Οι εκπαιδευτές ουσιαστικά θεωρούν μη λύση τα ασφαλιστικά προϊόντα που προτείνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς δεν τους καλύπτουν για το σκέλος των ποινικών ευθυνών σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Το υπουργείο, από την πλευρά του, περνά στην αντεπίθεση αφήνοντας σοβαρές υπόνοιες για τον πραγματικό λόγο που αντιδρούν. Ωστόσο πολλά από τα σημεία που παραθέτουν οι εκπαιδευτές έχουν βάση. Συγκεκριμένα:
-Τα ασφαλιστικά προϊόντα που προτείνουν οι εταιρείες δεν είναι έτοιμα ακόμα (οι περισσότερες ασφαλιστικές τα προγραμματίζουν από τον Μάιο).
-Σε περίπτωση που υπάρξει καταδικαστική απόφαση ποινικού δικαστηρίου προβλέπεται ακόμα και η αφαίρεση άδειας άσκησης επαγγέλματος.
-Ο νόμος προβλέπει τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή πίστες εκπαίδευσης, αλλά τέτοιοι χώροι δεν υπάρχουν στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
-Στο δεύτερο στάδιο της πρακτικής εξέτασης προβλέπεται ότι εντός του οχήματος θα πρέπει να βρίσκεται άλλος εκπαιδευτής, που δεν θα έχει σχέση εργασίας με τη σχολή οδηγών που εκπαίδευσε τον υποψήφιο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, η παρουσία εκπαιδευτή υπόκειται στους νόμους παροχής υπηρεσιών, άρα θα πρέπει να υπάρξει ιδιωτικό συμφωνητικό που να επικυρώνει τη σχέση εργασίας. Δηλαδή να γίνει πρόσληψη. Η Ομοσπονδία σημειώνει ότι έχει απευθύνει ερώτημα στον υφ. Εργασίας Τ. Πετρόπουλο και περιμένει απάντηση.
«Για άλλη μία φορά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάνει το μαύρο άσπρο, βαφτίζοντας τη μικτή ασφάλεια αυτοκινήτων σε ειδικό ασφαλιστικό προϊόν», σημειώνουν οι εκπαιδευτές και ζητούν απεμπλοκή του εκπαιδευτή από οποιαδήποτε ποινική ή οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη στιγμή που ο μαθητής θα είναι μόνος του εντός του οχήματος.
Και αντιπροτείνουν ειδικό ασφαλιστήριο με επιβάρυνση του μαθητή για τις εξετάσεις τη στιγμή που θα βρίσκεται μόνος του εντός του αυτοκινήτου καθώς και το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο να καλύπτει ζημιές που πιθανόν θα προκληθούν στο αυτοκίνητο.
Για πρωτοφανή και κακόγουστη θεατρική παράσταση κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, αφήνοντας μάλιστα αιχμές πως μοναδικός στόχος της ομοσπονδίας είναι «να επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς της “άρρηκτης σχέσης” εκπαιδευτή – υποψήφιου οδηγού», κάτι το οποίο δεν πρόκειται να γίνει, καθώς η ηγεσία του υπουργείου «δεν εκβιάζεται από κανέναν».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου