Από νωρίς οι καταναλωτές βρέθηκαν σε εμπορικά κέντρα και καταστήματα, έχοντας ήδη κάνει έρευνα αγοράς, αναζητώντας τα αγαπημένα τους προϊόντα με την καλύτερη δυνατή έκπτωση.
Συνυφασμένη με πολύ χαμηλές τιμές στα προϊόντα, ακόμα και κάτω του κόστους η «Μαύρη Παρασκευή» ή Black Friday» μπορεί να μπήκε στη ζωή των Ελλήνων καταναλωτών το 2015 αλλά κέρδισε το ενδιαφέρον των καταναλωτών και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μία επιπλέον εκπτωτική περίοδο η οποία αφορά κυρίως τα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά υιοθετείται κανάλια διάθεσης προϊόντων.
Οι μεγάλες αλυσίδες (Public, Media Markt, Πλαίσιο, Κωτσόβολος είχαν φροντίσει από την προηγούμενη εβδομάδα να ενημερώσουν με διάφορους τρόπους (διαφημίσεις, ηλεκτρονικά μηνύματα, newsletters κ.ά) τους καταναλωτές για τις χαμηλές τιμές σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων τους.
Ωστόσο, το δικό τους μερίδιο στην Black Friday διεκδικούν και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με μεγάλες προσφορές στα είδη οικιακής χρήσης και ένδυσης, τα online καταστήματα και τα φυσικά δίκτυα καταστημάτων.
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Πώς ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;
Καθώς όμως η σημερινή μέρα εκτός από μεγάλες προσφορές μπορεί να κρύβει και δυσάρεστες εκπλήξεις οι εμπορικοί σύλλογοι ζητούν από τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά πραγματοποιώντας παράλληλα έρευνα αγοράς και συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς.
Μάλιστα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.
Η Ένωση, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
– Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.