Οπως είπε, έχουν κατατεθεί συνολικά 132 σχετικές αιτήσεις από πανεπιστήμια του εξωτερικού, τις οποίες θα αξιολογήσει η αρμόδια Αρχή, η ΕΘΑΑΕ. Μεταξύ αυτών, συγκαταλέγονται κορυφαία ιδρύματα, όπως το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια και το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, το ETH, η Χαϊδελβέργη, το Imperial κ.ά., γεγονός που επιβεβαιώνει και στην πράξη τη διεθνή απήχηση των ελληνικών ΑΕΙ.
Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια θα λάβουν ενίσχυση ύψους 20 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο στήριξης των συμπράξεων με ξένα πανεπιστήμια για μεταπτυχιακούς τίτλους.
Σε σχέση με τις 60 ενδεικτικές προτάσεις για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών μεταξύ ελληνικών δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και μεγάλων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του εξωτερικού, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων οι εξής:
– Το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια με τα Πανεπιστήμια Παντείου, Θεσσαλίας, Δημοκρίτειο, Μακεδονίας και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με τίτλους πρότασης: Παγκόσμια Κίνα, ανθρωπιστική δράση και συμπεριληπτική διαχείριση προκλήσεων της δημόσιας και ενιαίας υγείας, Ιατρική ακρίβειας στην Ανάπτυξη της ψυχικής υγείας, κινητικότητα και υπηκοότητα, θεωρία και πράξη, ψυχική υγεία, σχολείο και Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς και υπολογιστική δημοσιογραφία και Τεχνητή Νοημοσύνη.
– Το Χάρβαρντ με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και πρόταση την: Εξατομικευμένη Ιατρική στις πολυπαραγοντικές οφθαλμικές παθήσεις μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης.
– Το Πανεπιστήμιο του Γέιλ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πρόταση τις: Περιβαλλοντικές επιστήμες και παγκόσμια δημόσια υγεία.
– Το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας με προτάσεις: για καινοτομία, τεχνολογία και πολιτισμό, και νοσηλευτική εκπαίδευση αντίστοιχα.
– Το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και πρόταση για τη: Βιομηχανική κατάλυση και βιώσιμη ενέργεια.
– Το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης με το πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας και πρόταση την: κρανιοπροσωπική μηχανική.
Κατά τον απολογισμό της θητείας του στο τιμόνι του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Πιερρακάκης είπε πως από το υπουργείο «θα μου λείψουν όλα: οι άνθρωποι, οι προκλήσεις, τα ατέλειωτα ξενύχτια, οι κρίσιμες αποφάσεις γιατί συχνά τα φώτα του τρίτου ορόφου άναβαν, όπως μέχρι τα ξημερώματα, προκειμένου κάθε μας βήμα να είναι στέρεο και να έχει αντοχή στον χρόνο».
Ακόμα, αναφέρθηκε στους 10.000 μόνιμους διορισμούς -υποσχέθηκε, δε, ότι από το νέο πόστο του θα συνεχίσει «η καλή παράδοση μόνιμων διορισμών»-, στον νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία, στις πολιτικές για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, στο ψηφιακό φροντιστήριο -το οποίο, όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, έχει σημειώσει αύξηση επισκεψιμότητας κατά 500% τις τελευταίες εβδομάδες-, στα Ωνάσεια Σχολεία, στο Διεθνές Απολυτήριο στα πρότυπα σχολεία, στα αθλητικά σχολεία, στην ανακαίνιση σχολικών μονάδων μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», στην εισαγωγή λογοτεχνικών βιβλίων και τη διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
«Να κοιτάξουμε ακόμα περισσότερο την ύλη μέσα από το περιεχόμενο και μέσα από την πρόσβαση όλο και περισσότερων παιδιών στην εκπαίδευση», είπε η νέα υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι «πρέπει να στραφούμε στα εξής: αρχές, πρόγραμμα σπουδών και διαδικασίες μείωσης της γραφειοκρατίας».