Το Eleftherostypos.gr «ξετυλίγει το κουβάρι» των μετακινήσεων και γράφει αναλυτικά όλα συνέβησαν από το πρωί σήμερα και αφορούν τις μετακινήσεις των πολιτών σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας μιλάει για το «ξήλωμα της κάλτσας» το 2010, αλλά και το τι κατάσταση επικρατεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο εν έτη 2024.
Εισαγγελική έρευνα για την ακινητοποίηση συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Αρχικά, το μεσημέρι της Τρίτης (17/12) με έγγραφο από την Εισαγγελία Εφετών Θεσσαλονίκης ζητήθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών η διεξαγωγή έρευνας σχετικά με την ακινητοποίηση συρμού ανάμεσα σε δύο σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να χρειαστεί το απόγευμα του Σαββάτου (14/12) που έλαβε χώρα το περιστατικό να χρειαστεί οι επιβάτες να κινηθούν μέσα στη σήραγγα με τα πόδια και να εξέλθουν από καταπακτές στην οδό Εγνατία.
Έτσι, η εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από το Τμήμα Ασφαλείας Λευκού Πύργου, με στόχο να εξακριβωθεί αν στοιχειοθετούνται τα αδικήματα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς και της έκθεσης.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έρευνας θα αναζητηθούν τα εξής:
• Για ποιο λόγο πραγματοποιήθηκε διακοπή ρεύματος και γιατί δεν έγινε άμεση επανεκκίνηση της λειτουργίας.
• Αν υπάρχει υπαιτιότητα κι αν έγινε ασφαλής απομάκρυνση του κόσμου από τον χώρο.
• Αν οι συνοδοί των συρμών διαθέτουν τη σχετική εκπαίδευση για να απομακρύνουν τους πολίτες και ειδικά ανθρώπους που κινούνται με αναπηρικά αμαξίδια ή αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
Παράλληλα, για το περιστατικό αναμένεται να κληθούν και μάρτυρες, προκειμένου να καταθέσουν και να προσκομίσουν έγγραφα που θα τους ζητηθούν.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του έργου, τόνισε ότι δεν κινδύνευσε κανένας και ότι ενεργοποιήθηκαν όλα τα σχετικά πρωτόκολλα ασφαλείας, ενώ μάρτυρες ανέφεραν ότι η διακοπή ηλεκτροδότησης διήρκησε πάνω από 1,5 ώρα.
Εισαγγελική έρευνα για τον εκτροχιασμό του «Μουντζούρη» στο Πήλιο
Μετέπειτα, και λίγη ώρα αργότερα μετά την παρέμβαση εισαγγελέα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ήρθε νέα εισαγγελική παρέμβαση για τον εκτροχιασμό του «Μουντζούρη» στο Πήλιο από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας του Βόλου.
Συγκεκριμένα, διατάχθηκε προκαταρκτική, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια του εκτροχιασμού του τρένου και αν αυτό οφείλεται σε ανθρώπινη παράλειψη, ενώ και σε αυτή την περίπτωση θα αναζητηθούν επιβάτες για να καταθέσουν. Επίσης, θα γίνει έρευνα και για το ποιες ενέργειες θα έπρεπε να είχαν γίνει και τυχόν δεν έγιναν, προκειμένου να είχε αποφευχθεί το συμβάν.
Πώς έγινε ο εκτροχιασμός του «Μουτζούρη»
Το παραδοσιακό τρένο στο Πήλιο, ο «Μουτζούρης», εκτροχιάστηκε το Σάββατο (14/12) το απόγευμα, στο πρώτο του δρομολόγιο για το χειμερινό δρομολόγιο. Το ατύχημα συνέβη μετά τη γέφυρα Ντε Κίρικο, κοντά στον σταθμό των Μηλεών, όπου ένας βράχος έπεσε στη σιδηροδρομική γραμμή. Ως αποτέλεσμα το τελευταίο βαγόνι εκτροχιάστηκε, αφού έφυγε εντός γραμμής ο ένας άξονας.
Κλήρωση Τζόκερ (17/12): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν
Έπειτα, λεωφορεία που μίσθωσε ο δήμος Νοτίου Πηλίου και η Hellenic Train μετέφεραν στον σιδηροδρομικό σταθμό των Λεχωνίων τους 37 επιβάτες του «Μουτζούρη».
Προαστιακός: Επιβάτες έκαναν τους… ζογκλέρ για να βγουν από συρμό
Επιπροσθέτως, ακόμη ένα περιστατικό που προκάλεσε εντύπωση σημειώθηκε στον Προαστιακό στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στον σταθμό «Παιανία Κάντζα», όπου επιβάτες φαίνεται σύμφωνα με βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας να μπαίνουν και να βγαίνουν από τον συρμό σκύβοντας κάτω από… κάγκελα.
Ο συρμός φτάνει στον σταθμό κανονικά, παρόλα αυτά σταματάει σε λάθος σημείο και οι επιβάτες γίνονται… ζογκλέρ, για να περάσουν από το σίδερο, με αποτέλεσμα ιδίως για τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας να υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να τραυματιστούν μιας και υπάρχει και η υψομετρική διαφορά της αποβάθρας με τον συρμό, εκτός του κενού.
Σιδηροδρομικοί: Ικανοποίηση για τις ανακοινώσεις του Υπουργείου – Περιμένουμε προσλήψεις
Με όλα αυτά τα περιστατικά να λαμβάνουν χώρα ανά σύντομα χρονικά διαστήματα το Eleftherostypos.gr επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Γιάννη Ντίτσα, ο οποίος ανέφερε αρχικά ότι χαιρετίζει την κίνηση που έκανε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, για τη σύμπραξη των φορέων ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ.
«Η συγκεκριμένη ενέργεια ήταν μία πάγια θέση μας, ώστε να μιλάμε για έναν ενιαίο δημόσιο και ασφαλή σιδηρόδρομο. Διαχρονικό μας έτοιμα από το 2010 είναι να δημιουργηθεί ένα καθεστώς δημοσίου φορέα απ’ όλες τις εταιρείες και τους φορείς, και με την ενοποίηση της Hellenic Train φυσικά, η οποία βρίσκεται σε ιδιωτικό καθεστώς» σημείωσε ο πρόεδρος.
Όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ο κ. Ντίτσας τόνισε στο Eleftherostypos.gr ότι «μιλάμε για παθογένειες, οι οποίες είναι διαχρονικές τα τελευταία 30 χρόνια. Έγινε το δυστύχημα των Τεμπών και μέσα σε λίγους μήνες έγιναν όλα εκείνα που θα έπρεπε να γίνουν τα τελευταία 15 χρόνια. Ωστόσο, δεν υπήρξε συνέχεια μετά τις σφοδρές κακοκαιρίας όπως τον «Ντάνιελ», με αποτέλεσμα να υπάρξουν εκ νέου προβλήματα».
Ακόμη, ο ίδιος αναφέρθηκε και στην πρόσφατη κακοκαιρία «Βora», με αποτέλεσμα να κλείσει λόγω πλημμύρας το τούνελ του ΟΣΕ στα Τέμπη, όπου μέσα σε λίγες ημέρες το προσωπικό του ΟΣΕ κατάφερε να συνδέσει και πάλι τη Βόρειο με τη Νότιο Ελλάδα, αλλά και να επανέλθει το εμπορευματικό έργο της Hellenic Train σε κίνηση με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει μεγάλο αντίκτυπο και στην ελληνική οικονομία.
«Η αποκατάσταση στα Τέμπη με το πλημμυρισμένο τούνελ πρέπει να πιστωθεί στους λίγους εργαζόμενους που έχουν απομείνει στον Οργανισμό. Από το 2010 που άρχισε το «ξήλωμα της κάλτσας» στις εταιρείες του σιδηροδρόμου, έφυγαν πάνω από 2.500 σιδηροδρομικοί και με τα μνημόνια δεν μπορούσαν να γίνουν προσλήψεις» συμπλήρωσε ο Γιάννης Ντίτσας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Σιδηροδρομικών έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ για 140 άτομα σε ειδικότητες στο πεδίο, όπως σταθμάρχες, τεχνίτες και κλειδούχους. «Απ’ ότι ενημερωθήκαμε από τον κ. Σκούρα έχουν ανακοινωθεί άλλες 100 θέσεις για τον σιδηρόδρομο για τον 2025, ωστόσο πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί ο πρώτος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για να προχωρήσει ο νέος.
Σε θετικό κλίμα το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού Τομέα
Κατά τη χθεσινή (16/12) συνεδρίαση που συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς για την επίλυση των σιδηροδρομικών προβλημάτων στη χώρα, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας είπε κατά τη συνεδρίαση της ακρόασης φορέων του σχεδίου νόμου για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι «τα σιδηροδρομικά προβλήματα της χώρα είναι διαχρονικά και απαιτούν να εργαστούμε με μεθοδικότητα, συνέπεια, σύνεση, επιμονή και υπομονή για να επιλυθούν. Υφίσταντο και πριν τα Τέμπη και έγιναν πολύ πιο ορατά με την σιδηροδρομική τραγωδία».
Ακόμη, ο Υπουργός τόνισε ότι το Νομοσχέδιο είναι ένα βήμα πριν τη σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν φτάνει και θα πρέπει να υλοποιηθούν πολλά ακόμη που είναι εντεταγμένα στο σχέδιο δράσης.
Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στις αναφορές ότι υπάρχουν αυξημένα περιστατικά ασφαλείας στους σιδηροδρόμους, απορρίπτοντας αυτούς τους ισχυρισμούς με στοιχεία σε βάθος δεκαετίας. «Το 2023 ήταν 17 τα σοβαρά καταγεγραμμένα συμβάντα συμπεριλαμβανομένου και του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών. Το 2022 ήταν 29, το 2021 ήταν 56, το 2020 ήταν 53, το 2019 ήταν 79 , το 2018 ήταν 74, το 2017 ήταν 84, το 2016 ήταν 71, το 2015 ήταν 76 , το 2014 ήταν 81, το 2013 ήταν 58. Πριν το δυστύχημα των Τεμπών είχαμε 500 σιδηροδρομικά συμβάντα, αλλά μετά τα Τέμπη ευλόγως και ορθά αναδεικνύεται το κάθε περιστατικό».
Όσον αφορά το Νομοσχέδιο, ο υπουργός, Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε πως «αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, δεν είναι αίολο και εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική την οποία έχουμε και πλέον την συζητούμε κάθε δίμηνο με του Ευρωπαίους. Είναι το κείμενο σχέδιο δράσεων που εδράζεται σε πέντε πυλώνες, έχει ξεκινήσει να υλοποιείται και το χαιρετίζει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Ήδη, πρόσθεσε ο υπουργός, «έχουμε υποβάλλει και ένα δεύτερο σχέδιο δράσεων και η αποτίμηση των ευρωπαϊκών οργάνων ήταν θετική».
Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι εκτός από το οργανωτικό σχέδιο για τους σιδηροδρόμους απαιτούνται πόροι και για υποδομές, για αυτό σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει, το αμέσως προσεχώς διάστημα έπονται έργα ύψους 1,4 δισ. ευρώ. Σχετικά με την εκπαίδευση ανέφερε πως σε συνεργασία με Πανεπιστήμια αναλαμβάνουμε ήδη πρωτοβουλίες για την διαχείριση ασφάλειας, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας καθώς και μια σειρά άλλων όπως εκπαιδεύσεις μηχανοδηγών, τήρησης πρωτοκόλλων.
Οι θέσεις των φορέων για το νομοσχέδιο
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης τόνισε ότι «το νομοσχέδιο αυτό με την ενοποίηση των οργανισμών, κυρίως του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, έρχεται να απλοποιήσει και να συντομεύσει την υλοποίηση των έργων», «γίνεται η εξοικονόμηση προσωπικού των δύο εταιρειών. Η νέα εταιρεία που δημιουργείται είναι μεταβατικού σχήματος και «θεωρό ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα δώσει τη δυνατότητα να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σαν φορείς στην ολοκλήρωση σιδηροδρομικών έργων».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός ανέφερε ότι το παρόν σχέδιο νόμου κινείται στη σωστή κατεύθυνση και με βρίσκει σύμφωνο διότι με την ψήφιση και εφαρμογή του επιτυγχάνεται ο στόχος της ενοποίησης των δραστηριοτήτων για την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής που σήμερα είναι κατανεμημένη στις δύο εταιρείες με τη διάκριση του ενεργού, μη ενεργού και νέου δικτύου, ώστε η άσκηση αυτών και η εποπτεία να ανήκουν σε ένα ενιαίο εταιρικό σχήμα που θα αποτελέσει η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ Παναγιώτης Μπαλωμένος υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο κινείται ανεπιφύλακτα προς την σωστή κατεύθυνση, θα υπάρξει καλύτερος έλεγχος και συντονισμός όλου του τροχαίου υλικού από τον διαχειριστή υποδομής, η ΓΑΙΑΟΣΕ συνεπώς, θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των ακινήτων τα οποία διαχειρίζεται.
Ο πρόεδρος της του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων Γιώργος Δριτσάκος αναφέρθηκε στις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μεταξύ των οποίων είναι η ενίσχυση της ανεξαρτησίας, η πρόσληψη δύο μετακλητών υπαλλήλων για το Γραφείο του Προέδρου και του Αναπληρωτή Προέδρου, κάποιες οργανικές βελτιώσεις στα Τμήματα, την πρόβλεψη επιπρόσθετης αποζημίωσης για τους ερευνητές ατυχημάτων, αλλά και η αύξηση του προσωπικό του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ώστε να ανέλθει στα 36 άτομα, εκ των οποίων οι 15 θα είναι οι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων και οι 9 θα είναι διερευνητές σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννα Τσιαπαρίκου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η συγχώνευση του ΟΣΕ της ΕΡΓΟΣΕ και του κλάδου τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ δεν μπορεί παρά να αναγνωριστεί ως μια γενναία και δύσκολη απόφαση, που, έστω και τώρα, μπορεί να συνεισφέρει θετικά στην αναδιοργάνωση και ενίσχυση του σιδηροδρόμους. Βεβαίως δεν φτάνει αυτό. Η απόφαση αυτή θα πρέπει να συνοδευτεί και με άλλες γενναίες αποφάσεις. Τόνισε πως « ο ελληνικός σιδηρόδρομος οφείλει και έχει καθήκον, προς την ελληνική κοινωνία, να μαζέψει τα συντρίμμια του, να σηκωθεί και να ανακάμψει. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί ένα πρώτο θετικό βήμα και ως τέτοιο πρέπει να το χαιρετήσουμε. Απαιτείται, όμως, τεράστια προσπάθεια από την ελληνική πολιτεία, η οποία πρέπει να προχωρήσει και σε άλλες πρωτοβουλίες, περαιτέρω νομοθέτηση, άμεση στελέχωση των φορέων, ενίσχυση της χρηματοδότησης του ΟΣΕ, επιτάχυνση των έργων, νέες επενδύσεις για επέκταση νέων γραμμών και ανάταξη του υπάρχοντος δικτύου. Επίσης, απαιτείται τεράστια προσπάθεια από τις διοικήσεις των φορέων -βάζοντας πρώτα τον εαυτό μου και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων- αλλά και από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν επιδείξει απαράμιλλη αντοχή και αφοσίωση και θα πρέπει να τους ευχαριστήσουμε γι’ αυτό».
Ο Νομικός Σύμβουλος του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Αλεπάκος δήλωσε στην Επιτροπή ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν την ΑΠΑ κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, ΠΟΣ – ΜΣΤ Γιάννης Ντίτσας ανέφερε πως η Ομοσπονδία «χαιρετίζει και θεωρεί ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση» σημειώνοντας ότι «αποτελούσε και αποτελεί ανέκαθεν θέση της Ομοσπονδίας η ύπαρξη ενός ενιαίου δημόσιου σιδηροδρόμου, ο οποίος θα λειτουργεί με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας επιτελώντας το κοινωνικό έργο στον τομέα των επιβατικών μεταφορών και στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών με στρατηγικές συμμαχίες, ώστε εμείς να εκτελούμε την μεταφορά αγαθών, πράγμα που είναι το αντικείμενο μας μέσα στο περιβάλλον που έχει ήδη διαμορφωθεί» Επισήμανε ότι «οι χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι γνωστές από το χρόνο της ίδρυσης και της εγκατάστασής του στην Ελλάδα, ωστόσο έγιναν έντονες από το 2007 όταν εφαρμόσθηκε ο διαχωρισμός του σιδηροδρόμου σε εταιρείες υποδομής και εκμετάλλευσης. Τόνισε πως «μετά την τραγωδία των Τεμπών είναι επιτακτική η ανάγκη άμεσων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, ώστε να αποφευχθεί το καθεστώς της «εργασιακής ομηρίας» και ταυτόχρονα οι προσλήψεις των εργαζομένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών να μετατραπούν σε μόνιμες» Σχετικά με τις αλλαγές που θα προκληθεί από τις συγχωνεύσεις των δύο εταιρειών σημείωσε πως «η έλλειψη μεταβατικού οργανογράμματος δημιουργεί ανασφάλεια στους εργαζόμενους της απορροφώμενης εταιρείας, εάν δηλαδή θα έχουν τη θέση ευθύνης τους, την οποία κατείχαν μέχρι σήμερα» .
