Το αργότερο την Τρίτη το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση θα πάρει τον δρόμο του για τη Βουλή με την ψήφισή του να αναμένεται την Τρίτη 28 Ιουλίου. Με ταχείς ρυθμούς, η πολιτική ηγεσία προχωράει, μετά τις νομοθετικές ρυθμίσεις στη δημόσια εκπαίδευση, σε μεταρρυθμίσεις στην ιδιωτική, ώστε να προλάβει την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σε τελικό στάδιο βρίσκεται η σύνταξη του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση, με το σχέδιο νόμου να κατατίθεται στη Βουλή αμέσως μετά το τέλος του καλοκαιριού, με το άνοιγμα της Βουλής.
Η έλευση του νομοσχεδίου στη Βουλή προοιωνίζεται μια «θερμή» εβδομάδα καθώς το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, του οποίου η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε την περασμένη Πέμπτη, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την ομοσπονδία των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση. Στον αντίποδα, η πολιτική ηγεσία υποστηρίζει ότι αναδιαρθρώνει το ασφυκτικό πλαίσιο που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση προκαλώντας κωλύματα και δυσκολίες στα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία επλήγησαν τα προηγούμενα χρόνια από την οικονομική κρίση.
«Με το νομοσχέδιο αυτό αίρονται οι αγκυλώσεις, όπως το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων, με αποτέλεσμα να γίνεται επιτακτική η ανάγκη αλλαγής του παρόντος θεσμικού πλαισίου», σημειώνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.
Η υπουργός απαντάει και στις κατηγορίες για τις αλλαγές που φέρνει στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. «Οι προτεινόμενες διατάξεις έχουν στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και τη στήριξη των εκπαιδευτικών», σημειώνει, ενώ και στο παρελθόν έχει υποστηρίξει ότι το νομοσχέδιο αφουγκράζεται τις ανάγκες πολλών εκπαιδευτικών για μειωμένο ωράριο ή συμμετοχή σε επιπλέον δραστηριότητες με στόχο ένα επιπλέον εισόδημα.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Από την επόμενη σχολική χρονιά τα ιδιωτικά σχολεία θα επωφεληθούν από την απελευθέρωση του ωρολογίου προγράμματος που προβλέπεται στο νομοσχέδιο και δίνει τη δυνατότητα αναμόρφωσης ακόμα και του πρωινού προγράμματός τους. Τα σχολικά κτίρια θα μπορούν να αξιοποιούνται ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι καθώς και τις ημέρες μη λειτουργίας τους με στόχο τη διοργάνωση δραστηριοτήτων.
Για πρώτη φορά, μετά από δεκαετίες, καταργούνται οι διετείς συμβάσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι πλέον θα προσλαμβάνονται με συμβάσεις αορίστου χρόνου που θα υπόκεινται στην κοινή εργατική νομοθεσία. Θεσπίζεται, παράλληλα, η δυνατότητα περιορισμένου ωραρίου εφόσον το αιτηθεί ο εκπαιδευτικός ή δεν συμπληρώνεται το ωράριό του όπως ορίζεται στο διοριστήριο. Το νομοσχέδιο καταργεί και το ασυμβίβαστο των εκπαιδευτικών, που μέχρι πρότινος δεν είχαν τη δυνατότητα να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών ή φροντιστήρια. Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, θα μπορούν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες των σχολείων καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και των ημερών μη λειτουργίας του σχολείου διεκδικώντας επιπλέον εισόδημα.
Στον αντίποδα, η ΟΙΕΛΕ κάνει λόγο για ωράριο-λάστιχο και για «βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας» για τους εκπαιδευτικούς που απασχολούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Πάνω από 200.000 άτομα που φοιτούν σε ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ αναμένεται να επωφεληθούν από τις νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ οι πρωτοβουλίες που αναμένεται να θεσμοθετηθούν θα διευρύνουν τον μαθητικό πληθυσμό που θα κατευθυνθεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια και πειραματικά Δημόσια ΙΕΚ βρίσκονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, ενώ παράλληλα τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης θα αναβαθμιστούν παρέχοντας επανακατάρτιση (reskilling), αναβάθμιση δεξιοτήτων (upskilling), συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, γενική εκπαίδευση ενηλίκων, επαγγελματικό προσανατολισμό και επαγγελματική συμβουλευτική.
Για τους απόφοιτους Γυμνασίου θα ιδρυθούν Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ) διετούς φοίτησης σε συνεργασία υπουργείων, επιμελητηρίων, οργανώσεων εργοδοτών και εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα.
Αναφορικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων προβλέπεται καθιέρωση Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ) το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
-Στο επίπεδο 3 εντάσσονται οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ) και οι Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ.
-Στο επίπεδο 4 τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ).
-Στο επίπεδο 5 τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και το Μεταλυκειακό Ετος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr