Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

«Δεν έρχομαι σε αντιπαράθεση με κανέναν»: Τι απαντά ο Κρητικός ιερέας για την ανάρτηση με τη Θεία Κοινωνία που έγινε viral

Αργοστόλι: Ιερέας κοινωνούσε πιστούς και δέχθηκε πρόστιμο 1500 ευρώ - Κάνει έρανο για να μαζέψει το ποσό

Newsroom eleftherostypos.gr

Η τοποθέτηση του πατέρα Χαράλαμπου Κοπανάκη από την Κρήτη, σχετικά με το αν ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία, συζητήθηκε πολύ και η ανάρτησή του στο Facebook έγινε viral.

Ο ιερέας μίλησε στο neakriti.gr ξεκαθαρίζοντας πως ήταν η προσωπική του άποψη και δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με κανέναν.

Συγκεκριμένα είπε: «Είναι η άποψη μου και έχει απόλυτο έρεισμα στην παράδοση μας. Δεν έρχομαι σε αντιπαράθεση με κανένα, είπα απλά τη γνώμη μου, όπως αυτή προκύπτει από τους αιώνες της εκκλησίας».

Θυμίζουμε πως ο πατέρας Χαράλαμπος Κοπανάκης μεταξύ άλλων είχε αναφέρει πως αν δεν μεταδίδονται ασθένειες με τη Θεία Κοινωνία, τότε δεν θα χώριζαν ζευγάρια από θρησκευτικό γάμο.

Αναλυτικά η ανάρτησή του: «Ευτυχώς πλέον στην εποχή μας, η δυνατότητα να εκφράζει κανείς τη γνώμη του, είναι κατοχυρωμένη και εν πολλοίς σεβαστή.

Είναι σημαντικό λοιπόν να εκφραζόμαστε, αρκεί να το κάνουμε με αίσθημα ευθύνης και επιχειρήματα.

Η γνώμη μου λοιπόν εντελώς ξεκάθαρα, για το θέμα του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, έχει ως εξής.

Την εποχή που αποφασίστηκε και υιοθετήθηκε η χρήση ίδιου για όλους κουταλιού, το τελευταίο που μπορούσαν να υποθέσουν οι άνθρωποι, ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών.

Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν έναν αιώνα, είχαμε άγνοια για τη χρησιμότητα του πλυσίματος των χεριών, ως νούμερο ένα πράξη προστασίας.

Συνεπώς η απόφαση για την χρήση ενός κουταλιού με το οποίο θα Κοινωνούν όλοι οι πιστοί, δεν λήφθηκε με υγειονομικά κριτήρια, αλλά καθαρά για πρακτικούς λόγους.

Οι άνθρωποι τώρα, διαχρονικά έχουμε την τάση να κολλάμε στους τύπους, χάνοντας την ουσία. Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με τα θεολογικά, είναι γνωστό ότι ο Χριστός έδωσε μεγάλη βάση στην διάκριση τύπου και ουσίας.

Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό.

Στις θρησκείες βέβαια, η σχέση με το παλαιό είναι περίεργη. Σχεδόν σε όλες τις θρησκείες,
όποια πρακτική έρχεται από το παρελθόν, λαμβάνει θέση δόγματος, ακόμα και αν πρόκειται
για πρακτικό θέμα, στο οποίο φυσιολογικά θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία.

Επειδή λοιπόν είμαστε εγκλωβισμένοι σε αυτό τον τρόπο προσέγγισης της εκκλησιαστικής πραγματικότητας, ψάχνουμε απεγνωσμένα επιχειρήματα που να κατοχυρώνουν την θαυματουργική παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών, μέσω του κοινού κουταλιού.

Τα επιχειρήματα όμως αυτά, καθόλου πειστικά δεν είναι, δεδομένου ότι δεν έχουμε
επιστημονικά στοιχεία από παλαιότερες εποχές. Αυτό, θα ήταν εξάλλου αδύνατον, αφού οι εργαστηριακές αναλύσεις και οι στατιστικές μελέτες, είναι νέες πραγματικότητες. Το σίγουρο όμως που γνωρίζουμε, είναι ότι η θνησιμότητα τότε ήταν στα ύψη, λόγω της ανεπαρκούς ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης.

Το κύριο τώρα επιχείρημα ημών των πιστών, ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο, μάλλον είναι και υβριστικό.

Κανείς για παράδειγμα δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι ένα ζευγάρι που έκανε
εκκλησιαστικό Γάμο και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη, είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει.

Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι οι ασθενείς που ευλογούνται με το λαδάκι του ευχελαίου οπωσδήποτε θεραπεύονται.

Θα ήταν επίσης φαιδρό να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται, κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του στον Εκκλησιαστικό χώρο.

Οι άνθρωποι δε που κάποια στιγμή δεχόμαστε χειροτονία και καθιστάμεθα κληρικοί,
δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας. Τις κουβαλάμε και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων τις μεγεθύνουμε στην πορεία.

Αυτά και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε, καταδεικνύουν ότι η πίστη δεν λειτουργεί με όρους μαγείας και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας.

Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν πολύ εύκολο να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης.

Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου».

Ευτυχώς πλέον στην εποχή μας,η δυνατότητα να εκφράζει κανείς τη γνώμη του,είναι κατοχυρωμένη και εν πολλοίς…

Gepostet von Χαράλαμπος Κοπανάκης am Montag, 18. Mai 2020

Προτεινόμενα για εσάς

Κορονοϊός: Φως στις γενετικές αιτίες που μερικοί υγιείς νέοι αρρωσταίνουν βαριά

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Κορονοϊός: Το Φθινοπωρινό ρεκόρ κρουσμάτων και το καμπανάκι ειδικών

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός: Από Δευτέρα ξεκινά η «σχολική κάρτα» για δημόσιες μονάδες – Πώς θα εκδίδεται μέσω του edupass.gov.gr

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Στις 5 Νοεμβρίου ανοίγει η πλατφόρμα για δεύτερη δόση του εμβολίου Johnson&Johnson

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Λύματα: Έκρηξη ιικού φορτίου σε Κρήτη – Στα ύψη και η Πάτρα [πίνακας]

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορoνοϊός: Νέα έξαρση της πανδημίας στην Ευρώπη – Πάνω από 1,67 εκατ. κρούσματα

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Κορονοϊός: Ολοταχώς για νέο αρνητικό ρεκόρ στα κρούσματα της Τρίτης

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Κρήτη: Αναβιώνει η τραγική υπόθεση της 4χρονης Μελίνας – Στις 14 Ιανουαρίου η εκδίκαση στο Εφετείο

Λάμπρος Κατσαρός

Κίνα-Κορονοϊός: «Σκληρό» lockdown σε πόλη 4 εκατ. κατοίκων

Ελεύθερος Τύπος Newsroom