Ετοιμοι να υλοποιήσουμε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο αγροτικού επιχειρείν
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ φορολογικής αφαίμαξης, ασφαλιστικής επιδρομής και εκτίναξης του κόστους παραγωγής, που δυστυχώς τα 2,5 τελευταία χρόνια εφαρμόζονται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., υπονομεύουν και αντιστρατεύονται την αναπτυξιακή προοπτική της αγροτικής οικονομίας.
Ενός τομέα, που η καταγεγραμμένη συμβολή του στο εθνικό ΑΕΠ δεν ανταποκρίνεται δυστυχώς στη δυνητική δυναμική του. Στην πρόκληση της απελευθέρωσης αυτής της δυναμικής, η Ν.Δ., ως παράταξη διαχρονικά συνδεδεμένη με τον κόσμο της πρωτογενούς παραγωγής, απαντά με συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Δεσμεύσεις για πολιτικές ελάφρυνσης των δυσβάσταχτων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων και μείωσης του κόστους παραγωγής. Δεσμεύσεις για πολιτικές ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και μετάβασης σε ένα νέο πρότυπο αγροτικής επιχειρηματικότητας.
Ηδη από το βήμα της 81ης ΔΕΘ, τον Σεπτέμβριο του 2016, ο πρόεδρός μας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε ρητά δεσμευθεί ότι η Ν.Δ. θα επαναφέρει τον ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια από το 24% στο 13%. Οτι θα καταργήσουμε το φόρο στο κρασί. Οτι θα μειώσουμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε δυο χρόνια. Οτι θα μειώσουμε το φόρο των επιχειρήσεων, άρα και των αγροτικών, από το 29% στο 20%.
Πρόσφατα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. προσχώρησε, έστω και μερικώς, έστω και καθυστερημένα, στην ατζέντα μας. Με την επαναφορά του ΦΠΑ των αγροτικών εφοδίων, που η ίδια εκτίναξε στο 24%, στο 13%. Με την υπόσχεση για την κατάργηση του φόρου στο κρασί.
Τους καλωσορίσαμε στην πραγματικότητα, παρότι τη μετάβαση στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ η κυβέρνηση την έκανε ελλειμματικά, «ξεχνώντας» για παράδειγμα τις σύνθετες ζωοτροφές, και παρότι βεβαίως η κατάργηση του φόρου στο κρασί παραμένει άλλη μία υπόσχεση ΣΥΡΙΖΑ.
Κυρίως, όμως, στη Ν.Δ. πιστεύουμε σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο αγροτικού επιχειρείν, τα πρώτα 9 σημεία του οποίου περιγράφηκαν από τον πρόεδρό μας στη Βουλή, στη συζήτηση για τον πρωτογενή τομέα. Σημείο-«κλειδί», η βέλτιστη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων της Ε.Ε. Με έμφαση τόσο στην ποιοτική-στρατηγική στόχευση του παρόντος και του επόμενου ΠΑΑ όσο και στη χρονική επιτάχυνση των απορροφήσεων του ΠΑΑ 2014-2020, που σήμερα, δυστυχώς, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης, είτε εξαντλούνται σε καταβολές επιδοματικού τύπου είτε βρίσκονται «στα συρτάρια», στερώντας από την πραγματική οικονομία πολύτιμα κονδύλια ύψους 6 δισ. ευρώ.
– Στόχος μας είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των παραγόμενων προϊόντων, με την επαναχάραξη του καλλιεργητικού-αναπτυξιακού μοντέλου, την ενθάρρυνση των επενδύσεων, την καθιέρωση της αγροτικής εκπαίδευσης, τις συμπράξεις καινοτομίας, που δίνουν και τη ζητούμενη προστιθέμενη αξία, την κινητροδότηση ισχυρών Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών ανά προϊόν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, διεπαγγελματικών οργανώσεων, συλλογικών επενδυτικών και εμπορικών σχημάτων.
Φιντάν για ελληνοτουρκικά: Προτιμάμε συζήτηση - «πακέτο» για όλα τα θέματα και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
-Με ωφέλειες στις οικονομίες κλίμακας, στην οργανωμένη καθετοποιημένη παραγωγή και στην ισχυροποίηση της διαπραγματευτικής δύναμης στη διάθεση των προϊόντων.
-Με ωφέλειες από την extra πριμοδότηση της κοινοτικής ενίσχυσης κατά 20%-25% και την κατά προτεραιότητα εξέταση του φακέλου.
Στόχος είναι και η ανάδειξη του διαφορικού μας πλεονεκτήματος στην ελληνική ορεινή κτηνοτροφία τόσο για την κοινωνική ενδυνάμωση απομακρυσμένων περιοχών όσο και για την οικονομική αξιοποίηση της δυναμικής εμβληματικών μας προϊόντων, όπως το γάλα, το κρέας και η φέτα.
Σε επίπεδο υποδομών, προτεραιότητά μας είναι η αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών, όπως: ο μικρός και πολυτεμαχισμένος κλήρος, η ανορθολογική διαχείριση των υδάτινων και ενεργειακών πόρων, η έλλειψη οριστικών σχεδίων βόσκησης με βάση το νέο, πλεονεκτικό ορισμό των βοσκήσιμων εκτάσεων, που η Ν.Δ. πέτυχε σε επίπεδο Ε.Ε., οι ανεξέλεγκτες-παράνομες ελληνοποιήσεις αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων, το παρωχημένο θεσμικό πλαίσιο του ΕΛΓΑ και η ανάγκη εκσυγχρονισμού του με τα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής, που πλήττει ήδη τις παραδοσιακές καλλιέργειες.
Στη Ν.Δ. πιστεύουμε στον αγρότη-επιστήμονα, στον αγρότη-επιχειρηματία. Σ’ ένα επιχειρηματοκεντρικό αγροτικό πρότυπο, σ’ ένα νέο αξιακό μοντέλο υψηλής κοινωνικής και επαγγελματικής αναγνώρισης των απασχολούμενων με τη γεωργία. Και δεν το πιστεύουμε μόνο. Γνωρίζουμε και πώς θα το υλοποιήσουμε.
Η κυβερνητική απο επένδυση στην Παιδεία και η αναγκαία αναστροφή
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ επικαιρότητα κατακλύζεται από οικονομικές ειδήσεις, που κατά κύριο λόγο μονοπωλούν τα πρωτοσέλιδα και τα πρώτα θέματα των δελτίων. Ωστόσο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. έχει επιφέρει ισχυρά πλήγματα και σε άλλους, εξίσου ή και περισσότερο, καίριους τομείς του δημόσιου βίου, όπως οι θεσμοί, η δικαιοσύνη, η ελευθεροτυπία, η ασφάλεια, η Παιδεία. Ειδικότερα η τελευταία, η οποία έχει πληγεί πολλάκις τη διετία της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., συνιστά την κορωνίδα των πολιτικών μιας χώρας, καθώς το μέλλον της εξαρτάται εν πολλοίς από την εκπαίδευση που θα δώσει στις επόμενες γενεές.
Δυστυχώς, η ιδεοληπτική κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. παγίως οπισθοδρομεί και στον τομέα της Παιδείας, επαναφέροντας παρωχημένα εκπαιδευτικά μοντέλα που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες επιταγές ενός διεθνοποιημένου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, ωθώντας σε εξισωτισμό προς τα κάτω, επιβραβεύοντας την ήσσονα προσπάθεια, εξοβελίζοντας την αξιολόγηση και την αριστεία.
Ενδεικτικά, την τελευταία διετία καταργήθηκαν τα Πρότυπα και εκφυλίστηκαν τα Πειραματικά Σχολεία, νησίδες αριστείας, ποιότητας, δημιουργίας στη Δημόσια Εκπαίδευση. Υποβαθμίστηκαν τα Ολοήμερα Σχολεία, κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος για την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση, επανήλθαν οι «αιώνιοι» φοιτητές με υπουργική τροπολογία, υποβαθμίστηκε ο ρόλος των Συμβουλίων ΑΕΙ με συνέπεια τις παραιτήσεις διακεκριμένων προσωπικοτήτων-μελών, απαγορεύθηκε η αξιολόγηση εκπαιδευτικών στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Η, δε, νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση σηματοδοτεί την ολική επαναφορά σε ένα ξεπερασμένο και περιχαρακωμένο εκπαιδευτικό πρότυπο, που αναιρεί κάθε αναπτυξιακή προοπτική των ιδρυμάτων. Και οι κυβερνητικές προσπάθειες άλωσης της Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης καλά κρατούν.
Στον αντίποδα, οι προτάσεις της Ν.Δ. που θα παρουσιάσουμε σύντομα αναλυτικά, θέτουν σε απόλυτη προτεραιότητα την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου, βασισμένου στις αρχές της αυτονομίας, της αξιοκρατίας και της αριστείας. Εντός αυτού του αξιακού πλέγματος θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων, προκρίνουμε την επέκταση και την προσβασιμότητα όλων στην Προσχολική Αγωγή, την αποκέντρωση των αποφάσεων που σχετίζονται με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, τον εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης και των διδακτικών μέσων, την αναβάθμιση του Λυκείου και την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, την ενίσχυση της αυτονομίας και της εξωστρέφειας των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, τις συνέργειες μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, την ανάπτυξη ξενόγλωσσων τμημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τη δυνατότητα σύστασης ιδιωτικών πανεπιστημίων, υπό αυστηρές προϋποθέσεις και κριτήρια.
Εν ολίγοις, προτάσσουμε ένα σύστημα το οποίο θα ενισχύει την οικονομία της γνώσης και θα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της μεταβαλλόμενης κοινωνίας και αγοράς εργασίας, βελτιώνοντας τις δεξιότητες και το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας μας και συμβάλλοντας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Η δημιουργία μίας νέας γενιάς ενεργών, σκεπτόμενων πολιτών, μέσω της πολύπλευρης, εις βάθος μόρφωσης και της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης, συνιστούν τη μόνη ελπίδα εξόδου της χώρας από την πολυεπίπεδη κρίση.
Η εκπαίδευση συνιστά τη βέλτιστη εγχώρια επένδυση, με άμεση και εξασφαλισμένη απόδοση. Ως γνωστόν, όμως, η κυβέρνηση αντιμάχεται και τις επενδύσεις.
Δημόσια Διοίκηση λιγότερο δυσκίνητη και περισσότερο φιλική προς τον πολίτη
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΥΣΤΕΡΑ από 7 χρόνια κρίσης για την ελληνική οικονομία αλλά και για την ίδια την κοινωνία το πολιτικό προσωπικό δεν δείχνει να έχει συνειδητοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες που είναι αναγκαίες στη Δημόσια Διοίκηση ώστε αυτή να γίνει λιγότερο δυσκίνητη και περισσότερο φιλική προς τον πολίτη.
Η σημαντική προσπάθεια που έγινε με συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις κατά τα έτη 2013-2014 αποτέλεσε προτεραιότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ που αμέσως μόλις σχημάτισε κυβέρνηση προχώρησε στην ακύρωση όλων αυτών των πρωτοβουλιών, οι οποίες άλλαζαν τη δομή και τη φιλοσοφία της Δημόσιας Διοίκησης και είχαν αρχίσει να δημιουργούν απτά θετικά αποτελέσματα. Στη συνέχεια η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας πάντα μιαν ακατάσχετη διθυραμβική επιχειρηματολογία περί δήθεν μεγάλων παρεμβάσεων στη Δημόσια Διοίκηση, ψήφισε δυο νομοσχέδια τα οποία χαρακτήρισε ως «τομές» και τα οποία κατά πάγια επιλογή της δεν έχει ακόμη εφαρμόσει. Η πρακτική αυτή είναι συνειδητή καθώς το μόνο που ενδιαφέρει τον ΣΥΡΙΖΑ είναι οι ύποπτες μεταβατικές διατάξεις και οι σκόπιμες υπουργικές ή βουλευτικές τροπολογίες με στόχο τη διεκπεραίωση εξυπηρετήσεων.
Είμαστε λοιπόν στο συγκεκριμένο τομέα σ’ ένα σημείο που χωρίς κανένα ξεκάθαρο σχεδιασμό και πρόγραμμα βιώνουμε απλά στιγμές δόξας στην προσπάθεια δημιουργίας από την κυβέρνηση ενός κομματικού στρατού στο Δημόσιο.
