«Μπορεί να ακούγεται πολύ μεγάλος ο αριθμός των υπαλλήλων σε καραντίνα, επειδή είναι τόσο εκτεταμένα τα προληπτικά μέτρα που παίρνουμε. Όποιος αναφέρει επαφή με άτομο που βρέθηκε θετικό, ακόμη και μέσω τρίτου, αρχίζουμε τις ιχνηλατήσεις, τα τεστ, δεκάδες υπάλληλοι βγαίνουν σε καραντίνα, γιατί πολλοί ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες», δήλωσε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθ. Γιώργος Σκόδρας.
Στο μεταξύ, όπως αναφέρει το GRtimes.gr η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί απασχολεί έντονα και τους υπαλλήλους του Οργανισμού με τον πρόεδρο του ΣΕΟΑΣΘ κ. Γιάννη Δήμκα να δηλώνει ότι σε συνεννόηση με τη διοίκηση ( σ.σ. υπάρχει εκπροσώπηση του Συνδικάτου) πρέπει να βρεθεί τρόπος, για να αποφευχθεί επιδείνωση της κατάστασης, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με το Τμήμα Κίνησης και την εκτέλεση των δρομολογίων, αφού ο Οργανισμός πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και να εκτελεί δρομολόγια ακόμη και με σχεδόν ανύπαρκτη επιβατική κίνηση.
Σχετικά λίγα τα κρούσματα, πολλοί σε καραντίνα
Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στο τελευταίο διήμερο αυξήθηκαν μεν, αλλά όχι δραματικά, αφού από 30 αυξήθηκαν στα 40, αλλά η κατακόρυφη αύξηση ήταν στους εργαζόμενους που τέθηκαν προληπτικά σε καραντίνα, αφού έφτασαν από 150, σε 350 κι΄αυτό επειδή περίπου 150 ανέφεραν επαφές με πρόσωπα που έχουν τον ιό ή αυτά ήρθαν σε επαφή με τρίτα πρόσωπα που βρέθηκαν θετικά, ενώ περίπου επιπλέον 150 άτομα ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Σε αυτούς που βρίσκονται σε καραντίνα, γίνονται δύο τεστ μοριακά, σε δυο χρονικές φάσεις και σταδιακά, εφ’ όσον παραμένουν αρνητικοί, επιστρέφουν στην εργασία.
Σε ό,τι αφορά στα κρούσματα, τα περισσότερα εντοπίσθηκαν σε αμαξοστάσια και διοικητικές υπηρεσίες. Στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης εντοπίσθηκαν 9 κρούσματα σε 244 άτομα και στου Φοίνικα, 4 κρούσματα σε περίπου 200 άτομα.
Σήμερα τα περισσότερα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ είναι κλειστά οι λιγοστοί πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν με το λεωφορείο, προμηθεύονται εισιτήρια είτε από περίπτερα- ψιλικατζίδικα, είτε εντός των οχημάτων.
Στο «κυνήγι» των κρουσμάτων
Το τι αντιμετωπίζουν διοίκηση και εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, σε καθημερινή βάση, περιγράφει ο κ. Σκόδρας δίνοντας μία μόνο μία ιδέα του τι γίνεται.
«Τα εκδοτήρια έκλεισαν εχθές αναγκαστικά γιατί άτομο που δούλευε στη λεγόμενη χρηματαποστολή και συγκέντρωνε τα χρήματα, βρέθηκε θετικός στον ιό. Όλοι οι εργαζόμενοι στο Τμήμα των εκδοτηρίων μπήκαν σε καραντίνα και φυσικά έγινε απολύμανση των εκδοτηρίων. Μετά την απολύμανση, άνοιξαν εννέα εκδοτήρια και πάει άλλο άτομο στη χρηματαποστολή και βγαίνει και αυτό θετικό. Από τη Δευτέρα, που θα υπάρχουν τα αποτελέσματα των τεστ που διενεργήθηκαν, κάποια εκδοτήρια αναμένεται να ανοίξουν εφ’ όσον οι υπάλληλοι που τα λειτουργούν βγούνε αρνητικοί στο τεστ».
«Πάτωσαν» κίνηση και έσοδα
«Έχουμε δημιουργήσει ένα τμήμα διακίνησης των εισιτηρίων με 12 άτομα και 2 εφεδρικά που σε πέντε ώρες έχει καλύψει όλη τη ζήτηση. Δεν υπάρχει κίνηση, τα λεωφορεία κινούνται ουσιαστικά άδεια χωρίς υπερβολή», είπε ο κ. Σκόδρας.
Με 5 επιβάτες, στο ‘14’ της Τούμπας και 8-10 επιβάτες στο ‘10’ της Χαριλάου τις πρωϊνές ώρες «αιχμής», ο ΟΑΣΘ θα είχε κυριολεκτικώς πατώσει αν δεν έμπαιναν εχθές.
Σωτήρια πρόσθετη επιχορήγηση
«Ευτυχώς συνεχίζει να μας στηρίζει ο υπουργός Μεταφορών, είναι σωτήρια για τον Οργανισμό και βασικά για την πόλη της Θεσσαλονίκης, η στήριξη από τον κ. Καραμανλή. Πιστώθηκαν ήδη εχθές 19 εκατ., από τα οποία τα 4 εκατ. είναι μέρος της ετήσιας επιχορήγησης ( σ.σ. 48 εκατ. για το έτος συνολικά) και 15 εκατ. έκτακτης επιχορήγησης. Στο δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου πιστώνονται στον ΟΑΣΘ 44 εκατ. ευρώ.
«Πέραν αυτού, εγκρίθηκε και η κοινωνική πολιτική που είναι 25 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ για το 2020 και άλλα τόσα για το 2021. Το 2021, φυσικά είναι και τα 48 εκατ ευρώ της τακτικής επιχορήγησης. Το θέμα της βιωσιμότητας του Οργανισμού, που ήταν καταχρεωμένος, έχει λυθεί και αν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τις απευθείας αναθέσεις, ύψους περίπου 1 εκατ., που είχε κάνει παρανόμως η προηγούμενη διοίκηση, θα είχε λυθεί το οικονομικό πρόβλημα ενός κατακόκκινου κρατικού φορέα. Θα ρυθμιστεί και το θέμα αυτό. Ο ΟΑΣΘ θα εξοφλήσει τους πάντες, δε θα χρωστάει πουθενά».
Ορισμένα στοιχεία, δείχνουν καθαρά που βρίσκονται τα οικονομικά του Οργανισμού από πλευράς λειτουργικών εσόδων.
Στο 9μηνο, ο ΟΑΣΘ είχε 17 εκατ. ευρώ απώλειες εσόδων, σε σύγκριση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα μίας κακής χρονιάς. Ο Απρίλιος μήνας φέτος είχε έσοδα 184.000 ευρώ, οι καλοκαιρινοί μήνες έδωσαν 700.000-800.000 ευρώ. Υπήρξε μία αύξηση το Σεπτέμβριο στο 1,3 εκατ., που ήταν όμως το 1/3 του περυσινού Σεπτεμβρίου. Χωρίς εξτρά οικονομική στήριξη, ο ΟΑΣΘ θα ήταν τελειωμένος και η Θεσσαλονίκη, εντός πολεοδομικού συγκροτήματος, χωρίς συγκοινωνίες.
Ο κορωνοϊός σκότωσε τον Πίτερ Σάτκλιφ, «o Αντεροβγάλτης του Γιόρκσαϊρ»
Βίντεο σοκ: Οι κραυγές της μητέρας που διασώζεται αλλά έχασε τον 6 μηνών γιο της στη Μεσόγειο
Παρασκευή και 13: Μύθοι και πραγματικότητα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr