Υποψήφιοι
Τα τέσσερα σχήματα που συμμετείχαν, με βάση τη σειρά υποβολής φακέλων, είναι τα εξής:
1. Τέρνα – Vinci – Siemens «TVS»
2. J&P Αβαξ – Ghella – Alstom
3. Ακτωρ – Ansaldo – Hitachi rail
4. FCC – Archirodon – Μυτιληναίος
Ο βασικός κορμός του έργου μήκους 13 χλμ., περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς, ενώ αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 220.000 επιβάτες ημερησίως. Ωστόσο, υπάρχει αίτημα κατοίκων το οποίο και μελετά η Αττικό Μετρό, για να διευρυνθεί με έναν επιπλέον σταθμό, μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης και συγκεκριμένα στην οδό Πάρνηθος.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, «η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της Γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής, προϋπολογισμού δημοπράτησης για την πρώτη φάση 1,45 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε.».
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό στη σχετική της ανακοίνωση εκφράζει την ικανοποίησή της για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ σημειώνει ότι η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Αττικής.
Ντόμινο…
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός μετατέθηκε τρεις φορές. Αρχικά ήταν να διεξαχθεί στις 30 Ιουνίου, μετά προγραμματίστηκε για τις 17 Ιουλίου, έπειτα για τις 31 Ιουλίου αλλά τελικά πραγματοποιήθηκε χθες 10 Αυγούστου.
Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών και όπως υπολογίζεται θα γίνει στις αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ. Οπως αναφέρει η Αττικό Μετρό, αναμένεται να δρομολογηθεί τον προσεχή Νοέμβριο με την κατάθεση φακέλου μεγάλου έργου στην Ε.Ε. Καταρχήν συμφωνία υπάρχει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία έχει δεχτεί να αυξήσει τη γραμμή χρηματοδότησης στο έργο από 50%, που ήταν μέχρι σήμερα η χρηματοδοτική συμβολή στα έργα μετρό, σε 70%.
Χαρακτηριστικά
Δίκτυο 13 χλμ. με 14 σταθμούς
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Αλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13 χλμ. και 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. Εξετάζεται, όμως, η προσθήκη ενός σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευαστούν:
* Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ. με μηχανήματα ΤΒΜ.
* Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
* Δέκα φρέατα.
* Ενα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
* Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν από το σταθμό Αλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
* Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για τη λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου