Εορταστικός μποναμάς για το χώρο των κατασκευών, αφού ήδη τροχοδρομούν διαδικασίες για την υλοποίηση τεσσάρων νέων μεγάλων έργων στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Χθες, αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και ειδικότερα για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο ύψους 2 δισ. ευρώ.
Από τη στάση των εταιριών θα εξαρτηθεί και ο χρόνος που θα χρειαστεί για να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές του μεγάλου διαγωνισμού, στον οποίο συμμετέχουν η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.
Παράταση
Επισημαίνεται ότι λίαν προσφάτως το υπουργείο Υποδομών γνωστοποίησε στους τρεις ενδιαφερομένους την ανάγκη για παράταση του χρόνου ισχύος των προσφορών και κατ’ επέκταση των αντίστοιχων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης μέχρι τις 7 Μαρτίου 2024. Υπενθυμίζεται ότι για το σκέλος Χερσόνησος – Νεάπολη ύψους 290 εκατ. ευρώ ανάδοχος έχει ήδη ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ιntrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2024.
Υπογραμμίζεται ότι o ΒΟΑΚ έχει προβλεφθεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης με περίπου 427 εκατ. ευρώ, κονδύλι που εξασφαλίστηκε για την κατασκευή του, με τα οποία καλύπτεται το σκέλος της δημόσιας συμμετοχής.
Επέκταση
Εν τω μεταξύ, χθες υποβλήθηκαν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά. Επίσης κατατέθηκαν συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι (τμήμα Μακρακώμη – Τυμφρηστός), ενώ υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου αναβάθμισης του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο Τμήμα Ανω Λιόσια – Μέγαρα.
Ειδικότερα υψηλό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για τα δύο μεγάλα έργα Ιωάννινα – Κακαβιά και Μακρακώμη – Τυμφρηστός.
Αμαλιάδα: Χειροπέδες σε 35χρονο που κατηγορείται για παιδική πορνογραφία
Για το μεν πρώτο έργο προσφορές έδωσαν οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ.
Αντίστοιχα για το Μακρακώμη-Τυμφρηστός οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ, ΤΕΚΑΛ-TRACE-ΕΛΙΚΑ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ.
Σημειώνεται ότι το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ (με προαίρεση), είναι μήκους 70 χλμ. και αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Αξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον Νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Οφέλη
Το έργο μεταξύ άλλων θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Οσον αφορά το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι, Μακρακώμη – Τυμφρηστός, η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται σε 161,29 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.