Η χώρα μας, μαζί με τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, αντιτίθεται στην κατάργηση του πλαισίου προστασίας των ευάλωτων καταναλωτών (π.χ. Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο), θεωρώντας ότι η κοινωνική πολιτική δεν είναι αυτή που δημιουργεί προβλήματα στην αγορά και στον ανταγωνισμό.
Για τη χώρα μας ένα τέτοιο μέτρο θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα στους καταναλωτές καθώς επιδοτούνται μέσα από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας όχι μόνο οι οικονομικά ασθενέστεροι αλλά και οι κάτοικοι των ελληνικών νησιών, οι οποίοι διαφορετικά θα πλήρωναν «χρυσή» την κιλοβατώρα στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.
ΑΣΕΠ: 2.213 μόνιμες θέσεις σε φορείς του Δημοσίου – Οι αιτήσεις, οι θέσεις και τα προσόντα
Σύμφωνα με το υπουργείο, υπέρ της κατάργησης των επιδοτήσεων τάσσεται κυρίως η Γερμανία, αλλά και άλλες χώρες της ΕΕ. Πάντως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματεύεται με τα κράτη μέλη τον χρόνο εφαρμογής της νέας πολιτικής, προτείνοντας αρχικά ένα περιθώριο δέκα ετών, αν και υπάρχουν αντιρρήσεις για ένα πιο σφιχτό πλαίσιο υλοποίησης που μπορεί να φθάνει και τα πέντε χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση καθίσταται σαφές ότι η περιβόητη διασύνδεση των νησιών, που παραμένει εδώ και πολλά χρόνια ένα μεγαλόπνοο σχέδιο, πρέπει να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχει δώσει η κυβέρνηση ώστε να μη βρεθούν οι κάτοικοι των νησιών προ εκπλήξεων. Υπενθύμιζεται ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης η πρώτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Σε ο,τι αφορά το μικρό καλώδιο σύνδεσης μεταξύ Κρήτης και Πελοποννήσου προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το 2020 για να ακολουθήσει το 2023 η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα.
Επίσης σε ο,τι αφορά τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας ο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκης έχει δεσμευθεί ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα θα παρουσιάσει τη νέα πολιτική που θα περιλαμβάνει και τις νέες κλίμακες χρέωσης.