Ελεύθερος Τύπος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερευνα: Υπερδιπλασιάστηκαν οι ηλεκτρονικές αγορές εν μέσω πανδημίας

Χειμερινές εκπτώσεις: Αρχίζουν σήμερα αλλά μόνο για τα e-shop

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ

Νέα «ήθη» έφερε η πανδημία του κορονοϊού στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών παγιώνοντας τις ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) από κοινού με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου.

Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφηκε υπερδιπλασιασμός στις συστηματικές αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά σε σχέση με πέρυσι, καθώς από το 21% των χρηστών του διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019 εκτοξεύτηκε στο 50% τον Αύγουστο του 2020, με το ποσοστό να είναι σταθερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου.

«Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού», αναφέρεται στην έρευνα.

Οσον αφορά στην αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσίασε νέα αύξηση φτάνοντας στο 38%, με σημαντική άνοδο να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων.

Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και άλλα μέσα παρατηρήθηκε επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν πλέον οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων.

Οι τρεις εναλλακτικές – ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων – υπολογίζεται να χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό.

Εντυπωσιακό δε είναι το γεγονός ότι οι κατεξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σημείωσαν άνοδο κατά 500% συγκριτικά με το 2009 αγγίζοντας το 5% (από 1%), σε αντίθεση με τις τηλεφωνικές παραγγελίες που μειώθηκαν από το 13% τον Μάιο στο 9%, ενώ για πρώτη φορά καταγράφηκε η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών καταστημάτων με ποσοστό 13%.

Ως προς τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν τη δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο.

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Αγνοούμενος πεζοπόρος δε σήκωνε το τηλέφωνο σε διασώστες λόγω άγνωστου αριθμού

Μαρίνα Μπενέκου

Αυτό το ζώδιο είναι πιο πιθανό να εμβολιαστεί – Τι έδειξε η έρευνα, αναλυτικά η λίστα

Λάμπρος Κατσαρός

Χαλίνα Χάτσινς: Έρευνα για το ποιος έχει την ευθύνη- Τα νέα στοιχεία

Μαρίνα Μπενέκου

Έρευνα: Οι Βίκινγκς είχαν φτάσει στην Αμερική πριν από τον Κολόμβο

Μαρίνα Μπενέκου

Γερμανία: Άνδρας σκότωσε τη σύζυγό του και ξεκίνησε να την «ψάχνει» με τα παιδιά τους και την αδελφή της

Μαρίνα Μπενέκου

Μελέτη: 2,700 χρόνια πριν, οι άνθρωποι απολάμβαναν μπύρες και ροκφόρ

Μαρίνα Μπενέκου

Τους 57,4 εκατ. τόνους θα φθάσουν τα ηλεκτρονικά απόβλητα το 2021

Μαρίνα Μπενέκου

Νέες ελπίδες για την εξεύρεση φαρμάκου κατά του καρκίνου του μαστού

Μαρίνα Μπενέκου

Νόμπελ: Γιατί οι ΗΠΑ κυριαρχούν στην κούρσα των βραβείων

Μαρίνα Μπενέκου