημία «τσάκισε» τη νοητική λειτουργία των ασθενών με άνοια

Leonidas Kallidonis

Παιδιατρικές αρρυθμίες: τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Leonidas Kallidonis

Νευραλγία τριδύμου: ο αφόρητος «πονόδοντος» που δεν έχει καμία σχέση με τα δόντια σου

Leonidas Kallidonis

Πόσο αθώα πρέπει να θεωρούνται τα “κενά μνήμης”

Leonidas Kallidonis