Οι μεταρρυθμίσεις όμως στη Δημόσια Διοίκηση αποτελούν αναπόσπαστο και αναγκαίο μέρος του ευρύτερου σχεδίου εξόδου από την κρίση με στόχο την αύξηση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας, τον εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών και την καθιέρωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Η Νέα Δημοκρατία στοχεύει σε μια σύγχρονη Δημόσια Διοίκηση, η οποία θα αξιοποιήσει την εμπειρία των ευρωπαϊκών χωρών και των ευρωπαϊκών οργανισμών σε συνδυασμό με κάθε καινοτόμα και εκσυγχρονιστική πρόταση. Η κατεύθυνση πρέπει να είναι προς τη δημιουργία ενός μικρού, επιτελικού και αποτελεσματικού κράτους, προσαρμοσμένου στις ανάγκες της εποχής και στα αιτήματα των πολιτών.
Στην υλοποίηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων απαραίτητη κρίνεται η αξιολόγηση των επιδόσεων των εμπλεκόμενων φορέων και της ποιότητας των υπηρεσιών που αυτοί προσφέρουν. Η Νέα Δημοκρατία πρώτη υποστήριξε τη σημασία της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων προκειμένου να υπάρξει μια πραγματικά λειτουργική διοίκηση. Η διαμόρφωση μιας στρατηγικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, η οποία θα στηρίζεται στην αξιοκρατία και τη διαφάνεια είναι βασική μας προτεραιότητα. Είναι αναγκαία η στοχευμένη αναβάθμιση του στελεχικού προσωπικού και η ιεράρχηση των αναγκών για προσλήψεις στο Δημόσιο.
Το μεταρρυθμιστικό εγχείρημα αφορά και στον επαναπροσδιορισμό του αντικειμένου πολλών υπηρεσιών μέσω της κατάργησης ή της συγχώνευσης των υφιστάμενων δομών οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις επικαλύπτονται. Ετσι, θα πετύχουμε σημαντική μείωση του δημοσιονομικού κόστους και θα καταστήσουμε το κράτος περισσότερο αποδοτικό. Βασικός στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι ο δραστικός περιορισμός της γραφειοκρατίας στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στις επιχειρηματικές προσπάθειες. Σε αυτή την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο παίζει η απλοποίηση των διαδικασιών και η δημιουργία ενός λιγότερο περίπλοκου νομικού πλαισίου. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο θα διευκολυνθούν οι πολίτες και θα μειωθεί το κόστος αλλά θα καταφέρει η ελληνική οικονομία να προσελκύσει τις επενδύσεις που τόσο πολύ έχει ανάγκη. Οι στόχοι μας είναι συγκεκριμένοι και οι απόψεις μας απολύτως ξεκάθαρες.
Η Νέα Δημοκρατία διαθέτει ένα ξεκάθαρο και ρεαλιστικό σχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση η οποία θα αποτελέσει τη βάση για τη στήριξη και την ανάταξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Η κοινωνία είναι έτοιμη να αποδεχθεί κάθε πρόταση η οποία θα οδηγεί στην κανονικότητα και δεν θέλει ένα πολιτικό προσωπικό που θα κρύβεται πίσω από το λεγόμενο «πολιτικό κόστος». Οι ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές στη Δημόσια Διοίκηση είναι γνωστές και μπορούμε τις βέλτιστες από αυτές να τις αξιοποιήσουμε και να τις προσαρμόσουμε στην ελληνική πραγματικότητα. Κανείς δεν πρέπει να φοβάται μια τέτοια αλλαγή καμουφλαρισμένος πίσω από αδιέξοδες ιδεολογικές αγκυλώσεις.
Σε δέκα άξονες στηρίζεται το ασθενοκεντρικό πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Υγεία
Η Ν.Δ. ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ και καινοτομεί. Για πρώτη φορά σύλλογοι ασθενών και εκπρόσωποι φορέων του χώρου (ιατροί, νοσηλευτές, επαγγελματίες Υγείας) συνδιαμορφώνουν το κυβερνητικό πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Υγεία, υλοποιώντας μία στρατηγική μας επιλογή.
