«Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θέλουν και μετρό και αρχαία. Επιλέξαμε αυτή τη λύση γιατί είναι η μόνη που συνδυάζει αρμονικά και μετρό και αρχαία. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές. Όμως οι πλέον έγκυροι αρχαιολόγοι συμφωνούν με την προσέγγιση που επιλέγουμε», συμπλήρωσε, σε συνέντευξη στο ΑΠΕ
Απαντώντας στις κατηγορίες του Αλέξη Τσίπρα, αναφορικά με το μετρό, ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ο κ. Τσίπρας “έγραψε ιστορία” όταν έκανε εικονικά “εγκαίνια” στους μουσαμάδες. Με αυτόν τον τρόπο έχει συνδέσει μέχρι σήμερα το όνομά του με το μετρό Θεσσαλονίκης. Ας μην το συνδέσει και με νέες αχρείαστες αντιδράσεις με στόχο να εμποδιστεί η ολοκλήρωση του έργου, γιατί οι Θεσσαλονικείς δεν αντέχουν άλλο. Όχι άλλες πολιτικάντικες στείρες αντιδράσεις, όχι άλλο διχασμό της πόλης, όχι άλλα εγκαίνια σε μουσαμάδες, όχι άλλη εικονική πραγματικότητα, όχι άλλα εκατομμύρια».
Καραμανλής: Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να ξεκινήσει η γραμμή 4
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι οι επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης θα προχωρήσουν κανονικά ενώ αναφέρθηκε και σε άλλα σχέδια για τις αστικές συγκοινωνίες.
Όλγα Κεφαλογιάννη: Δεν έχω την πολυτέλεια για τα παιδιά μου να χάσω τον έλεγχο ούτε στιγμή
«Κεντρική θέση έχει το μετρό της Αθήνας. Η γραμμή 4 και η ολοκλήρωση τής επέκτασης προς Πειραιά. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να ξεκινήσει η γραμμή 4 που σχεδιάζεται τόσα χρόνια. Δυστυχώς, η προηγουμένη κυβέρνηση άφησε ένα διαγωνισμό στη μέση και με πολλά προβλήματα», δήλωσε ο υπουργός.
«Υπάρχουν όμως και πολλά έργα που έχουμε ανακοινώσει προεκλογικά και τώρα προετοιμαζόμαστε για την υλοποίησή τους, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με έμφαση στην επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς Ηλιούπολη, η σύνδεση Ελευσίνα- Θήβα (Υλίκη), η ολοκλήρωση και λειτουργία του τραμ στον Πειραιά, το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, ενώ δήλωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητήσει στις Βρυξέλλες με την Κομισιόν για την Πατρών- Πύργου.
Αναφορικά με το σιδηρόδρομο, ο κ. Καραμανλής επέκρινε τον προκάτοχό του, Χρήστο Σπίρτζη για «προχειρότητες και απόπειρες δημιουργίας εικονικής πραγματικότητας». «Εκανε δηλώσεις πολλές και διάφορες αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η ΕΡΓΟΣΕ δεν προκήρυξε κανένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο στα χρονιά της θητείας του. Ο σιδηρόδρομος ασφαλώς και έχει κεντρική θέση στο πρόγραμμά μας, αλλά με αναφορά σε έργα ρεαλιστικά και λειτουργικά», συνέχισε ο υπουργός Υποδομών.
Κρίση στις αστικές συγκοινωνίες
Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για κατάσταση «κρίσης» στις αστικές συγκοινωνίες και σοβαρά οικονομικά προβλήματα. «Οι εισπράξεις του ΟΑΣΑ στην Αθήνα από 220 εκατ. το 2014 έπεσαν το 2018 μετά βίας στα 150 εκατ. ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, στην απόλυτα αποτυχημένη κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, από 58 εκατ. εισπράξεις το 2014 μετά βίας είμαστε στα 24 εκατ. το χρόνο σήμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, ξεκαθάρισε. «Ούτως ή άλλως, η τραγική κατάσταση που κληροδότησε η προηγουμένη κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να προσελκύσει ενδιαφέρον επενδυτών. Η συζήτηση κρατικές ή ιδιωτικές συγκοινωνίες είναι παρωχημένη. Το βασικό είναι ο ισχυρός ρυθμιστικός ρόλος του κράτους και η σωστή διαχείριση των εταιρειών», τόνισε ο κ. Καραμανλής.