Αναλυτικά στοιχεία για τις διαπραγματεύσεις και την πολύ μεγάλη εξοικονόμηση πόρων, έναντι των διεκδικήσεων των παραχωρησιούχων, που πέτυχε το ελληνικό δημόσιο, διασφαλίζοντας παράλληλα νέες συμφωνίες για την επανεκκίνηση των κολλημένων έργων και τη λειτουργική ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων έως τον Μάρτιο του 2017 παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομων, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο”.
Ο Χρήστος Σπίρτζης υπογράμμισε, ότι τα κολλημένα έργα και οι διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων, ήταν αποτέλεσμα των συμβάσεων που κληρονόμησε η σημερινή κυβέρνηση από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τις οποίες χαρακτήρισε «συμβάσεις αθλιότητας». Παράλληλα επισήμανε ότι η «η αξιωματική αντιπολίτευση{ …} δημιουργεί γκρίζες ζώνες και σύγχυση, τη στιγμή που αυτοί έκαναν αυτές τις συμβάσεις».
Ο υπουργός ΠΟΜΕΔΙ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», «{…} από τα 536 εκατομμύρια που ήταν οι απαιτήσεις, συμφωνήθηκαν 170 εκατομμύρια και επιπλέον σε αυτά πήραμε την παράδοση δύο οδικών μελετών συνολικής προεκτιμώμενης δαπάνης 12,3 εκ. ευρώ».
Αναφερόμενος στα πλέον των 350 εκατ. ευρώ, που κέρδισε το Ελληνικό Δημόσιο μόνον στο «Μορέα», από την επαναδιαπραγμάτευση που έκανε η κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ, διασφαλίζοντας παράλληλα την ολοκλήρωση του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε: «Αυτό δείχνει και το πόσο σκληρά και κάτω από ποιες συνθήκες διαπραγματευτήκαμε έναν-έναν του δρόμους, ένα-ένα τα έργα που κληρονομήσαμε και τις συνέπειες που είχαν αυτά».
Ο υπουργός ΠΟΜΕΔΙ τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση παρέλαβε «σε τραγική κατάσταση» και «σχεδόν μηδενισμένο» το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σημειώνοντας, ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο προχωρούν σε αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Σημείωσε ακόμη, ότι: «Είχαμε ένα κουτσουρεμένο ΕΣΠΑ για τη νέα προγραμματική περίοδο, το ΣΕΣ, είχαμε πλήθος παλιών έργων που έπρεπε ή ήταν στον προγραμματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης για να συνεχιστούν και να δεσμεύσουν πόρους από το νέο ΣΕΣ, γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα και αυτό που κάναμε ήταν να επισπεύσουμε διαδικασίες, να τρέξουμε τα έργα όχι μόνο των υποδομών και των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής. Γι’ αυτό και είχαμε τα αποτελέσματα που έχουν ανακοινωθεί, να είμαστε η πρώτη χώρα στην απορρόφηση από το προηγούμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο και αυτό που φροντίσαμε είναι να αποδεσμεύσουμε όσο το δυνατό περισσότερα χρήματα μπορούσαμε από το νέο ΕΣΠΑ, για να μπορέσουν να γίνουν και να υλοποιηθούν περισσότερα έργα. Αυτό ως δυναμική μας έφερε με συνεννόηση και συνεργασία με τις Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να οδηγηθούμε στο να ολοκληρωθούν και τα μεγάλα έργα υποδομών που τρέχουν, τον Μάρτιο του ’17. Να επιταχύνουμε, να διαπραγματευτούμε συμβάσεις που δέσμευαν τη χώρα, που είχαν ήδη αναθεωρηθεί μια φορά, που ήταν πάρα πολύ δυσμενείς».
Για την Ιόνια Οδός ανέφερε πως θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2017 και θα λειτουργεί μεγάλο μέρος από το Φθινόπωρο. Από 410 εκατομμύρια ευρώ τελικά θα στοιχίσει 174 εκατομμύρια ευρώ. Η Ε65 θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τις Θεσσαλικές πόλεις. Το συνολικό κόστος, υπογράμμισε, δεν θα ξεπερνάει τα 67 εκατομμύρια ευρώ από τα 250 εκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν στον προηγούμενο σχεδιασμό της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα Τέμπη, η Ολύμπια Οδός, η Πατρών – Κορίνθου και η έξοδος για το Ξυλόκαστρο