Σχετική τροπολογία έφεραν χθες στη Βουλή οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, η οποία ψηφίσθηκε εν μέσω καταγγελιών από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Ν.Δ. Νίκο Δένδια, ο οποίος έκανε λόγο για ρουσφέτι σε κατασκευαστές, και το βουλευτή του Ποταμιού, Γιώργο Αμυρά ο οποίος κατήγγειλε το «δώρο» της κυβέρνησης στους εργολάβους.
Δημοσκοπικό σοκ στον ΣΥΡΙΖΑ
Αξιοσημείωτο είναι ότι για την επίμαχη τροπολογία, το Γενικό Λογιστήριο στην έκθεσή του δεν περιγράφει το κόστος που θα επιφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο η εφαρμογή της, γεγονός που δεν συνάδει με την κοινοβουλευτική διαδικασία και την καλή νομοθέτηση. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν ότι μέχρι να λήξει η 30ετής περίοδος της παραχώρησης του έργου, το Δημόσιο θα διαθέτει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ως «επιδότηση λειτουργίας»!
Σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα, το Δημόσιο έχει δεχθεί να καταβάλει έως 330 εκατ. ευρώ ως επιπρόσθετη επιδότηση λειτουργίας, σε περίπτωση που τα έσοδα του παραχωρησιούχου εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από τα αναμενόμενα.
Η επιδότηση αυτή θα δοθεί πλέον των 199 εκατ. ευρώ που έχουν συμφωνηθεί με την αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2007. Αξιοσημείωτο είναι ότι η πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας δεν θα βασίζεται μόνο στα έσοδα από τα διόδια, αλλά θα συνυπολογίζονται και τα λειτουργικά έξοδα, χωρίς αυτά να εγκρίνονται από το Δημόσιο. Επίσης, ο ΦΠΑ της πρόσθετης επιδότησης βαρύνει το Δημόσιο.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΤΣΑΒΟΥ
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου