Ήταν η φωνή της λογικής στο συγκρότημα, ο άνθρωπος που παρέμεινε όρθιος στη δεκαετία του ’90, όταν ο Ντέιβ Γκάχαν είχε παραδοθεί στην ηρωίνη, ο Μάρτιν Γκορ στο αλκοόλ και ο Αλαν Γουάιλντερ εγκατέλειπε. Ο θάνατός του θα μπορούσε να σημάνει το τέλος της ένδοξης πορείας των Depeche Mode.
«Δεν είχα συνειδητοποιήσει ακριβώς την απώλειά του παρά μόνο όταν στην κηδεία του ήρθε ο Ντάνιελ Μίλερ, ο ιδιοκτήτης της δισκογραφικής μας εταιρίας, ο άνθρωπος που υπέγραψε το πρώτο μας συμβόλαιο και πίστευε σ’ εμάς σε κάθε στιγμή. Πέσαμε στην αγκαλιά του εγώ και ο Μάρτιν και κλαίγαμε σαν παιδιά. Ήμασταν οι τρεις μας. Ο άνθρωπος αυτός μας ξέρει από την εφηβεία μας, σχεδόν 40 χρόνια.
Είναι όλη η ενήλικη ζωή μου», λέει ο Ντέιβ Γκάχαν σε πρόσφατη συνέντευξή του στον «Guardian» και συνεχίζει: «Για ένα διάστημα ήμουν σίγουρος ότι δεν ήθελα να συμμετέχω άλλο στους Depeche Mode. Όταν όμως με πήρε τηλέφωνο ο Μάρτιν και μου είπε “συνεχίζουμε, έτσι;”, απάντησα καταφατικά σχεδόν χωρίς να το σκεφθώ».
Μόνο μουσική
Από την πλευρά του, ο Μάρτιν Γκορ δεν θεώρησε ότι με τον θάνατο του Φλέτσερ θα γραφόταν ο επίλογος του συγκροτήματος. «Σκεφτόμουν ότι καλό θα ήταν να αναβάλουμε για λίγο τις ηχογραφήσεις και όλες τις δραστηριότητες, αλλά αποφάσισα ότι καλύτερο θα ήταν να επικεντρωθούμε στη μουσική, σε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε. Αυτό θα έπαιρνε το μυαλό μας από τον θάνατο του Αντι», τονίζει.
Και κάπως έτσι προέκυψε ο νέος δίσκος των Depeche Mode με τίτλο «Memento Mori», που κυκλοφορεί σήμερα στα ράφια των δισκοπωλείων και στις ψηφιακές πλατφόρμες.
«Αν υπάρχει κάτι θετικό από τον θάνατο του Αντι, που δεν υπάρχει, είναι ότι μείναμε οι δυο μας με τον Ντέιβ Γκάχαν να αποφασίζουμε για την τύχη αυτού του γκρουπ. Ετσι, εγώ και ο Ντέιβ ήρθαμε πιο κοντά από άλλες φορές, μιλούσαμε περισσότερο στο τηλέφωνο, ακόμα και στο FaceTime, πράγματα που δεν γίνονταν ποτέ στο παρελθόν», υπογραμμίζει ο Μάρτιν Γκορ.
«Memento Mori» είναι η υπενθύμιση του αναπόδραστου του θανάτου και ο Γκορ, γράφοντας τα τραγούδια πριν από τον θάνατο του Φλέτσερ, δεν ήθελε να αλλάξει το παραμικρό μετά το τραγικό γεγονός. «Ο θάνατος του Αντι επιβεβαίωσε μέσα μου ότι πρέπει να συνεχίσουμε με αυτόν τον τίτλο και αυτά τα τραγούδια.
Διάσημοι… χωρισμοί μέσα στο 2024!
Με την ιδέα ότι πρέπει να εκμεταλλευθούμε κάθε στιγμή που είμαστε ζωντανοί γιατί η ζωή είναι μικρή. Είναι, αναμφισβήτητα, ένα σημαντικό μήνυμα, που έγινε ακόμα πιο σημαντικό με τον θάνατο του Αντι», λέει ο Μάρτιν Γκορ. «Ανυπομονούσα να μπω στο στούντιο και να δώσω στα τραγούδια του Μάρτιν χρώμα, να τα ανεβάσω σε άλλο επίπεδο, σε εκείνο που ο Φλέτσερ, αν ζούσε, θα έλεγε: “Αφήστε τα τώρα.
Είναι εντάξει. Μην τα κάνετε πιο πολύπλοκα απ’ ό,τι είναι ήδη”», λέει ο Ντέιβ Γκάχαν, ο οποίος στράφηκε εκ νέου στον γυμναστή του εν όψει της νέας παγκόσμιας περιοδείας τους. Τριάντα χρόνια μετά το άλμπουμ τους με τις περισσότερες πωλήσεις, το «Violator», οι Depeche Mode συνεχίζουν να κάνουν όλο και μεγαλύτερες περιοδείες με κάθε νέο τους δίσκο.
«Η καινούργια περιοδεία που θα κάνουμε θα είναι μάλλον η μεγαλύτερη που έχουμε κάνει ποτέ, ενώ η προηγούμενη ήταν και αυτή η μεγαλύτερη από όσες είχαμε κάνει έως τότε. Φαίνεται πως κάθε φορά που βγαίνουμε στον κόσμο, μας παρακολουθούν όλο και περισσότεροι», διαπιστώνει ο Μάρτιν Γκορ.
Αμφιβολίες
Κι όμως, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ο Ντέιβ Γκάχαν δεν ήταν και τόσο σίγουρος ότι ήθελε να συνεχίσει να τραγουδάει στις αρένες όλου του κόσμου με τους Depeche Mode. «Έμεινα σπίτι όσο ποτέ στο παρελθόν, δεν έγραφα κάποιο δίσκο και περνούσα τον χρόνο μου με την οικογένεια, τη γάτα μου και τους φίλους μου.
Ήμουν χαρούμενος να ακούω μουσική, να παίζω στην κιθάρα τραγούδια άλλων και δεν είχα την επιθυμία να κάνω καινούργια πράγματα. Ξεκίνησα με τους Depeche Mode στα 18 μου χρόνια και πλέον σκεφτόμουν ότι πέρασα αρκετά. Οταν με πήρε τηλέφωνο ο μάνατζέρ μας για να μου ανακοινώσει ότι πλησιάζει ο καιρός για νέο δίσκο, του εξέφρασα τις αμφιβολίες μου», λέει ο Γκάχαν.
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Την περασμένη Πέμπτη οι Depeche Mode ξεκίνησαν τη νέα περιοδεία τους από το Σακραμέντο και από τις 16 Μαΐου συνεχίζουν στην Ευρώπη για να ολοκληρώσουν λίγο πριν από τα Χριστούγεννα στο Λος Αντζελες. «Θα είναι περίεργα χωρίς τον Φλέτσερ στη σκηνή. Ήταν ο πιο ενθουσιώδης θαυμαστής των Depeche Mode εκεί πάνω.
Ήξερε ότι έκανε την καλύτερη δουλειά του κόσμου. Είναι σαν να έχεις κερδίσει το λαχείο χίλιες φορές και ο Φλέτσερ το γνώριζε πολύ καλά αυτό», λέει ο Ντέιβ Γκάχαν.
Ειδήσεις σήμερα