Στόχος της Ν.Δ. είναι η κατάρτιση ενός ασθενοκεντρικού προγράμματος, μέσα από το οποίο θα δίνονται λύσεις και διέξοδοι στα μεγάλα προβλήματα που παρατηρούνται σήμερα στην Υγεία, λόγω των τραγικών χειρισμών της δήθεν αριστερής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Στο πλαίσιο αυτό ο τομέας Υγείας της Ν.Δ. επισκέφθηκε ολόκληρη την Ελλάδα. Είδαμε από κοντά δεκάδες νοσοκομεία, κέντρα και δομές Υγείας. Παρουσιάσαμε τις κατευθυντήριες γραμμές του σχεδίου για την ανασυγκρότηση των δομών Υγείας, ακούγοντας όμως παράλληλα τις απόψεις και τις θέσεις των ανθρώπων που βιώνουν καθημερινά τα προβλήματα του συστήματος Υγείας. Οι ιδέες τους ενσωματώνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα για την Υγεία, το οποίο θα παρουσιαστεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη το φθινόπωρο.
Η Ν.Δ. αποδίδει τεράστια σημασία στην Υγεία, αφού αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και της διασφάλισης της ποιότητας ζωής των πολιτών. Το σχέδιο της πρότασής μας στηρίζεται σε έναν οδικό χάρτη, με δέκα άξονες, οι οποίοι ουσιαστικά, με την ολοκλήρωση της σχετικής διαβούλευσης, θα αποτελέσουν τους δέκα σταθμούς του προγράμματος Υγείας της νέας διακυβέρνησης της Ν.Δ.
Πρόκειται για δέκα άξονες, όπως διαμορφώνονται από τον τομέα Υγείας της Ν.Δ. από τον Νοέμβριο του 2016 (χρόνος ανασυγκρότησης του τομέα) έως και σήμερα και περιλαμβάνουν τα ακόλουθα βήματα:
1) Εθνικό Σύστημα Πρωτοβάθμιας Υγείας: Εμφαση στην προαγωγή και την πρόληψη Υγείας για την ελληνική οικογένεια.
2) Ολοκληρωμένες πολιτικές για τους χρόνια πάσχοντες.
3) Ηλεκτρονική διακυβέρνηση: Διαφάνεια, λογοδοσία και αποτελεσματικότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
4) Αποκεντρωμένο περιφερειακό σύστημα διοικήσεως των νοσοκομείων – Δημιουργία αυτόνομων ΤΕΠ: Ενα νέο μοντέλο διοίκησης.
5) Μεταρρύθμιση στον ΕΟΠΥΥ: Προσβασιμότητα σε όλους και βιώσιμη χρηματοδότηση του συστήματος Υγείας.
6) Μεταρρύθμιση Ψυχικής Υγείας: Κανένας άνθρωπος στο περιθώριο.
7) Μεταρρύθμιση νοσηλευτικής υπηρεσίας: Ανάδειξη και κατοχύρωση του ρόλου όλων των επαγγελματιών Υγείας.
8) Νέα πολιτική για το φάρμακο: Ισχυρή ελληνική βιομηχανία, καινοτόμο φάρμακο για όλους.
9) Τουρισμός Υγείας: Η Υγεία ως μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
10) Νέες πολιτικές Δημόσιας Υγείας: Η Υγεία ως δημόσιο αγαθό για όλους τους Ελληνες.
Οι άξονες αυτοί αποτελούν τη βάση της δημόσιας διαβούλευσης με τους φορείς αλλά και τους ίδιους τους ασθενείς, με τους οποίους η Ν.Δ. επιμένει να συζητάει και να παίρνει προτάσεις. Κεντρική θέση μας αποτελεί η δημιουργία ενός συστήματος που θα έχει στο κέντρο του τον πολίτη, τον ασθενή, τον άνθρωπο που θα χρήζει ιδιαίτερης υγειονομικής φροντίδας.
Μένουμε μακριά από μεγάλα λόγια, «παχιές» υποσχέσεις και επικοινωνιακού χαρακτήρα τερτίπια. Ο χώρος της Υγείας απαιτεί λύσεις, χαμηλούς τόνους και πολλή δουλειά. Τα ακριβώς αντίθετα δηλαδή από αυτά που κάνει η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής