Επειδή οι νέοι δεν μπαίνουν εύκολα σε καλούπια, ακολουθούν όμως πρότυπα και είδωλα μέσα από το Διαδίκτυο στην εποχή μας, κάποια κολέγια και πανεπιστήμια στις ΗΠΑ έχουν «στρατολογήσει φοιτητές για να επηρεάσουν τον νεαρόκοσμο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να ακολουθούν τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας (χρήση μάσκας, αποστάσεις, αποφυγή μεγάλων συγκεντρώσεων κ.λπ.).
Σε πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΗΠΑ γίνεται εκστρατεία για την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού, αλλά το Πανεπιστήμιο του Μισούρι πρωτοπορεί. Εχει αναθέσει σε έξι φοιτητές, ανάμεσα στους οποίους η Εριν Μαρκίνο και ο Κέιλεμπ Πούρμαν, να επηρεάσουν με όποιον τρόπο μπορούν τους συμφοιτητές τους υπέρ των μέτρων για την αποφυγή μόλυνσης με τον κορονοϊό. Είναι οι λεγόμενοι «Ινφλουένσερς κατά κορονοϊού» (Covid influencers), που ακολουθούν απλώς την τακτική των χρηστών του Διαδικτύου που επηρεάζουν ομάδες ανθρώπων (κυρίως για μόδα, συμπεριφορές, συνήθειες).
Ο πρωτοετής Κέιλεμπ Πούρμαν κοιτάζει την κάμερα φορώντας μάσκα και λέει «Γεια σας παιδιά, σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς είναι σημαντικό να παραμένουμε σταθεροί στα μέτρα… Για αυτούς που δεν την παλεύουν, το Πανεπιστήμιο του Μισούρι έχει συμβουλευτικό κέντρο». Αυτό είναι ένα από τα βιντεάκια που ανεβαίνουν στη σελίδα του πανεπιστημίου, ενώ σε άλλα, φοιτητές προτρέπουν τους φίλους τους να μην ξεχνούν τη μάσκα, την αυστηρή υγιεινή και τις αποστάσεις. Η Εριν Μαρκίνο, μια άλλη φοιτήτρια, αναρτά στα social media φωτογραφίες δικές της αλλά και της παρέας της. Ολοι φορούν μάσκες και υπερθεματίζουν για τη χρήση τους.
Το Πανεπιστήμιο του Μισούρι κατέβαλε 10.300 δολάρια σε καναδική εταιρία για να επιλέξει τους έξι φοιτητές. Κατέφυγε στη λύση αυτή, καθώς η κατάσταση με τα θετικά κρούσματα είχε αρχίσει να ξεφεύγει από τον έλεγχο. Στις 5 Σεπτεμβρίου, κατέγραφε 680 ενεργά κρούσματα κορονοϊού. Ομως η εκστρατεία, μάλλον αποδίδει, αφού την Παρασκευή τα ενεργά κρούσματα είχαν μειωθεί στα 95.
ΕΟΔΥ: 547 νέες εισαγωγές με covid-19, 16 νέες διασωληνώσεις, 17 θάνατοι
«Οι φοιτητές δεν διαβάζουν τις λεπτομέρειες και τα ψιλά γράμματα των επιστολών…, δεν ακούνε ούτε τις ομιλίες κάποιων καθηγητών ή ειδικών. Ακούνε όμως και προσέχουν τους φίλους τους, τους άλλους φοιτητές ή όσους ακολουθούν στα social media», τονίζει ο Κρίστιαν Μπέιζι, επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του Πανεπιστημίου του Μισούρι. Επίσης, είναι γνωστό ότι πολλοί φοιτητές αναλαμβάνουν επί πληρωμή την προώθηση προϊόντων από εταιρίες, μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες και τους λογαριασμούς τους. Τώρα θα το κάνουν για την αντιμετώπιση της νόσου Covid-19 που σαρώνει στις ΗΠΑ.
Το «πανεπιστημιακό μάρκετινγκ» είναι άλλωστε πολύ διαδεδομένο στην Αμερική. Οι δίδυμες Μπρούκλιν και Μπέιλιν Μακ Νάιτ, που έχουν εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και το YouTube, πληρώνονται από το Πανεπιστήμιο Baylor για να προβάλλουν το εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου φοιτούν. Τον Αύγουστο, οι αδελφές γνωστοποίησαν μέσω του Instagram ότι είναι θετικές στον κορονοϊό, αλλά ταυτόχρονα έκαναν συνεχείς αναρτήσεις για την ασφάλεια του πανεπιστημίου τους, επαναλαμβάνοντας ότι κόλλησαν τη νόσο Covid εκτός του Μπέιλορ. Τη μέθοδο των Covid influencers φοιτητών ακολουθούν πια και το Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ, αλλά και το Temple, καθώς οι φοιτητές αποδεικνύονται οι καλύτεροι «πρεσβευτές» των Ιδρυμάτων για να επηρεάσουν τους φοιτητές με σύντομα μηνύματα, κωδικοποιημένα στη νεανική γλώσσα συνεννόησης.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr