Σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θα παρουσιάσει το επιχειρησιακό σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων ενώ άγνωστο ακόμα παραμένει αν θα ανακοινωθεί παράλληλα η ημερομηνία των Πανελλαδικών.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:
- Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου στα σχολεία, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει η λειτουργία και των φροντιστηρίων για την προετοιμασία για τις πανελλαδικές (με ισχυρή σύσταση για τηλε-εκπαίδευση).
- Στις 18 Μαΐου, μια εβδομάδα μετά, θα ανοίξουν τα σχολεία για τους μαθητές Γυμνασίου καθώς και Α’ και Β’ Λυκείου και μαζί τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών (ισχυρή σύσταση για τηλε-εκπαίδευση).
- Δημοτικά και νηπιαγωγεία θα παραμείνουν κλειστά έως και την 1η Ιουνίου, με ενδεχόμενο λειτουργίας τους να αποφασιστεί στην πορεία.
Σημείωση: Η τηλεκπαίδευση θα συνεχίσει να λειτουργεί για τους μαθητές που υπάρχει κίνδυνος είτε γιατί νοσούν είτε γιατί συμβιώνουν με άτομα που είναι ευπαθείς ομάδες.
Η επιστροφή στα σχολεία σε καμία περίπτωση δεν θα θυμίζει το καθεστώς που υπήρχε μέχρι και τις 10 Μαρτίου, τελευταία μέρα πριν την αναστολή λειτουργίας τους. Οι ειδικοί του ΕΟΔΥ εισηγήθηκαν το άνοιγμα των σχολείων με αυστηρή προειδοποίηση ότι θα πληρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Διαρρύθμιση τάξης
Οι πολυπληθείς τάξεις και η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος αποτελούν παρελθόν με το υπουργείο Παιδείας να συζητάει διάφορες εναλλακτικές ώστε η διαρρύθμιση μιας τάξης να επιτρέπει την απόσταση ασφαλείας των δύο μέτρων μεταξύ των παιδιών.
Η πρώτη εβδομάδα κατά την οποία θα επιστρέψει η Γ’ Λυκείου στα σχολεία η διασπορά των περίπου 100.000 μαθητών σε τάξεις δεν θα είναι δύσκολη υπόθεση. Ο αριθμός των παιδιών θα μειωθεί δραστικά ανά τμήμα, ενώ τα αντισηπτικά θα είναι απαραίτητο προϊόν σε κάθε τάξη, ώστε οι μαθητές να τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Άγνωστο ακόμα παραμένει τι θα γίνει με τις μάσκες κι αν θα κριθεί απαραίτητο να φορούν οι μαθητές ή έστω οι καθηγητές.
Μία εβδομάδα μετά την έλευση της Γ’ Λυκείου, οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων Λυκείου και Γυμνασίου, κι εφόσον δεν καταγραφούν δυσάρεστες εξελίξεις στην εξάπλωση της πανδημίας, θα επιστρέψουν κι αυτοί με τη σειρά τους στα θρανία. Πρόκειται για πάνω από 550.000 μαθητές, η διάχυση των οποίων στις τάξεις δεν θα είναι το ίδιο εύκολη.
Γι’ αυτό τον λόγο το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται σενάρια μειωμένου ωραρίου, εκ περιτροπής διδασκαλίας, ανά δύο μέρες, ακόμα και διαχωρισμό τους αλφαβητικά, ώστε να χωριστούν τα υπάρχοντα τμήματα σε μικρότερες ομάδες. Οι μαθητές πολύ πιθανόν να κάνουν λιγότερες ώρες μάθημα μέσα στην ημέρα ή να πηγαίνουν στο σχολείο ανά δύο μέρες, ενώ και οι ώρες διδασκαλίας καθώς και τα διδασκόμενα μαθήματα θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η διαρρύθμιση πολλών σχολείων, ειδικά των μεγάλων σχολικών μονάδων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με τα κοινά προαύλια για Γυμνάσια και Λύκεια και τους περιορισμένους χώρους σε συνδυασμό με την απειλή νέας έξαρσης του κορονοϊού δεν επιτρέπουν τη λειτουργία των μαθημάτων όπως ίσχυε. Η παρουσίαση του σχεδίου από την υπουργό Παιδείας θα δώσει το έναυσμα σε διευθυντές, εκπαιδευτικούς και διοικητικές υπηρεσίες να ξεκινήσουν έναν αγώνα δρόμου περίπου 12 ημερών ώστε οι μαθητές να βρουν εξοπλισμένα τα σχολεία με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τους.
Οι τάξεις θα πρέπει να έχουν εξοπλιστεί με αντισηπτικά, τα θρανία θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας το ένα με το άλλο, ενώ οι διευθυντές θα πρέπει να προχωρήσουν και στη μείωση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων σε μικρότερα αλλά και στην αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος βάσει των οδηγιών που θα λάβουν.
Η πολιτική ηγεσία έχει ήδη ετοιμάσει προσχέδια οδηγιών προς τις υπηρεσίες και τις διευθύνσεις σχολείων που θα λάβουν την τελική τους μορφή μετά την παρουσίαση του σχεδίου, ενώ και ο ΕΟΔΥ θα αποστείλει εξειδικευμένες οδηγίες προς τα σχολεία για τη διατήρηση των μέτρων ασφαλείας.
Η αγωνία των μαθητών της Γ’ Λυκείου έχει στραφεί πλέον στην ανακοίνωση της ημερομηνίας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, θα γίνουν εντός του Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν το αργότερο στα μέσα Ιουλίου.
Τέλος, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία φαίνεται ότι αποτελούν ακόμα γρίφο για ειδικούς σχετικά με το αν πρέπει να επανεκκινήσει η λειτουργία τους, με το «μέλλον» τους να κριθεί από την πορεία του κορονοϊού.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου