Με ένα φιλόδοξο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας στοχεύεται η βελτιστοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου σε λιμάνια μεγάλης επιβατικής κίνησης, ώστε να υπάρξει ασφαλής επιβίβαση και μετεπιβίβαση των επιβατών, να αποφεύγονται οι ταυτόχρονες αναχωρήσεις – κυρίως- και η πίεση στις αφίξεις στα δημοφιλή λιμάνια.
Μήνας-κλειδί για την προκήρυξη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη δημιουργία χρονοθυρίδων (slots) στα λιμάνια φαίνεται πως είναι ο Σεπτέμβριος. Η σκέψη και η πρόταση ανήκει στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, και είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην ελληνική θαλάσσια συγκοινωνία.
Πρακτικά, μέσα από την πλατφόρμα οι ακτοπλοϊκές εταιρίες θα διεκδικούν την ώρα αναχώρησης – κυρίως- των πλοίων τους, δίνοντας οικονομικές προσφορές για τις ώρες με υψηλό ενδιαφέρον. Τα slots είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, με τις εταιρίες να εξασφαλίζουν τα περιζήτητα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες στα λιμάνια μέσω πλειστηριασμού.
Θετική ήταν η ανταπόκριση από την ομοσπονδία των ναυτικών, την ΠΝΟ, η οποία μετά τη συνάντηση που είχε πριν από μερικές ημέρες με τον υπουργό ανέφερε ότι η θέσπιση συστήματος χρονοθυρίδων (slots), στο πρότυπο των αερομεταφορών θα δώσει οριστική λύση στο ζήτημα των εγκρίσεων των δρομολογίων.
Πάτρα: Παρέμβαση εισαγγελέα για το bullying κατά 17χρονου σε σχολική εκδρομή
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη κατακυρώσει σε εταιρία το έργο «Εξειδίκευση αντικειμένου για τη δημιουργία συστήματος χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)», στο πλαίσιο της πράξης «Μελέτες, Εμπειρογνωμοσύνες, Τεχνικοί Σύμβουλοι 2021-2027 της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» του Προγράμματος Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027.
Το αντικείμενο του έργου συνίσταται στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου για τον προσδιορισμό του αντικειμένου και των επιμέρους ζητημάτων που αφορούν τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων Θαλάσσιων Λιμένων για την κίνηση της ακτοπλοΐας στους λιμένες της χώρας.
Μέχρι και σήμερα οι ώρες αναχώρησης των πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά συζητούνται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο εγκρίνει ή απορρίπτει τις προτάσεις των δρομολογίων των εταιριών, μέσα σε θυελλώδεις, συνήθως, συνεδριάσεις.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Πηγή κερδοφορίας για τα αεροδρόμια και μάχη μεγάλου ανταγωνισμού για τις εταιρίες είναι η διεκδίκηση των πιο πολυπόθητων θέσεων που έχουν δεσμευτεί για μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή (slots). Τα slots δεσμεύονται συνήθως δύο φορές τον χρόνο (τη θερινή και τη χειμερινή περίοδο) και κλείνονται συνήθως για την επόμενη σεζόν. Υπάρχει μια αρχή που ελέγχει ό,τι γίνεται στα αεροδρόμια και από την οποία ζητούν όλες οι εταιρίες τις θέσεις. Κάθε εταιρία πληρώνει ένα συγκεκριμένο ποσό για τις ώρες που είναι κάθε αεροσκάφος στο έδαφος. Οσο μικρότερο είναι αυτό το διάστημα τόσο πιο φθηνό είναι το slot.
Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής/αγοραπωλησίας slots μεταξύ των εταιριών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα δύο slots στο Heathrow του Λονδίνου που άλλαξαν χέρια για 75 εκατομμύρια δολάρια το 2016.
Ειδήσεις σήμερα
Πρέβεζα: Μαχαίρωσαν άνδρα στη γιορτή της σαρδέλας
Αθήνα: Συγκλονίζει βίντεο ντοκουμέντο- Ένοπλη ληστεία σε πρακτορείο τυχερών παιχνιδιών
Κερατσίνι: Αναζητούν τους δράστες με τις χειροβομβίδες – Απαντήσεις από τις κάμερες ασφαλείας
Χαλκιδική: Φθορές σε όχημα του ΣΔΟΕ προκάλεσε εργαζόμενος μαγαζιού
Famagusta-Netflix: Η απάντηση του Κύπριου προέδρου στο τουρκικό παραλήρημα