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Βασίλειος Βελαώρας είπε ότι ο σιδηρόδρομος, για να λειτουργεί με αξιοπιστία και να προσφέρει σοβαρές υπηρεσίες στους πολίτες, πρέπει να έχει ενιαία έκφραση και καθετοποιημένη λειτουργία. Επισήμανε ότι «η απόφαση της κυβέρνησης σήμερα, για την ένταξη – απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ όσον αφορά το τροχαίο υλικό, όπως αυτή προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, για εμάς τους εργαζόμενους κινείται μεν σε σωστή κατεύθυνση, όμως δυστυχώς δεν είναι ολοκληρωμένη. Μετά και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είναι προφανές ότι εμείς ως εργαζόμενοι, που όλα τα προηγούμενα χρόνια ζητούσαμε και ζητάμε ενιαία έκφραση, εκσυγχρονισμό του δικτύου και του τροχαίου υλικού, επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου και συνδυασμένες μεταφορές, είχαμε δίκιο. Και όλοι όσοι σχεδίασαν και υλοποίησαν προγράμματα για εμάς χωρίς εμάς, δυστυχώς, απέτυχαν παταγωδώς» ζήτησε να δοθεί έμφαση στο έμψυχο δυναμικό του ΟΣΕ και όχι να συνεχίζονται αν εργάζονται με μνημονικούς μισθούς.
Η πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε» Δάφνη Προβοπούλου υποστήριξε ότι η συνένωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ παρουσιάζεται ως πανάκεια, το φάρμακο που θα διορθώσει το πλήθος των προβλημάτων του σιδηροδρόμου και αναρωτήθηκε μήπως όμως, με τον τρόπο που γίνεται, δηλαδή, δια της απλής συγκόλλησης, τελικά γίνεται συνένωση των παθογενειών; Διότι το νομοσχέδιο δεν περιγράφει τίποτε περισσότερο από μία μετονομασία του ΟΣΕ και μια συγχώνευση με απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ. Προσλήψεις δεν βλέπουμε, χρηματοδότηση δεν βλέπουμε, αντίθετα, με όσα προβλέπονται παρακάτω για τους ρυθμιστικούς φορείς μεταφορών». Προχώρησε σε σειρά προτάσεων και κατέληξε λέγοντας ότι «η προχειρότητα, η γενικολογία και η αοριστία του νομοσχεδίου μας υποψιάζει, είτε για την ύπαρξη κάποιας μυστικής ατζέντας, είτε για την ανυπαρξία ουσιαστικού σχεδίου. Αμφότερα εξίσου επικίνδυνα».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Δημήτρης Πετρόπουλος, παρατήρησε ότι το ζητούμενο είναι να διαμορφωθεί ένα πεδίο στη δημόσια διοίκηση για την υπεράσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα του σιδηροδρόμου, ένα πλαίσιο επιμόρφωσης και εξειδίκευσης για τους εμπλεκόμενους υπαλλήλους, ανάπτυξης μιας κουλτούρα στο συλλογικό δυναμικό του δημοσίου για να μπορέσει να επιβλέψει ουσιαστικά τις διαδικασίες Το νομοσχέδιο σε αυτά δεν δίνει απαντήσεις.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Αθανάσιος Τσιάνος κάνοντας προτάσεις ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το νομοσχέδιο κινείται στην σωστή κατεύθυνση, πρσθέτοντας πως «η ουσιαστική εφαρμογή των διαδικασιών αναδιάρθρωσης και διάκριση αρμοδιοτήτων των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, η εξειδίκευση παρεμβάσεων και η σύνταξη συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων, αποτελούν επιμέρους στόχους που είναι αναγκαίο να επιτευχθούν σταδιακά κατά την επόμενη δεκαετία, προκειμένου να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά και να αλλάξει η κουλτούρα για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η οποία σήμερα είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το οδικό δίκτυο».