Το Δημόσιο θα εισπράξει 45 εκατ. ευρώ από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία η κυβέρνηση Σαμαρά φέρεται να ζητούσε σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τρία χρόνια, 300 εκατ. ευρώ, και είχε τότε κατηγορηθεί από τον Γιώργο Σταθάκη ότι… ξεπουλούσε τη δημόσια περιουσία.
Τα ανωτέρω επιβεβαιώνει ανακοίνωση που είχε εκδώσει τον Ιούλιο του 2013 ο βουλευτής της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης και σημερινός υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, καταγγέλλοντας την τότε κυβέρνηση ότι «η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους».
Ειδικότερα, στην ανακοίνωση αναφερόταν πως «υπάρχουν ερωτηματικά τόσο για την σκοπιμότητα όσο και για τους όρους υπό τους οποίες διεξάγεται» και όπως έλεγε τότε ο νυν υπουργός: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες».
Σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού, ο τότε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Ταυτόχρονα, οι όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης».
«Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων», κατέληγε ο στην ανακοίνωση ο κ. Σταθάκης.
Μέσα σε τρία όμως χρόνια, τα «προκλητικά 300 εκατ. ευρώ» έγιναν τελικά 45 εκατ. ευρώ, εξέλιξη στην οποία έπαιξαν ρόλο μεταξύ άλλων η επιδείνωση της οικονομίας, και η απαξίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από τις συνεχιζόμενες απεργίες.
Υπενθυμίζεται ότι το σκεπτικό για το τίμημα που ζητούσε η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, ήταν ότι ο αυριανός αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπαιρνε «προίκα» και ένα σταθερό ετήσιο εισόδημα του ύψους των 50 εκατ. ευρώ, ως επιδότηση για τις άγονες γραμμές.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης, μετά από την γνωστοποίηση της έγκρισης από το ΤΑΙΠΕΔ της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολίασε χαρακτηριστικά στο Twitter «Και μετά ενοχλούνται όταν τους λέω πολιτικούς απατεώνες».
Το tweet του Άδωνι Γεωργιάδη: