«Η ομοσπονδία μας διεκδικεί την νομιμότητα και το δίκαιο στην αγορά. Αυτό είναι καταγεγραμμένο, δεν χρειάζεται να το εξηγήσουμε και σαφώς περιμένουμε μία εκτίμηση από το υπουργείο Οικονομικών. Κάναμε μία σημαντική πρόταση ώστε το επίδομα να πάει στην αντλία και όχι σε αυτούς που το δέχονται ή όχι», επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNews “Update”, με αφορμή την επιστολή της ΠΟΠΕΚ στο υπουργείο Οικονομικών, με την οποία προτείνεται επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία.
Ο κ. Κιουρτζής ανέφερε: «Αυτό βοηθάει τις επιχειρήσεις, μειώνει το κόστος χρήματος. Εμείς έχουμε ένα όφελος περίπου 1.700.000 ευρώ, λιγότερες προμήθειες στην τράπεζα και το κράτος δεν θα δώσει δραχμή παραπάνω από αυτά που έχει προϋπολογίσει. Σε περίπτωση που δεν γίνει αυτό δεκτό, θα πρέπει οπωσδήποτε να μας αναλυθεί για ποιο λόγο δεν γίνεται».
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «Στις 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου, η διανομή του – πάντα αυτή είναι η ημερομηνία έναρξης, και εμείς με περιέργεια βλέπουμε τι τιμές θα έχουμε στα διυλιστήρια ώστε να πουληθεί το καύσιμο στους καταναλωτές (…) Μας ενδιαφέρει το καύσιμο να είναι όσο πιο φθηνό και καθαρό γίνεται».
Ενώ ανάμεσα σε άλλα, πρόσθεσε: «Πέρυσι υπολογίστηκαν 247 εκατ. ευρώ για το πετρέλαιο, ως επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Δόθηκαν 76 εκατ. λιγότερα. Είχαμε κάνει την πρόβλεψη και πέρυσι ότι αυτό το ποσό, επειδή θα έχουμε μειωμένη κατανάλωση, θα αντιστοιχεί περίπου σε 24 λεπτά, 240 ευρώ τον τόνο το κυβικό λιγότερο. ‘Αρα και φέτος με τα ίδια χρήματα, αφού περίσσεψαν και 76 εκατομμύρια, θα πρέπει θα μπορεί να το δώσει η πολιτεία και η τιμή να διαμορφωθεί περίπου στα 90 λεπτά με τα σημερινά δεδομένα».
ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών – μελών του ΟΟΣΑ
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, σημείωσε: «Τα διυλιστήρια αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους καθημερινώς, είτε προς τα πάνω και προς τα κάτω και έτσι ακολουθούν και τα πρατήρια και οι έμποροι στο καύσιμο. Δεν φαίνεται να έχουμε κάτι πολύ σημαντικό στην αγορά που να την επηρεάσει δραματικά και να πάει προς τα πάνω.
Ίσως είναι σταθεροποιητικές οι τιμές – αυτές οι διεθνείς τιμές που ακολουθούν τα διυλιστήρια – και ακολουθούν οι έμποροι σε σχέση με τον καταναλωτή και ευελπιστούμε ότι δεν θα έχουμε δραματικές καταστάσεις. Αν όμως υιοθετήσει την άποψη μας η πολιτεία, θα έχουμε μια πολύ καλή τιμή για τους καταναλωτές».
Τι λένε αναλυτές
Αξίζει να σημειωθεί, ότι όπως έγραφε το πρωί ο Ελεύθερος Τύπος, αν η διάθεσή του πετρελαίου θέρμανσης ξεκινούσε σήμερα θα πωλείτο σε προ κορονοϊού επίπεδα.
Αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για κόστος 1,10 ευρώ το λίτρο στα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Αντιστοίχως, σε νησί των Κυκλάδων, όπου το μεταφορικό κόστος είναι σε μέσο επίπεδο -ούτε πολύ υψηλό, αλλά ούτε και πολύ οικονομικό- η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα διαμορφωνόταν σε 1,26 ευρώ το λίτρο. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποια νησιά, όπου η τιμή θα κυμαινόταν κάτω του 1,26 ευρώ το λίτρο, ενώ σε άλλα θα ξεπερνούσε το 1,30 ευρώ το λίτρο.
Σημειώνεται πως τον Οκτώβριο του 2018 το πετρέλαιο θέρμανσης έκανε «πρεμιέρα» με 1,134 ευρώ το λίτρο στην Αθήνα και 1,131 ευρώ το λίτρο στη Θεσσαλονίκη. Αντιστοίχως, τον Οκτώβριο του 2019 η τιμή του διαμορφώθηκε σε 1,016 ευρώ το λίτρο στην Αθήνα και 1,028 ευρώ το λίτρο στη Θεσσαλονίκη. Λίγο πριν το δεύτερο lockdown, τον Οκτώβριο του 2020, οι τιμές είχαν πέσει κατακόρυφα, φτάνοντας το 0,776 ευρώ το λίτρο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ειδήσεις σήμερα
PHILOXENIA HOTELIA από τις 14-16 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης