Η προβλεπόμενη ανάκαμψη του τουρισμού δεν πρόκειται ωστόσο να συμβεί ανώδυνα.
Το να ορθοποδήσει ξανά αυτό το κομμάτι της οικονομίας προϋποθέτει την αποτελεσματική αντιμετώπιση των «πληγών» που άφησε το 2020, με τους ίδιους τους ταξιδιώτες να καλούνται να πληρώσουν τα «σπασμένα».
Αυτό σημαίνει ότι, κατά πάσα πιθανότητα, τα ταξίδια μέσα στην επόμενη χρονιά θα καταστούν στην πλειοψηφία τους 25-50% ακριβότερα.
Λόγω της πανδημίας, οι ταξιδιωτικές εταιρίες κατέληξαν να χάνουν ποσά πολύ μεγαλύτερα του προβλεπόμενου τζίρου τους για το 2020, επιβιώνοντας μόνο χάρη στο γεγονός ότι η εμπειρία πολλών από αυτών και τα μακροπρόθεσμα πλάνα τους ενθάρρυναν τους επενδυτές τους να συνεχίσουν να επενδύουν χρήματα σε αυτές.
Ένα τμήμα της τουριστικής βιομηχανίας που επλήγη σφοδρότατα από την πανδημία είναι οι αεροπορικές εταιρίες, καθώς τα έξοδά τους είναι σταθερά υψηλά και τα έσοδά τους, ακόμα και τις καλές εποχές, σταθερά χαμηλότερα.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως, κάθε αεροσκάφος, ακόμα και όταν δεν εγκαταλείπει το έδαφος για σειρά μηνών, κοστίζει τουλάχιστον 2.500 ευρώ ημερησίως για την συντήρηση ή και την μίσθωσή του.
Τα αεροσκάφη βγάζουν τα έξοδά τους και το όποιο κέρδος μόνο όταν βρίσκονται στον αέρα, και το χρονικό διάστημα που το κάνουν μειώθηκε, κατά το 2020, από τις περίπου 12 στην 1 με 2 ώρες ημερησίως.
Από την άλλη, τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι συνηθισμένα στο να πουλούν τα πακέτα τους σε τιμές αρκετά χαμηλότερες από το κόστος κατά τις μη τουριστικές σεζόν, ξέροντας όμως ότι θα αποζημιωθούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και κατά τις γιορτές και αργίες καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Καθώς φέτος τα έσοδά τους κατά την καλοκαιρινή περίοδο υπήρξαν μειωμένα, και αυτά της χειμερινής σχεδόν ανύπαρκτα, η αύξηση των τιμών τους με την πρώτη ευκαιρία αποτελεί μάλλον φυσικό επακόλουθο.
Η ζήτηση που θα υπάρξει στα καταλύματα μετά την εξομάλυνση της κατάστασης είναι ένας ακόμη παράγοντας που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψην.
Συνολικά, η βιομηχανία του τουρισμού θα έρθει επίσης αντιμέτωπη με την πρόκληση του να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τους περιορισμούς που, λογικά, θα συνεχίσουν να ισχύουν παγκοσμίως ακόμη και μετά τον εμβολιασμό μεγάλης μερίδας του πληθυσμού.
Οι αλλαγές στα προγράμματα των πτήσεων καθώς και οι πολυάριθμες ακυρώσεις εκ μέρους των ταξιδιωτών που συνεχίζονται ακόμα συνεπάγονται περαιτέρω απώλειες για τις εταιρίες, που θα πρέπει να αναπληρωθούν.
Τέλος, μια παράμετρος που θα οδηγήσει σε πιθανή αύξηση των τιμών θα είναι ο μαζικός αριθμός κρατήσεων, που προκύπτει από την εξαργύρωση των voucher που δόθηκαν από τις εταιρίες σε πολλούς ταξιδιώτες που αναγκάστηκαν να αναβάλλουν ή να ακυρώσουν επ’ αόριστον τα ταξίδια τους για το 2020.
Αντί της χρηματικής αποζημίωσης, πολλοί προτίμησαν την δυνατότητα πραγματοποίησης ενός άλλου μελλοντικού ταξιδιού στην θέση του ακυρωθέντος.
Έτσι, είναι πιθανόν να αυξηθούν οι πελάτες που θα κανονίζουν ταξίδια που ενδεχομένως δε θα χρειαζόταν να κάνουν, αυξάνοντας έστω και εικονικά την ζήτηση – και κατ’ επέκταση, τις τιμές.
ΠΗΓΗ: INDEPENDENT
Κορωνοϊός: Lockdown και μετά τις 7 Ιανουαρίου αλλά ανοίγει ο δρόμος για το άνοιγμα των σχολείων
Κορωνοϊός – εμβόλιο: Νοσηλεύτρια απαντά για τον «ορό στο φιαλίδιο» – «Εχετε μαύρα μεσάνυχτα»
Καλαμάτα: Ιερέας διακόπτει τη λειτουργία και «πετάει έξω» πιστούς που δεν φορούσαν μάσκα!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr