Αύριο παίρνουν τη σκυτάλη οι υποψήφιοι οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) με την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (Γενικής Παιδείας). Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σήμερα, Πέμπτη, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, το οποίο είναι μάθημα Γενικής Παιδείας. Τα θέματα των Νέων Ελληνικών, που αφορούσαν τα οφέλη του εθελοντισμού, είναι ΕΔΩ.
Tα θέματα, σε μία πρώτη εκτίμηση της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, ήταν βατά. Υπενθυμίζεται πως το θέμα που «έπεσε» στην Έκθεση αφορούσε τον Εθελοντισμό, ωστόσο, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, το θέμα εξέπληξε την πλειοψηφία των διαγωνιζόμενων, καθώς θεωρούσαν δεδομένο πως θα πρέπει να αναπτύξουν κείμενο για τον τουρισμό».
Πανελλήνιες 2023: Οι απαντήσεις στα θέματα από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
1η δραστηριότητα
Α1. Σύμφωνα με το δοθέν απόσπασμα ο εθελοντισμός προσφέρει στο άτομο
που τον ασκεί οφέλη, στην ψυχική του υγεία, αλλά και στην κοινωνική του
ζωή. Πιο συγκεκριμένα, από ψυχολογικής ματιάς, μέσα από την εθελοντική
εργασία το άτομο καταφέρνει να αντέχει περισσότερο στην ψυχολογική πίεση
του εργασιακού του περιβάλλοντος, αλλά και βοηθάται να απαλλαγεί από τα
προσωπικά του προβλήματα που τον βασανίζουν. Επίσης, η συμμετοχή του σε
ένα νέο κοινωνικό σύνολο του προσφέρει το σπάνιο, πλέον, αίσθημα της
αισιοδοξίας και της ψυχικής πληρότητας. Τέλος, κοινωνικά, η ένταξη σε
εθελοντική ομάδα προσφέρει την δυνατότητα απόκτησης νέων γνώσεων και
ικανοτήτων μέσα από την συναναστροφή με νέα πρόσωπα, αλλά και βοηθά
στην ενδυνάμωση του ομαδικού πνεύματος του ατόμου.
2 η δραστηριότητα
Α2.α. Δομή παραγράφου:
θεματική πρόταση: “Καθώς η εθελοντική εργασία…γνώριζαν ποτέ ότι είχαν”
σχόλια/λεπτομέρειες: “Κοινωνικοποιούνται, έρχονται σε
επαφή…προβλημάτων.”
κατακλείδα: “Γενικότερα, ο εθελοντισμός…στη ζωή μας.”
Α2.β.
ομαδική: συλλογική
ενισχύεται: ενδυναμώνεται
αδράνεια: στασιμότητα/παθητικότητα
3 η δραστηριότητα
Α3
Προτεινόμενος τίτλος: Ο εθελοντισμός ως θεμέλιο της κοινωνικής μας συμβίωσης
Παραδείγματα – Είδη εθελοντικής δράσης:
1) Εθελοντισμός στον τομέα της υγείας ( αιμοδοσία, δωρεά οργάνων )
2) Οικολογικός εθελοντισμός
3) Κοινωνικός – Πολιτιστικός εθελοντισμός ( σύλλογοι γραμμάτων και
τεχνών, χορευτικά)
4) Ευπαθείς ομάδες ( μετανάστες, , Α.Μ.Ε.Α, τρίτη ηλικία, κακοποιημένες
γυναίκες κ.α)
5) Παιδικός εθελοντισμός (ορφανοτροφεία, στέγες φιλοξενίας)
6) Εκκλησιαστικός εθελοντισμός ( διανομή συσσιτίου)
7) Φιλοζωικός εθελοντισμός (περίθαλψη και φροντίδα ανέστιων ζώων)
Ρόλος του Σχολείου:
- Βιωματική αγωγή μέσα από εθελοντικές δράσεις
- Ανάπτυξη πρωτοβουλιών των ομάδων εκπροσώπησης (συνέδρια, ημερίδες
ευαισθητοποίησης, αρθρογραφία σε σχολικές εφημερίδες,ψηφίσματα) - Συνέργιες με τοπικές ΜΚΟ για την ανάδειξη του παραπάνω σκοπού
- Ανάδειξη του σχολείου της καινοτομίας και της περιβαλλοντικής
ευαισθητοποίησης - Ένταξη πνευματικών ανθρώπων σε δράσεις αφύπνισης των ηθών
- Αντισταθμιστική αγωγή στο σχολείο (ανάδειξη ισότητας και ίσων
ευκαιριών) - Ουμανιστική αγωγή (ενίσχυση του σχολείου των ηθών και όχι μόνο της
γνωσιοκεντρικής μονομέρειας).
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
1η δραστηριότητα
Το ποιητικό υποκείμενο με θεματικό πυρήνα «τους άστεγους», θίγει κι άλλα
επιμέρους θέματα, που περιστρέφονται γύρω από το διαχρονικό αυτό
φαινόμενο. Ειδικότερα, αναφορικά με το θέμα των αστέγων «Και στους
άστεγους που μαζεύονται βρίσκει ένα καταφύγιο για τη νύχτα/ Κάνοντας
εκκλήσεις στους διαβάτες.» επισημαίνεται το πρόβλημα αρκετών
συνανθρώπων, που στερούνται όχι μόνο στέγης, αλλά αναγκάζονται να
απευθύνουν έκκληση για βοήθεια, καταφεύγοντας στην επαιτεία. Επιπλέον,
εντοπίζεται το θέμα της εκμετάλλευσης «Δε συντομεύει έτσι η εποχή της
εκμετάλλευσης», αποκαλύπτοντας την οξεία κριτική ματιά του ποιητή. Τέλος,
ακτίδα αισιοδοξίας αφήνει η αξία του εθελοντισμού «Για μια νύχτα τους
φυλάγεις απ’ τον άνεμο».
2η δραστηριότητα
Β2
α) Ο Μπ. Μπρέχτ, προκειμένου να παρουσιάσει διαχρονικά ζητήματα όπως
αυτό της φτώχειας, αλλά και του εθελοντισμού αξιοποιεί σχήματα λόγου στην
ποιητική αυτή φόρμα. Συγκεκριμένα, με την μεταφορική και κατ’ επανάληψη
χρήση της λέξης «καταφύγιο» αποδίδεται παραστατικά η ανάγκη σωτηρίας
των άστεγων.Έπειτα, με την εικόνα «Στη γωνιά της 26ης Οδού και του
Μπροντγουαίη/Στέκει ένας άντρας κάθε βράδυ τους μήνες του χειμώνα»
αισθητοποιείται οπτικά στην φαντασία του αναγνώστη η μορφή του
ανήμπορου συνανθρώπου. Καταληκτικά, εντοπίζεται η επανάληψη του στίχου
«Δε συντομεύει έτσι η εποχή της εκμετάλλευσης», για να δοθεί έμφαση στο
κοινωνικό πρόβλημα.
β) Στους στίχους του ποιήματος παρατηρείται εναλλαγή α΄, β΄ και γ΄
προσώπου. Ήδη από τον πρώτο κιόλας στίχο η χρήση του πρωτοπρόσωπου
«Ακούω», αποκαλύπτει τον προσωπικό, εξομολογητικό τόνο που επιχειρεί να
προσδώσει το ποιητικό υποκείμενο στο ποίημα, αντιλαμβανόμενο την
δυσάρεστη όψη της κοινωνικής πραγματικότητας. Η πραγματικότητα αυτή,
ωστόσο αποδίδεται σε γ΄ πρόσωπο «στέκει», « βρίσκει», «βρίσκουνε», για να
αποδώσει με τρόπο αντικειμενικό, ουδέτερο και τυπικό την κατάσταση, ενώ με
το β΄ πρόσωπο «σαν διαβάσεις», «μην κλείσεις» απευθύνει με αμεσότητα και
έντονη τη διάθεσή του για διάλογο με τον αναγνώστη, έκκληση για
προβληματισμό.
3η δραστηριότητα
Β3. Η άποψη που διατυπώνει το ποιητικό υποκείμενο στους στίχους 9-16 είναι,
στην ουσία , αισιόδοξη, κατά τη γνώμη μου. Παρά την επισήμανση μιας
δυσμενούς κατάστασης, εκφράζεται ένα ελπιδοφόρο μήνυμα. Η ζωή των
αστέγων είναι σκληρή, άθλια, όμως έστω λίγοι άνθρωποι με αποθέματα
ανθρωπιάς προσφέρουν καταφύγιο τουλάχιστον για μια νύχτα σε αστέγους,
προφυλάσσοντάς τους από τις καιρικές συνθήκες και τους κινδύνους. Αυτοί
αποτελούν την ελπίδα για το μέλλον!
Το ποιητικό υποκείμενο με βεβαιότητα διαπιστώνει ότι με μεμονωμένες
εθελοντικές πράξεις ανθρωπιάς δεν εξαλείφεται η εκμετάλλευση, που αποτελεί
τη βαθύτερη αιτία του προβλήματος των αστέγων. Έμμεσα, κάνει μια έκκληση
στους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν την εκμετάλλευση μέσα στην
κοινωνία και να αγωνιστούν ενάντια σε αυτήν. Συμφωνώ με το ποιητικό
υποκείμενο, γιατί μόνο με τη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς αδικίες,
ανισότητες και εκμετάλλευση θα πάψουν να υφίστανται άστεγοι που βιώνουν
συνθήκες εξαθλίωσης. (Ενδεικτικές απαντήσεις)
Πανελλήνιες 2023: Χωρίς προβλήματα η εξέταση των Νέων Ελληνικών στα ΕΠΑΛ
Χωρίς προβλήματα διεξήχθη η σημερινή (1/6), πρώτη ημέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα Επαγγελματικά Λύκεια, σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου Παιδείας.
Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται σήμερα, Πέμπτη, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, το οποίο είναι μάθημα Γενικής Παιδείας. Τα θέματα στα οποία εξετάζονται θα γίνουν γνωστά σε λίγη ώρα.
Υπενθυμίζεται ότι η φετινή έναρξη των Πανελλαδικών έρχεται μετά από δύο ημέρες ταλαιπωρίας για μία μερίδα των αποφοίτων των λυκείων, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τη Δευτέρα τις ενδοσχολικές εξετάσεις, όπως ήταν προγραμματισμένο, εξ αιτίας κυβερνοεπιθέσεων στο σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων και των μεγάλων καθυστερήσεων που αυτές προκάλεσαν. Ωστόσο, τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχαν διαβεβαιώσει τιες προηγούμενες ημέρες ότι η πλατφόρμα του ΕΔΥΤΕ -που δέχθηκε τις κακόβουλες επιθέσεις- «είναι απολύτως διακριτή από το σύστημα μετάδοσης θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων».
Αρχή εξετάσεων και για τα γυμνάσια
Σήμερα, Πέμπτη, αρχίζουν και οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των γυμνασίων. Οι εξετάσεις τους θα διαρκέσουν μέχρι τις 15 Ιουνίου.
Πανελλήνιες 2023: Αρχίζουν σήμερα στα ΕΠΑΛ, την Παρασκευή στα ΓΕΛ – Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα και τα SOS
Οι εξετάσεις ξεκινούν σήμερα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και τη 2α Ιουνίου για τους μαθητές των ΓΕΛ και θα ολοκληρωθούν μαζί με τα ειδικά μαθήματα στις 29 Ιουνίου. Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις έχουν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι θα γίνουν με υπηρεσιακό υπουργό Παιδείας, τον πρώην πρύτανη και ομότιμο καθηγητή του ΕΚΠΑ, Χρήστο Κίττα, και εν μέσω εκλογών, καθώς στις 25 Ιουνίου, όταν θα προσέλθουν οι πολίτες και πάλι στις κάλπες, θα διενεργούνται ακόμα οι εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα.
Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΛ
- Παρασκευή, 2/6/2023 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας
- Τρίτη, 6/6/2023 Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά, Βιολογία Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Ο.Π. Σπουδών Υγείας
- Πέμπτη, 8/6/2023 Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
- Δευτέρα, 12/6/2023 Ιστορία, Φυσική, Οικονομία Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑΛ
- Πέμπτη, 1/6/2023 Νέα Ελληνικά
- Σάββατο, 3/6/2023 Μαθηματικά (Άλγεβρα)
- Τετάρτη, 7/6/2023 Ανατομία- Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
- Παρασκευή, 9/6/2023 Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
- Σάββατο, 10/6/2023 Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ), Στοιχεία Μηχανών
- Τρίτη, 13/6/2023 Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ, Ναυτικές Μηχανές
- Πέμπτη, 15/6/2023 Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ ΙΙ), Ψηφιακά Συστήματα
- Παρασκευή, 16/6/2023 Στοιχεία Ψύξης-Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών, Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
Πανελλήνιες 2023: Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
- Σάββατο, 17/6/2023 Αγγλικά 10.00 πμ
- Δευτέρα, 19/6/2023 Γερμανικά 8.30 πμ
- Τρίτη, 20/6/2023 Ελεύθερο Σχέδιο 8.30 πμ
- Τετάρτη, 21/6/2023 Γραμμικό Σχέδιο 8.30 πμ
- Πέμπτη, 22/6/2023 Αρμονία 8.30 πμ
- Παρασκευή, 23/6/2023 Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων 16.30 πμ
- Σάββατο, 24/6/2023 Μουσική Αντίληψη και Γνώση 12.30 πμ
- Δευτέρα, 26/6/2023 Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία 8.30 πμ
- Τρίτη, 27/6/2023 Γαλλικά 8.30 πμ
- Τετάρτη, 28/6/2023 Ισπανικά 8.30 πμ
- Πέμπτη, 29/6/2023 Ιταλικά 8.30 πμ
Σημειώνεται πως φέτος, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες μεταβολές στον τρόπο διεξαγωγής των Πανελλήνιων εξετάσεων συνολικά. Θα εφαρμοστεί για τρίτη χρονιά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, όπως και το Παράλληλο Μηχανογραφικό για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Τα αποτελέσματα (βάσεις) αναμένεται να ανακοινωθούν και φέτος νωρίς, προς τα τέλη Ιουλίου, όπως έγινε και πέρυσι.
Πανελλήνιες 2023: Τα 10 SOS που πρέπει να ξέρετε
1 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Εκθεσης αφορά το σύνολο των υποψηφίων, καθώς είναι κοινό και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Φέτος, προστίθενται 5 επιπλέον μονάδες στο ερώτημα της περίληψης (από το σύνολο των 100). Συνολικά, η περίληψη πλέον θα βαθμολογείται έως 20 μονάδες, με τη Β’ κατηγορία ερωτήσεων να «χάνει» 5 μονάδες. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, το ερώτημα της περίληψης μπορεί να γίνει αρκετά απαιτητικό για τους υποψηφίους ανεβάζοντας τον πήχη δυσκολίας ανάλογα με το κείμενο που θα επιλεγεί προς εξέταση.
2 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ
Για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών, του 1ου επιστημονικού πεδίου, οι υποψήφιοι θα έχουν φέτος μία ακόμα αλλαγή στη βαθμολόγηση. Μέχρι πέρσι, στο μάθημα των Αρχαίων αποδίδονταν 60 μονάδες στο γνωστό κείμενο, το οποίο θεωρητικά είναι πιο βατό, και 40 μονάδες στο άγνωστο κείμενο. Από φέτος, οι μονάδες χωρίζονται σε 50 και 50, στο σύνολο των 100, με το επίπεδο δυσκολίας, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, να ανεβαίνει για τους υποψηφίους του εν λόγω επιστημονικού πεδίου. Σημειώνεται ότι το 1ο επιστημονικό πεδίο θεωρείται ένα από τα πιο ανταγωνιστικά, καθώς κάθε χρόνο καταγράφεται υψηλή συμμετοχή υποψηφίων, χωρίς όμως να υπάρχει η αντίστοιχη προσφορά θέσεων.
3 ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Για τρίτη χρονιά εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ένα μέτρο που αποτελεί «κόφτη» για τους υποψηφίους με χαμηλές επιδόσεις. Η ΕΒΕ προκύπτει από τον μέσο όρο της επίδοσης των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο και του συντελεστή που έχει ορίσει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα μεταξύ 0,80 και 1,20. Για παράδειγμα, στο 2ο επιστημονικό πεδίο των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών πέρσι ο «κόφτης» της ΕΒΕ για τα τμήματα που είχαν ορίσει τον χαμηλότερο συντελεστή, δηλαδή το 0,80, ήταν το 8,36 (σ.σ.: όποιος υποψήφιος είχε γράψει χαμηλότερα αποκλειόταν από την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), ενώ για τα τμήματα που είχαν ορίσει τον ανώτατο συντελεστή, δηλαδή το 1,20, το όριο κάτω από το οποίο αποκλειόταν ο υποψήφιος από την είσοδό του στο τμήμα ήταν το 14,25.
Φέτος, κάποια πανεπιστημιακά τμήματα επέλεξαν να δυσκολέψουν τους υποψηφίους, ανεβάζοντας τον συντελεστή. Τα τμήματα με τη μεγαλύτερη άνοδο είναι αυτά της Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας στη Λάρισα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της Φυσικοθεραπείας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, τα οποία από το χαμηλότερο επίπεδο, 0,80, που είχαν θέσει πέρσι, ανέβασαν τον συντελεστή στο υψηλότερο επίπεδο, στο 1,20.
Δημοφιλή τμήματα, όπως το Μαιευτικής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ανέβασαν τον πήχη με συντελεστή 1,10 έναντι 1,00 πέρσι, το Νοσηλευτικής του ΕΛΜΕΠΑ με συντελεστή 1,00 έναντι 0,90 πέρσι και το Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με συντελεστή 0,90 έναντι 0,80 πέρσι.
4 ΠΟΛΛΑΠΛΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Μία ακόμα διαφοροποίηση των δύο τελευταίων ετών είναι οι διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικό μάθημα και πανεπιστημιακό τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι ένας υποψήφιος ανάλογα με το τμήμα που διεκδικεί θα έχει διαφορετικό μέσο όρο, καθώς κάθε πανεπιστημιακό τμήμα «πριμοδοτεί» διαφορετικό μάθημα. Για παράδειγμα, η Νομική Αθήνας πριμοδοτεί το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων με 30% συντελεστή, ενώ η Νομική Θεσσαλονίκης έχει ισομοιράσει το βάρος σε όλα τα μαθήματα με συντελεστή 25%. Σημειώνεται ότι η απόκλιση μπορεί να αφορά από κάποιες δεκάδες μέχρι κάποιες εκατοντάδες μόρια.
5 ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
Οκτώ τμήματα «ανοίγουν» στο μηχανογραφικό για τους υποψηφίους του 4ου επιστημονικού πεδίου. Τα τμήματα αυτά παραμένουν «ανοιχτά» και για τους υποψηφίους του 2ου και του 3ου επιστημονικού πεδίου: Περιβάλλοντος με έδρα τη Μυτιλήνη του Πανεπιστημίου Αιγαίου • Περιβάλλοντος με έδρα τη Λάρισα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας • Περιβάλλοντος με έδρα τη Ζάκυνθο του Ιόνιου Πανεπιστημίου • Κοινωνικής Πολιτικής με έδρα την Αθήνα του Παντείου Πανεπιστημίου • Κοινωνικής Πολιτικής με έδρα την Κομοτηνή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης • Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων με έδρα την Ορεστιάδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης • Αγροτικής Ανάπτυξης με έδρα την Ορεστιάδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης • Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αλλα τρία τμήματα ανοίγουν για το 2ο και το 3ο επιστημονικό πεδίο: Αειφορικής Γεωργίας με έδρα το Αγρίνιο, του Πανεπιστημίου Πατρών • Γεωπονίας με έδρα το Αγρίνιο, του Πανεπιστημίου Πατρών • Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με έδρα το Αγρίνιο, του Πανεπιστημίου Πατρών.
6 ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
Φέτος, οι υποψήφιοι διεκδικούν 68.574 θέσεις σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Οι θέσεις είναι κατά περίπου 150 αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν υπ’ όψιν ότι, λόγω ΕΒΕ, είναι πιθανό να μην καλυφθεί το σύνολο των θέσεων. Ειδικότερα, πέρσι, με σχεδόν τον ίδιο αριθμό εισακτέων, από τους 72.012 υποψηφίους των Γενικών Λυκείων οι επιτυχόντες σε ΑΕΙ ήταν 46.764 και από τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων 5.004.
7 ΣΧΟΛΕΣ ΕΝΣΤΟΛΩΝ
Αλλαγές στον αριθμό εισακτέων είχαν φέτος οι σχολές ενστόλων, με τις Αστυνομικές να έχουν αύξηση επιπλέον 100 θέσεων. Λιγότερες κατά 103 είναι οι θέσεις στις Στρατιωτικές Σχολές αλλά και στο Λιμενικό κατά 43 θέσεις. Οι θέσεις για το Πυροσβεστικό Σώμα δεν παρουσιάζουν καμία μεταβολή σε σχέση με πέρσι, με 170 θέσεις συνολικά στις σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών. Αλλαγή υπάρχει και στην ΕΒΕ της Σχολής Ευελπίδων, η οποία μείωσε τον συντελεστή της από 1,20 στο 1,00, καθώς πέρσι είχαν μείνει κενές πάνω από 103 θέσεις.
8 ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
Στις αρχές Ιουλίου, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα του μηχανογραφικού. Ταυτόχρονα με το μηχανογραφικό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν και το παράλληλο μηχανογραφικό που αφορά την εισαγωγή τους σε δημόσια ΙΕΚ.
9 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου Παιδείας, φέτος η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής θα γίνει στα τέλη Ιουλίου. Πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά ανακοίνωσης των βάσεων λίγες ημέρες μετά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ύστερα από πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, πέρσι. Σημειώνεται ότι παραδοσιακά οι βάσεις εισαγωγής ανακοινώνοντας τα προηγούμενα χρόνια το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
10 Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 10%
Η κατηγορία του 10% αφορά την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς νέα εξέταση, για υποψηφίους που συμμετείχαν στην εξεταστική διαδικασία τα δύο προηγούμενα χρόνια. Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 θα πρέπει να γνωρίζουν ότι διεκδικούν την εισαγωγή τους στο τμήμα επιλογής τους με την ΕΒΕ, έτσι όπως διαμορφώθηκε το 2022. Αντίστοιχα, για τους υποψηφίους του 2021 θα ισχύσει η ΕΒΕ εκείνου του έτους.
Ειδήσεις σήμερα
Κοινωνικός τουρισμός: Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αίτηση