Πρώτο θέμα στην κυβερνητική ατζέντα είναι μία εκκρεμότητα που… σέρνεται αυτές τις ημέρες και αφορά τον «ανασχηματισμό» των γραμματέων των υπουργείων. Ενα θέμα που αναμενόταν να έχει κλείσει πριν φύγει ο πρωθυπουργός για το Παρίσι, αλλά λίγο το «παζάρι», λίγο το γράψε- σβήσε, τον πήγε πιο πίσω, χωρίς να αλλάζει επί της ουσίας τη στόχευση που έχει ο πρωθυπουργός. Και αυτή είναι να βάλει… περισσότερο «γαλάζιο» στο χρώμα των υπουργείων, τοποθετώντας περισσότερα πρόσωπα που έχουν ταυτοτικά στοιχεία με το κυβερνών κόμμα.
Βέβαια, από το Μαξίμου φρόντιζαν να ξεκαθαρίσουν ότι αυτό δεν σημαίνει ότι ο κ. Μητσοτάκης σκοπεύει να αλλάξει τη γραμμή πλεύσης της κυβέρνησης στρίβοντας το καράβι δεξιά. Οπως έλεγαν συνεργάτες του, μία είναι η πορεία: να πάμε μπροστά. Οι αλλαγές που θα γίνουν αφορούν ακριβώς αυτό. Το να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την πορεία της κυβέρνησης προς τα εμπρός με καλύτερο συντονισμό και «χημεία» μεταξύ υπουργών και γραμματέων των υπουργείων, καθώς για πρώτη φορά ζητήθηκε και η γνώμη των «πολιτικών προϊσταμένων», ώστε να είναι και αυτοί συνυπεύθυνοι της πορείας συνολικά των υπουργείων τους.
Τα ονόματα που αναμένεται να δώσουν το… γαλάζιο χρώμα σε αυτόν τον ανασχηματισμό των γραμματέων είναι αυτά που ακούγονται προς αξιοποίηση και είναι, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Παπαδημητρίου στη Γ.Γ. Δημόσιας Υγείας, ο Τάσος Γαϊτάνης στο υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς και ο Δημήτρης Κάρναβος ή ο Σάββας Χιονίδης στη Γ.Γ. του υπουργείου Εσωτερικών, αλλά και των πρώην βουλευτών Πειραιά, Γιάννη Μελά και Χριστόφορου Μπουτσικάκη, του πρώην πρύτανη του ΑΠΘ, Νίκου Παπαϊωάννου, ως γ.γ. στο υπουργείο Παιδείας, του Βασίλη Σιαδήμα, για τη Γενική Γραμματεία στο υπουργείο Οικονομικών, της Βάσως Κόλλια κ.ά.
Το δεύτερο που είναι σε εκκρεμότητα είναι η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Καθώς σε αυτό αναμένεται ο πρωθυπουργός να δώσει τις… οδηγίες προς ναυτιλλομένους για το μήνα των διακοπών, τον Αύγουστο. Και αυτό γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τίποτα δεν θέλει να επιστρέψει ο «εφιάλτης» του περασμένου Αυγούστου, που το… χαλάρωμα μετά το 41% των εκλογών του 2023 οδήγησε σε μια σειρά από λάθη που κόστισαν στην κυβέρνηση. Για αυτό και οι… οδηγίες που θα δοθούν στους υπουργούς θα είναι ξεκάθαρες, μιας και δεν υπάρχει πλέον καμία πιθανότητα να αφεθεί το σύστημα να χαλαρώσει.
Στέφανος Κασσελάκης: Ποιοι βουλευτές είναι πιθανόν να τον ακολουθήσουν στο νέο του κόμμα
Οχι μόνο γιατί οι πολίτες έχουν στείλει στις ευρωεκλογές το δικό τους μήνυμα, αλλά και γιατί ακόμη και σε επίπεδο επικοινωνίας ο πρωθυπουργός δεν θέλει να δοθεί το μήνυμα ότι η κυβέρνηση πάει για… μπάνιο, την ώρα που τα προβλήματα είναι εδώ. Αρα, θεωρείται δεδομένο ότι ο κ. Μητσοτάκης θα κάνει Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να μην έχει κανείς δικαιολογία εν όψει ενός δύσκολου φθινοπώρου, που θα έχει αλλαγές τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αντιπολίτευση.
Το τρίτο αφορά καθαρά το νομοθετικό έργο, καθώς στη Βουλή σήμερα αναμένεται να συζητηθεί το νομοσχέδιο που έχει… ανάψει φωτιές και αφορά την ψυχιατρική μεταρρύθμιση, αλλά περιέχει και τις αλλαγές στο θέμα των γιατρών και την «επιστράτευσή» τους σε περίπτωση έκτακτων αναγκών. Ενα νομοσχέδιο στο οποίο δεν αποκλείεται η αντιπολίτευση να καταθέσει πρόταση για ονομαστική ψηφοφορία. Για αυτό και η Κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ. θα είναι σε… ετοιμότητα, ώστε να αποφευχθούν δυσάρεστες, για την κυβέρνηση, εκπλήξεις. Παράλληλα μπαίνουν στη Βουλή και δύο ακόμα νομοσχέδια που ήδη προκαλούν αντιδράσεις από πλευράς της αντιπολίτευσης και τα οποία αφορούν τις αλλαγές στο «πόθεν έσχες», αλλά και την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρίας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών εταιριών, καθώς και τη δημιουργία Επενδυτικού Ταμείου.
«Μοντέλο ΔΕΗ» σε 8 ΔΕΚΟ
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Επενδυτικού Ταμείου, όπως προσδιορίζονται στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, είναι ότι θα υλοποιεί επενδύσεις στην Ελλάδα σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας, όπου παρατηρείται επενδυτικό κενό, χωρίς να ανταγωνίζεται υφιστάμενα funds. Εκσυγχρονίζεται, ακολουθώντας το «μοντέλο ΔΕΗ», το πλαίσιο λειτουργίας οκτώ θυγατρικών εταιριών του, ώστε να διασφαλίζονται η χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις προσλήψεις προσωπικού και η προσέλκυση ικανών στελεχών από την αγορά, καθώς και στις προμήθειες, οι οποίες είναι κρίσιμες για τη λειτουργία τους, για παράδειγμα η προμήθεια, συντήρηση και επισκευή αστικών λεωφορείων.