Μέλος της μεγάλης εγκληματικής οργάνωσης νόθευσης καυσίμων, έχει μόλις πληροφορηθεί για έλεγχο του ΣΔΟΕ σε συνεργαζόμενο πρατήριο και ζητά από συνεργό του να «ρίξει» με ιό το παράνομο λογισμικό του κυκλώματος. Πρόκειται για απόσπασμα συνομιλίας που καταγράφηκε στο πλαίσιο των ερευνών για την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος.
Το «πειραγμένο» λογισμικό που είχαν δημιουργήσει προγραμματιστές, αλλοίωνε τις μετρήσεις στα συστήματα μέτρησης καυσίμων (αντλιών) αλλά και στο λογισμικό του συστήματος εισροών-εκροών. «Για σήμερα κλειστά όλα», αναφέρει άλλο μέλος του κυκλώματος σε διαφορετικό τηλεφώνημα, δίνοντας το σήμα για «πάγωμα» των παράνομων δραστηριοτήτων υπό τον φόβο ότι θα γίνουν αντιληπτοί από τις Αρχές.
Οπως αποτυπώνεται σε αρκετές συνομιλίες, οι υπεύθυνοι των συνεργαζόμενων πρατηρίων φαίνεται ότι διαρκώς λόγω λαθών στη διαχείριση του λογισμικού παρουσίαζαν προβληματικά ισοζύγια στο σύστημα εισροών-εκροών, με αποτέλεσμα να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τα μέλη του κυκλώματος ζητώντας οδηγίες.
«Εχουμε ένα θέμα με το ισοζύγιο της βενζίνης. Ενώ π.χ. έχουμε κλείσει και το πρόγραμμα τέλος πάντων, ε…, δε μειώνεται», αναφέρει χαρακτηριστικά υπεύθυνος σε βενζινάδικο, περιγράφοντας στη συνέχεια τι δυσκολία διαχείρισης του συστήματος.
Αντίστοιχα προβλήματα αποτυπώνονται και σε άλλη καταγεγραμμένη συνομιλία:
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ: Χθές μπήκε μέσα υπολογιστή, ήταν κολλημένο με αντλία, είχε 40 ευρώ. Βγήκε απόδειξη και από χθες και σήμερα δεν φτιάχνει ισοζύγιο που βάζω βενζίνη. Κατεβαίνει, κατεβαίνει μείον, μπαμ πάλι ανεβαίνει κάνει συν. Δεν ξέρω τι γίνεται. Εμείς δεν μπορώ να κάνω καλό παιχνίδι.
ΜΕΛΟΣ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ: Δεν μπορώ να ξέρω τι έχει γίνει εκεί. Δεν έχει ίντερνετ καταρχάς για να μπω.
Ενδεικτικές είναι οι οδηγίες που δίνει μέλος της οργάνωσης σε συνεργό του:
ΜΕΛΟΣ Α: Και δίνουμε μόνο έτσι.
ΜΕΛΟΣ Β: Και δίνουμε έτσι.
ΜΕΛΟΣ Α: Ναι, για να το πατσίσουμε. Αν μας ζητήσουν απόδειξη την κάτσαμε.
ΜΕΛΟΣ Β: Δεν θα μας ζητήσουν απόδειξη γιατί πολύ απλά θα το τραβήξω θα είναι δικό μου το προϊόν.
ΜΕΛΟΣ Α: Ωραία, η βγάλ’ τους μπιτόνι και ρίξ’ τους στην επόμενη παραγωγή και αυτό γίνεται.
Αλλη συνομιλία αποτυπώνει την εξαπάτηση των πελατών πρατηρίου, καθώς στα οχήματά τους κατέληγαν λιγότερα λίτρα από αυτά που έδειχναν οι αντλίες:
ΜΕΛΟΣ Α: Να σου πω κάτι, επειδή δεν έχω εμπιστοσύνη σε κανέναν εδώ μέσα μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι είναι μηδέν;
ΜΕΛΟΣ Β: Για περίμενε, περίμενε λίγο να δω κάτι. Κατοστάρα βάλατε 26 λίτρα, κρατήσατε 17, μείον 137. Είναι μηδέν στις 21/1.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου 250 πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα τα οποία συνεργάζονταν με το κύκλωμα, έβαζαν 10% έως 30% λιγότερο καύσιμο στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων, από αυτό που επιθυμούσε ο κάθε πελάτης.