Δείγμα του τι μπορεί να επακολουθήσει υπήρξε η πτώση μέσα στην εβδομάδα της τιμής του πετρελαίου Δυτικού Καναδά (από ασφαλτούχο άμμο) μόλις στα 7,50 δολάρια το βαρέλι!
Στελέχη πετρελαϊκών κολοσσών και ειδικοί της αγοράς προειδοποιούν ότι τα χειρότερα βρίσκονται μπροστά, καθώς το υψηλών παραγγελιών αργό West Texas Intermediate υποχώρησε στα 23 δολάρια το βαρέλι. Δεδομένου ότι η ζήτηση για βενζίνη αναμένεται να υποχωρήσει παγκοσμίως κατά 50% και η κατανάλωση κηροζίνης τείνει να μηδενιστεί, λόγω της μείωσης των αεροπορικών πτήσεων κατά 87% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ο αναλυτής της Goldman Sachs, Ντάμιεν Κουρβάλιν, προβλέπει ότι το αμερικανικό
Εορταστικό ωράριο: Κλειστά αύριο(26/12) τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα
αργό θα πέσει πολύ κάτω από τα 20 δολάρια το βαρέλι. Εκτιμάται ότι για να διακοπεί εντελώς η παραγωγή στις χώρες του ΟΠΕΚ οι τιμές πρέπει να πέσουν κάτω από τα 9 δολάρια το βαρέλι και στις χώρες που δεν αποτελούν μέλη του κάτω από τα 15 δολάρια.
Στις ΗΠΑ η παραγωγή έχει ήδη μειωθεί κατά 100.000 βαρέλια ημερησίως καθώς συσσωρεύονται απούλητα καύσιμα σε δεξαμενές και διυλιστήρια. Αναλυτές της Energy Aspects, της Goldman Sachs και άλλων οργανισμών προβλέπουν μείωση της παγκόσμιας ζήτησης κατά 10-19 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, μόνο τον Απρίλιο. Εξάλλου ήδη έχει μειωθεί στο μισό η παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ. Την κατάσταση επιδεινώνει η διαμάχη Ρωσίας-Σαουδικής Αραβίας, που αύξησαν την παραγωγή διεκδικώντας υψηλότερα μερίδια μιας -συρρικνούμενης πλέον- αγοράς.
Το κακό, λένε οι ειδικοί, είναι πως όταν λήξει η κρίση του κορονοϊού η αγορά θα γνωρίσει νέο σοκ, καθώς δεν θα υπάρχει άμεσα διαθέσιμο αρκετό πετρέλαιο για να ανταποκριθούν οι παραγωγοί στην απότομα μεγάλη ζήτηση, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η έξοδος της παγκόσμιας οικονομίας από την ύφεση.