Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η πρόταση που κατατέθηκε από την πλευρά των υποψηφίων αγοραστών, σχετικά με απομείωση του τιμήματος, ήταν νομικά ανέφικτη και θα ακύρωνε τον διαγωνισμό, ενώ και οι εναλλακτικές προτάσεις τους ήταν ανεφάρμοστες. Οι αντιπροτάσεις της κυβέρνησης δεν έγιναν αποδεκτές. Ετσι, συμφωνήθηκε να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις των δύο πλευρών χωρίς να υπάρξει συμφωνία.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός του 2013 έληξε με πλειοδότη την αζερική Socar, η οποία προσέφερε 400 εκατ. ευρώ – ωστόσο η πώληση έμεινε σε εκκρεμότητα εξαιτίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η Ε.Ε. εισηγήθηκε από το συνολικό προς πώληση ποσοστό (66%) ένα μερίδιο τουλάχιστον 17% να μεταβιβαστεί σε Ευρωπαίο διαχειριστή. Η ευρωπαϊκή εταιρεία ήταν η ιταλική Snam. Το περασμένο καλοκαίρι η τροπολογία Σκουρλέτη απομείωσε την αξία της εταιρείας, κάτι που δεν διόρθωσαν οι μετέπειτα ρυθμίσεις για αύξηση των αποδόσεων προς τους μετόχους του ΔΕΣΦΑ.
Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης στις αερομεταφορές για το 11μηνο του 2024
Στους Αζέρους πάντως επιρρίπτει όλες τις ευθύνες για το ναυάγιο της πώλησης ΔΕΣΦΑ ο τέως υπουργός Ενέργειας και νυν υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, ο οποίος παρεμβαίνοντας με ανάρτησή του στο διαδίκτυο τόνισε: «Το ναυάγιο ΔΕΣΦΑ αναδεικνύει τον μη σεβασμό των όρων του διαγωνισμού, των ευρωπαϊκών κανόνων και επενδυτική αφερεγγυότητα εκ μέρους της Socar».
Ερώτημα στην Κομισιόν για τις επιπτώσεις της αποτυχίας της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ κατέθεσε η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Σπυράκη.
Πάντως, την αποτυχία των διαπραγματεύσεων είχε προβλέψει μια βδομάδα νωρίτερα ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, όταν τόνιζε πως «μια συμφωνημένη από το 2014 επένδυση ύψους 400.000.000 ευρώ και ένα επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα».
Στο μεταξύ, την ακύρωση ως αντισυνταγματικής της μεταβίβασης μέσω ΤΑΙΠΕΔ στην «Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών» μετοχών της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ζητούν με προσφυγή τους στο ΣτΕ 154 κάτοικοι Αθηνών, Θεσσαλονίκης και το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΥΑΘ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου