Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα προγραμματισμένα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι «το Μετρό τελειώνει και το “fly over” (στην περιφερειακή οδό) ξεκινά», ενώ γνωστοποίησε ότι οι επόμενες γεωτεχνικές εργασίες (στο fly over) θα γίνονται βράδυ, ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακή επιβάρυνση και ότι το επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί «νέα task force με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να αντιμετωπίσουμε όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα στην πόλη». Πρόσθεσε δε, ότι εφαρμόζεται με συνέπεια, συνέχεια και σταθερότητα ο προγραμματισμός του υπουργείου και για άλλα δημόσια έργα, όπως τα αντιπλημμυρικά και οι 17 σχολικές μονάδες.
Την ικανοποίησή του για την πορεία του έργου σύνδεσης της 6ης προβλήτας, το οποίο «ήταν για δέκα χρόνια πραγματικά σταματημένο και πλέον έχει φτάσει στη φάση της ολοκλήρωσης», εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, περιγράφοντας τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες του πρότζεκτ, που εξαιτίας του «άσχημου» υπεδάφους χρειάστηκε να υποστηριχθεί με πολλές εργασίες υπογείως. Συνολικά, χρειάστηκε να τοποθετηθούν 12-15 χιλιόμετρα φρεατοπασάλων και 75 χλμ χαλικοπασάλων και να κατασκευαστούν 20 βάθρα, πάνω στα οποία θα «καθίσει» η προβλεπόμενη γέφυρα. Η κατασκευή της υποδομής, όπως διευκρίνισε, έχει προχωρήσει σε μήκος 1,5 χλμ, στο τμήμα από το λιμάνι ως την οδό Αγίας Βαρβάρας, ήτοι το έργο έχει φτάσει στα μισά της γέφυρας. «Οι εργασίες που έχουν γίνει υπογείως είναι τρεις φορές το έργο που φαίνεται σε ανάπτυξη» είπε χαρακτηριστικά. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και είναι πρότζεκτ- «γέφυρα» με το επόμενο ΕΣΠΑ, με συμβατικό προϋπολογισμό 26 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν είχε κατασκευαστεί μόνο ο ένας κλάδος της γέφυρας, ο δεξιός, ενώ η ολοκλήρωση του δεύτερου, (κατεύθυνση από τον ΠΑΘΕ προς το λιμάνι), μήκους περίπου 3,5 χλμ., είχε «παγώσει» λόγω προβλημάτων στους σχετικούς διαγωνισμούς. Την κατασκευή του ανέλαβε το 2021 η ΑΚΤΩΡ. Με βάση στοιχεία, που είχαν ανακοινωθεί παλαιότερα, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης έργου, με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς την 6η προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω της οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.
Χάρη στο έργο, θα αποσυμφορηθεί η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης, καθώς τα οχήματα μεταφορών με κατεύθυνση το λιμάνι θα εκτρέπονται πριν από τη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα την ομαλότερη και ασφαλέστερη ροή τους, ενώ θα αποφορτιστεί και το τοπικό οδικό δίκτυο από την κίνηση βαρέων φορτηγών. Στη σημασία του έργου αναφέρθηκε σήμερα και ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γεώργιος Κωνσταντόπουλος. «Το έργο θα διευκολύνει αφάνταστα τον επιχειρηματικό κόσμο στη Θεσσαλονίκη. Η σύνδεση αυτή ήταν ένα όνειρο για πολλούς και γίνεται πραγματικότητα. Οι μεταφορές θα είναι πολύ εύκολες πλέον» δήλωσε.
Το συνολικό έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην άτυπη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με την 6η προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή έξι μεγάλων τεχνικών (γεφυρών), συνολικού μήκους 1,37 χλμ, καθώς και έργα οδοποιίας για την υλοποίηση των προσβάσεων στην οδογέφυρα και την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του τοπικού οδικού δικτύου της βιομηχανικής περιοχής Καλοχωρίου.
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Τα αναδρομικά 11 μηνών για επικουρικές – Δώρα έως 4.004 ευρώ σε όλα τα Ταμεία [πίνακες]
Debate: Απόψε η τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών – Ποιες οι θεματικές ενότητες
Υπόθεση Παπαγεωργίου: Οι δύο συλλήψεις ανοίγουν δρόμο για εντοπισμό της σορού του Μάριου