ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Το θέατρο πρέπει να στηρίξει την κοινωνία» – Ο Ε.Τ. μίλησε με ανθρώπους του χώρου – Οι νέες παραστάσεις

ΞΕΝΙΑ ΣΤΟΥΚΑ

Ενθουσιασμός για τα θέατρα που επαναλειτουργούν, αμηχανία για εκείνα που επέλεξαν να σιωπήσουν και αγωνία αφενός για τα οικονομικά μέτρα υποστήριξης που αναμένονται να ανακοινωθούν και αφετέρου για το πώς θα ανταποκριθεί το κοινό σε αυτές τις συνθήκες.

Ο «Ε.Τ.» της Κυριακής επιχειρεί να ιχνηλατήσει το θεατρικό τοπίο εν αναμονή των μέτρων στήριξης των χειμερινών σκηνών και συνομιλεί με επικεφαλής θεάτρων που φαίνεται να μην ακολουθούν το γενικότερο κλίμα των ημερών επιλέγοντας να σιωπήσουν μέχρι νεωτέρας ή να ανοίξουν μέρος από τις σκηνές τους.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, το ελεύθερο θέατρο φαίνεται να μάχεται, μεγάλες και μικρές σκηνές να τολμούν να ανοίξουν, σχήματα εναλλασσόμενου ρεπερτορίου και πληθώρας επιλογών να απουσιάζουν τελείως από τον χάρτη, ομοίως και το παιδικό θέατρο να κλυδωνίζεται απόλυτα.

Πολυαναμενόμενες πρεμιέρες πραγματοποιήθηκαν και προγραμματίζονται με τον αντίστοιχο αριθμό θεατών με βάση τα μέτρα του επιπέδου 3, στο οποίο θεωρείται ότι βρίσκεται σήμερα η Αττική. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα πρόσφατα μέτρα, το επιτρεπόμενο ποσοστό πληρότητας διαμορφώνεται στο 30% και με βάση, λοιπόν, αυτό άλλες σκηνές επέλεξαν να ανοίξουν και άλλες να παραμείνουν κλειστές μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Μίλτος Σωτηριάδης «Χρειαζόμαστε την υποστήριξη του κράτους»

Το εμβληματικό Θέατρο του Νέου Κόσμου, που μας έχει χαρίσει εξαιρετικές παραστάσεις, όπως και οι άλλοι χώροι που είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν υπό την εποπτεία του -Θέατρο Ιλίσια και Aνεσις-, αναστέλλει τη λειτουργία του «μέχρι νεωτέρας».

«Περιμένουμε τα παράλληλα μέτρα στήριξης που θα ανακοινώσει το ΥΠΠΟΑ. Μέχρι τότε δεν μπορούμε να πάρουμε κάποια απόφαση για τη λειτουργία του θεάτρου και το ρεπερτόριο.

Σαφώς εκ των πραγμάτων των νέων συνθηκών το ρεπερτόριο θα είναι μικρότερο κατά 70% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, Μίλτος Σωτηριάδης, και επισημαίνει: «Χρειαζόμαστε την καθολική υποστήριξη του κράτους.

Το θέατρο δεν μπορεί να επιζήσει με τα οριζόντια οικονομικά μέτρα. Δεν είναι μόνο οι επιχειρήσεις που πλήττονται. Πρέπει να υπάρχουν υποστηρικτικά μέτρα για τους εργαζομένους του θεάτρου, για τους ανέργους και για τις κενές θέσεις. Είναι πολλά και σύνθετα όλα αυτά που πρέπει να λυθούν».

Σάββας Στρούμπος «Παίρνουμε το ρίσκο»

Με αγωνία για το μέλλον μάς μιλάει και ο Σάββας Στρούμπος από το Θέατρο Αττις Νέος Χώρος που θα ανεβάσει σε έναν μήνα περίπου τις «Ευτυχισμένες ημέρες» του Μπέκετ, με την Ανέζα Παπαδοπούλου και την Ελλη Ιγγλίζ.

«Επιλέγουμε να ξεκινήσουμε στα τέλη Νοεμβρίου. Παίρνουμε το ρίσκο να παίξουμε μπροστά στο 30% της πληρότητας, με την ελπίδα να επιδοτηθούν κάποιες από τις κενές θέσεις, όπως ακούγεται ότι το ΥΠΠΟΑ θα ανακοινώσει», περιγράφει ο κ. Στρούμπος και συμπληρώνει: «Για όλους είναι πολύ δύσκολη η συνθήκη αυτή, αλλά το θέατρο πρέπει να αποτελέσει και τον κοινωνικό του ρόλο, να στηρίξει την κοινωνία».

Γιώργος Χατζηνικολάου «Στηριζόμασταν στο εναλλασσόμενο ρεπερτόριο»

Στον ίδιο άξονα κινείται και ο πολύπειρος καλλιτεχνικός διευθυντής του Επί Κολωνώ και του Σύγχρονου Θεάτρου, Γιώργος Χατζηνικολάου:

«Αποφασίσαμε οι δύο παραγωγές που έχουν αγαπηθεί πολύ από το κοινό να μεταφερθούν σε δύο μεγαλύτερα σε χωρητικότητα θέατρα για να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο περιβάλλον. Οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες.

Ετσι, η “Βασίλισσα της ομορφιάς” θα παρουσιαστεί στο Σύγχρονο Θέατρο, που είναι μεγαλύτερο από το Επί Κολωνώ, ενώ ο “Αγριος σπόρος”, που μετράει επί σκηνής 6 χρόνια παρουσίας, μεταφέρεται στο Θέατρο Αλφα, με το οποίο ξεκινήσαμε νέα συνεργασία», σημειώνει ο κ. Χατζηνικολάου.

«Το Θέατρο Επί Κολωνώ είναι ένα μικρό θέατρο, το οποίο στηριζόταν στο εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, το οποίο οι νέες συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Καμία σκηνή με εναλλασσόμενο ρεπερτόριο δεν μπορεί να αναπτύξει μια τέτοια πολιτική. Επομένως, φέτος θα περιοριστούμε σε μία νέα παραγωγή από την ομάδα ΝΑΜΑ, που θα ανέβει από Νοέμβριο-Δεκέμβριο», προσθέτει. Πρόκειται για τη «Νεκρή λίμνη» του Νταβίντ Ντεσόλα, σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη από την ομάδα ΝΑΜΑ. Η μετάφραση είναι της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ.

Θάνος Δημητριάδης «Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό»

Από τη μεριά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου 104, Θάνος Δημητριάδης, επισημαίνει: «Σε λίγες ημέρες και οι δύο σκηνές μας θα ανοίξουν και θα φιλοξενήσουν τον μικρό αριθμό θεατών με βάση το 30% της πληρότητας.

Η μία σκηνή του Θεάτρου 104 άνοιξε χθες, Σάββατο, με το έργο “Girls & Boys” του Dennis Kelly σε σκηνοθεσία Αννας-Μαρίας Στεφαδούρου, με πρωταγωνίστρια τη Δώρα Παρδάλη. Φυσικά, αν αυτά τα μέτρα είναι μακροπρόθεσμα, δεν θα μπορέσουμε να το συνεχίσουμε.

Αν τα επιδημιολογικά στοιχεία πάνε καλύτερα, θα μπορούμε να εξελίξουμε τη δραστηριότητά μας. Ωστόσο, επιλέγουμε να ανοίξουμε γιατί πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό και το θέατρο είναι αντίδοτο στην κατήφεια των καιρών».

Παράλληλα με αυτούς τους προβληματισμούς και τις τοποθετήσεις ανθρώπων του θεάτρου ο «E.T.» της Κυριακής συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει παραστάσεις που εγκαινιάζουν την ιδιαίτερη χρονιά και θα επιχειρήσουν να κερδίσουν το θεατρόφιλο κοινό για φέτος.

 ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Δεκατρείς παραγωγές έχει προγραμματίσει για φέτος η πρώτη Κρατική Σκηνή της χώρας. Σύμφωνα με το ρεπερτόριο, αυτές τις ημέρες το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει στο υπόγειο του Rex το έργο «Παίζοντας το θύμα» των Ολεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή.

Από τις 21 Οκτωβρίου θα ανέβει «Η κυρία του Μαξίμ» του Ζορζ Φεϊντό υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Θωμά Μοσχόπουλου, ενώ στη συνέχεια θα παρουσιαστεί το «Φεγγάρι από χαρτί» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου σε μουσική του Νίκου Κυπουργού (23/10), καθώς και το σπουδαίο έργο «Σ’ εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη διά χειρός Αλέξανδρου Αβρανά (από 30/10).

ΘΕΑΤΡΟ ΖΙΝΑ

Το αριστούργημα «Η παγίδα» του Ρομπέρ Τομά ανεβαίνει στο Θέατρο Ζίνα, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Πρόκειται για ένα αστυνομικό κείμενο που θεωρείται σταθμός στην ιστορία του αστυνομικού είδους. Παίζουν, μεταξύ άλλων, οι Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Λεωνίδας Κακούρης, Εφη Μουρίκη. Από 30/10.

ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Με το έργο «Τέφρα και σκιά», που ανέβασε πρώτος ο Λευτέρης Βογιατζής, εγκαινιάζεται η νέα εποχή του ιστορικού θεάτρου της Κυψέλης. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο επί χρόνια συνεργάτης του Βογιατζή, Γιώργος Σκεύας, και τους ρόλους των δύο εύπορων Ευρωπαίων, που αντανακλούν τη συλλογική μνήμη και ενοχή ολόκληρου του δυτικού κόσμου, ερμηνεύουν ο Δημήτρης Ημελλος και η Μαρία Σκουλά. Από 21/10.

 ΓΥΑΛΙΝΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Σχεδόν εξήντα χρόνια μετά το γύρισμά της και τον σάλο που προκάλεσε στην προβολή της, η θρυλική ταινία του Αλέκου Αλεξανδράκη, «Συνοικία το όνειρο», παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο θέατρο, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη, με τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη. Παίζουν, ανάμεσα σε άλλους, οι: Μάνος Βακούσης, Γιωργής Τσαμπουράκης, Μαρία Φιλίππου, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου. Από 30/10.

ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Η «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ παρουσιάζεται στο Θέατρο Βρετάνια, σε σκηνοθεσία του Αιμίλιου Χειλάκη. Το έργο αφηγείται την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου. Μαζί με τον Αιμίλιο Χειλάκη επί σκηνής θα απολαύσουμε τον Λάκη Λαζόπουλο και την Αθηνά Μαξίμου. Από 21/10.

ΣΤΕΓΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ

Στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ανεβαίνει η παράσταση «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα», σε σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά.

Πρόκειται για μια σπονδυλωτή μουσική φάρσα γύρω από τον μύθο του ελληνικού καλοκαιριού. Τα κείμενα, που ισορροπούν ανάμεσα σε αυτοβιογραφικά και μυθοπλαστικά στοιχεία, υπογράφονται από τη Λένα Κιτσοπούλου και την ομάδα της. Από 22/10.

 ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

Το μυθιστόρημα-σταθμός του Κώστα Ταχτσή το «Τρίτο στεφάνι» ανεβαίνει στη μεγάλη σκηνή του Παλλάς και μας ταξιδεύει στην ιστορία της χώρας μας.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και πρωταγωνιστούν η Μαρία Καβογιάννη και η Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας αντίστοιχα.

ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

Μετά το «Χειρόγραφο» και την «Οπερέτα» η σπουδαία τραγουδίστρια Χάρις Αλεξίου επιστρέφει στο θέατρο με αφορμή το θεατρικό αφήγημα «Μεταμφίεση» του Βαγγέλη

Χατζηγιαννίδη. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σταύρος Ράγιας και τη μουσική ο Αγγελος Τριανταφύλλου.

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Θέατρο: Τρεις επιστημονικές μελέτες ανοίγουν τη σκηνή της γνώσης πίσω από την κουίντα

Δημήτρης Ντόγκας

Δύο ενδυματολόγοι κόβουν και ράβουν με τον… Covid-19 – Μιλάνε στον Ε.Τ. οι Εύα Νάθενα και Κλερ Μπρέισγουελ.

Δημήτρης Ντόγκας

Το θεατρικό στοίχημα της «Μυθωδία» με «Εμπορικόν» και θέατρο Πειραιώς 131 – Πρώτο κουδούνι με «Μήδεια»

Δημήτρης Ντόγκας

Τάκης Χρυσικάκος στον «Ε.Τ.»: Μετά την πανδημία ας δημιουργήσουμε θέατρο, όχι εγωκεντρισμό

Tinad

Μενδώνη: Χωρίς θέατρο και κινηματογράφο θα οδηγηθούμε όλοι τον ψυχίατρο

Evanthia Karra

Κορωνοϊός: Αναστολή των παραστάσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Evanthia Karra

Αιμιλία Υψηλάντη: Η «Υποχώρηση από τη Μόσχα» είναι μια ιστορία έρωτα, συμβίωσης και μοναξιάς

Δημήτρης Ντόγκας

Πασχαλίδης για ακύρωση συναυλιών: «Οι νότες μεταφέρουν τον ιό, ενώ οι λέξεις όχι;»

Δημήτρης Ντόγκας

Περιμένοντας την Μπελούτσι στο Ηρώδειο. Τι λένε για την κρίση στον «Ε.Τ.» ανθρώποι του θεάτρου

Δημήτρης Ντόγκας