Οπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, κεντρικοί οδικοί άξονες δέχονται τα τελευταία 24ωρα τεράστιο όγκο οχημάτων, κάνοντας τους οδηγούς να περιμένουν στωικά να ξεμπλοκάρει το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Ενα από τα μέτρα που εφαρμόζει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής είναι να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο το πρόβλημα και να διατηρεί για περισσότερο χρόνο τα πράσινα φανάρια. Ωστόσο το θέμα παραμένει, με τους ειδικούς να σημειώνουν πως το επόμενο διάστημα, που θα ξεκινήσουν τα έργα στο μετρό, η κίνηση θα αυξηθεί περαιτέρω.
Οπως εξηγεί στον «Ε.Τ.» ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, Κίμωνας Λογοθέτης, παρατηρείται ραγδαία αύξηση οχημάτων στους δρόμους της Αττικής, δεδομένου ότι το καλοκαίρι αγοράστηκαν σε όλη τη χώρα 60.000 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 70% περίπου κυκλοφορεί στην πρωτεύουσα.
Επιβάρυνση σε ώρες αιχμής
Ετερο πρόβλημα, το οποίο επιβαρύνει κυρίως την καρδιά της Αθήνας, είναι η άρση του δακτυλίου, που έχει ως αποτέλεσμα το Κέντρο να είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο κατά τις ώρες αιχμής. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη, πολλοί είναι οι πολίτες που προτιμούν να μετακινούνται με τα δικά τους οχήματα προκειμένου να αποφύγουν το συνωστισμό στα ΜΜΜ. Ετσι, όσοι τα προηγούμενα χρόνια επέλεγαν το μετρό ή τα λεωφορεία για να πάνε στη δουλειά τους, πλέον εξυπηρετούνται με τα Ι.Χ. τους.
Δεδομένου, πάντως, ότι επανέρχεται το χειμερινό ωράριο και ο στόλος του ΟΑΣΑ έχει ενισχυθεί με επιπλέον λεωφορεία, παρατηρείται και σε αυτό το σημείο μια αύξηση, η οποία οδηγεί σε κίνηση στη δεξιά λωρίδα λόγω των συχνών στάσεων επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών.
Αλλος λόγος που ενδεχομένως να πιέζει το Κέντρο της Αθήνας είναι και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και στο κάτω τμήμα της πλατείας Συντάγματος, που «καθυστερούν» τα οχήματα να φύγουν.
Δεν αντέχει η Αττική
Κυλιόμενο ωράριο των εργαζομένων και επιπλέον έργα υποδομών ίσως θα μπορούσαν να εκτονώσουν την κατάσταση, η οποία, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι ειδικοί, είναι μη αναστρέψιμη, αφού η Αττική έχει πολύ περισσότερα οχήματα από αυτά που μπορεί να αντέξει.
Μακροπρόθεσμα, η λύση που προτείνουν είναι η στροφή στα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας και η περιβαλλοντική συνείδηση έτσι ώστε η κατάσταση να καλυτερέψει. Μέχρι τότε όμως τι γίνεται; Οπως εξηγεί στον Ελεύθερο Τύπο ο πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου, «είμαστε ήδη στα επίπεδα του 2019 με πολύ μικρές αυξομειώσεις, εκτός από τον Κηφισό, που έχει περισσότερη κίνηση σταθερά». Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος, «οι ώρες αιχμής φαίνεται να έχουν μεγαλώσει. Συγκεκριμένα, το πρωί, αντί για 8-10, φαίνεται να ξεκινά από τις 7 η πολύ κίνηση στους δρόμους, επηρεάζοντας επί της ουσίας την κυκλοφορία και σε μη ώρες αιχμής».
Εθνική Οδός Αντιρρίου - Ιωαννίνων: Αυτοκίνητο παρέσυρε και σκότωσε 65χρονο
Ποσοτικοί δείκτες
Σύμφωνα με τον κ. Παπαντωνίου, θα πρέπει να συνεχίσει να παρακολουθείται το κυκλοφοριακό στην Αθήνα με ποσοτικούς δείκτες και να βγαίνουν συμπεράσματα προκειμένου να γίνονται παρεμβάσεις σε σημεία που συγκεντρώνεται η μεγαλύτερη κίνηση των οχημάτων.
Ενα ακόμη μέτρο που εφαρμόστηκε με επιτυχία ήταν το κυλιόμενο ωράριο των εργαζομένων κατά την περίοδο της καραντίνας, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο συνωστισμός του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Συγκοινωνιολόγων, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά, καθώς οι διαφορετικές ώρες προσέλευσης των εργαζομένων στις εργασίες τους θα μείωναν το κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα… νεύρα των οδηγών που περιμένουν για ώρα εντός των οχημάτων τους αποτυπώνονται και στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ε.Τ.».
Ενδεικτικά, μόνο στη λεωφόρο Κηφισού παρατηρείται αύξηση 15% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα.
Πόση αύξηση όμως δείχνουν τα στοιχεία των κεντρικότερων δρόμων κατά την ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς την περασμένη Δευτέρα (13/09/2021) σε σχέση με την περσινή (11/09/2020);
Ειδικότερα, καταγράφεται αύξηση στις:
– Λ. Κηφισίας (προς κέντρο): 33%
– Λ. Ποσειδώνος (προς Κέντρο): 9%
– Λ. Βασ. Σοφίας (προς Hilton): 8%
– Λεωφόρο Κηφισού προς Πειραιά 12%
– Ποσειδώνος προς Γλυφάδα: 10%
– Λεωφόρο Βουλιαγμένης (προς Κέντρο) 9%.
Πάντως, συνολικά ο Μ.Ο. της κίνησης έχει αυξηθεί 2,2% αυτή την βδομάδα σε σχέση με την προηγούμενη, με συγκεκριμένους όμως δρόμους να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία που καταγράφει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής δίνονται στην Τροχαία προς αξιοποίηση, ενώ τις φορές που είναι εφικτό -όπως η παράταση του πράσινου σηματοδότη- γίνεται απευθείας από το ΚΔΚ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Σεισμός στην Κεφαλονιά
- Τραγωδία στο Καματερό: Τροχαίο δυστύχημα με δύο νεκρούς
- EuroMed 9: Ποια δρομολόγια του Μετρό δεν θα γίνουν – Τι ανακοίνωσε η ΣΤΑΣΥ
- Κρήτη: Στο ψυχιατρείο ο άνδρας που έριξε χημικό υγρό στα μάτια 18χρονης στα Χανιά
- Παλαιό Φάληρο: Σορός γυναίκας εντοπίστηκε στη θάλασσα
- Επίθεση με βιτριόλι: Νέα μαρτυρία για τα όσα έγιναν την ημέρα της επίθεσης